جنگنده های جدید اف 16 آمریکا ؛ در تیررس ولادیمیر پوتین

بعد از اینکه سه کشور اروپایی اعلام کردند جنگنده های اف 16 خود را به اوکراین می‌دهند، حالا ولادیمیر پوتین، با صراحت بیان بیشتری این پرنده‌های آمریکایی را تهدید می‌کند.

به گزارش کاماپرس، سال گذشته مقامات ارتش آمریکا موافقت خود با تحویل جنگنده‌های اف 16 به اوکراین را به این مشروط کردند که خلبان‌های این کشور، آموزش پرواز با این هواپیماها را ببینند.در آن زمان، یوری ایحنات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد تا پاییز و زمستان، ارتش این کشور نمی‌تواند از جنگنده‌های پیشرفته آمریکا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

حال، به نظر می‌رسد روند آموزش خلبان‌های اوکراینی به پایان رسیده و به زودی قدرت این کشور در آسمان افزایش پیدا می‌کند. با این پیش‌زمینه می‌توان درک بهتری از تهدیدهای اخیر ولادیمیر پوتین داشت. رئیس جمهور روسیه، چهارشنبه گذشته در پایگاه هوایی تورژوک گفت چنانچه جنگنده‌های اف ۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین راه پیدا کنند، روسیه آن‌ها را هم مثل دیگر تجهیزات غربی اعطا شده به ارتش اوکراین منهدم خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

پوتین در این رابطه تاکید کرد: تحویل جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین تغییری در میدان نبرد ایجاد نمی‌کند و روسیه این جنگنده‌ها را همانند تانک‌ها، خودروهای زرهی و تجهیزات دیگر و سامانه‌های راکت‌انداز منهدم خواهد کرد. تهدیدهای پوتین وقتی شدیدتر شد که گفت: اگر جنگنده‌های اف ۱۶ توسط خلبان‌های اوکراینی از مبدا کشورهای ثالث به پرواز در آیند نیز روسیه به عنوان اهداف مشروع به آنها حمله می‌کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز