4 مزیت عایق نانو نسبت به ایزوگام

ژیوار

عایق نانو نسبت به ایزوگام مزایای متعددی دارد که آن را گزینه‌ای جذاب برای استفاده در پروژه‌های مختلف می‌کند. استفاده از عایق نانو برای سقف ساختمان‌ها نه تنها به حفظ و نگهداری بهتر ساختمان کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش ایمنی ساختمان نیز می‌شود. این نوع از عایق از موادی ساخته‌شده که با استفاده از تکنولوژی نانو، تغییراتی در سطوح مولکولی و اتمی آن‌ها به وجود می‌آید.

کاما پرس در این گزارش 5 مزیت عایق نانو نسبت به ایزوگام را بررسی می‌کند.

عایق نانو-کاماپرس

عایق‌‌های نانو  از مواد پلیمری و لاستومری بر پایه آب تشکیل شده‌اند و پس از خشک شدن، سطح کاملاً آب‌بندی می‌شود. همچنین ماده اصلی استفاده‌شده در ساخت عایق نانو، رزین‌های آکرلیک است. به همین دلیل عایق نانو نسبت به عایق‌های سنتی مانند ایزوگام مزیت و برتری‌های بیشتری دارد؛ از جمله این برتری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صرفه‌جویی در زمان: عایق نانو به دلیل ویژگی‌هایی مانند اجرای آسان و عدم نیاز به تعمیرات دوره‌ای، می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان شود.
  2. سازگاری با محیط زیست: عایق نانو سازگار با محیط زیست است و برای انسان‌ها مضر نیست، در حالی که ایزوگام ممکن است تأثیرات نامطلوبی بر محیط زیست داشته باشد.
  3. مقاومت در برابر نور خورشید و رطوبت: عایق نانو مقاوم در برابر نور خورشید است و باعث انعکاس نور و اشعه و گرما خورشید می‌شود، در حالی که ایزوگام ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. همچنین عایق نانو در جلوگیزی از نفوذ آب مقاوم‌تر است و در برابر جمع شدن آب روی سطح مقاوم‌تر عمل می‌کند، در حالی که ایزوگام ممکن است در برابر رطوبت ضعف کند.
  4. ایمنی: عایق نانو قابل اشتعال نیست و بنابراین ایمن‌تر از ایزوگام است که در فرآیند اجرای آن به دلیل استفاده از شعله برای مذاب کردن قیر، خطرات امنیتی وجود دارد.

 

دریان سفر امید

نحوه نصب عایق نانو

ابتدا سطحی که قصد دارید عایق کنید باید کاملا تمیز و خالی از گرد و غبار، رنگ‌های پوسته شده قدیمی، چربی‌ها و مواد چسبنده باشد. برای این منظور می‌توانید از فرچه‌ها و آب فشار قوی استفاده کنید. در صورتی که سطح بسیار آلوده است، می‌توانید از ترکیبات اسیدی پاک‌کننده نیز استفاده کنید.

پس از تمیز کردن سطح، باید یک لایه پرایمر بر روی آن اعمال کنید. پرایمر به عنوان یک لایه پشتیبان عمل می‌کند و نقایص ساختاری سطح را تا یک حد مشخص پوشش می‌دهد، که باعث بهبود عملکرد رنگ‌های رویه می‌شود. اگر عایق نانو بر روی سطوح فلزی اجرا می‌شود، توصیه می‌شود سطح با ترکیبات ضد زنگ پوشش داده شود.

بیشتر بخوانید:

پس از خشک شدن پرایمر، می‌توانید عایق نانو را با استفاده از غلتک‌ها، اسپری‌ها، یا قلم‌موس اجرا کنید. عایق نانو قابلیت اجرا در چندین لایه را دارد. پس از اجرای لایه اول، باید منتظر خشک شدن پوشش اولیه تا خشکی نسبی برسد. سپس می‌توانید از یک لایه مش فایبرگلاس و مجدداً پوشش رنگ عایق رطوبتی استفاده کنید.

با توجه به اینکه عایق نانو از مواد پلیمری ساخته شده و با تکنولوژی نانو تغییراتی در سطوح ظاهری اتم‌های آن صورت می‌گیرد، این عایق دارای خصوصیات منحصر به فردی مانند مقاومت شیمیایی، بهبود انعطاف‌پذیری، افرایش چسبندگی، پایدار در برابر ضربه و تغییر دما، غیرسمی و مقرون به صرفه است.

قیمت و هزینه نصب عایق نانو چقدر است؟

هزینه اجرای عایق کاری نانو به چندین عامل بستگی دارد، از جمله نوع عایق، نوع سازه و ساختمان، اندازه محیط، و کیفیت خدمات ارائه شده توسط تیم اجرا کننده. در سال 1403، روش‌های متفاوتی برای محاسبه هزینه وجود دارد:

روش کنتراتی: مناسب برای ساختمان‌هایی با متراژ کمتر از 100 متر. برای مکانی با عرض کمتر از 5 متر، هزینه زیر 5 میلیون تومان و برای مکانی با عرض 10 متر، هزینه بین 5 تا 7 میلیون تومان است.

بر اساس متراژ: برای ساختمان‌هایی با متراژ بیشتر از 100 متر. هزینه از متری 15 هزار تومان شروع می‌شود.

توافق بین طرفین: در برخی موارد، هزینه بر اساس توافقی بین کارفرما و تیم اجرایی تعیین می‌شود.

عایق‌های نانو در بازار

عایق نانو بی رنگ : پایه این عایق کو پلیمر (اکریلیک-لاتکس) است.

عایق نانو پلیمری آبی استخری: این محصول برای استخر مناسب است. این عایق را را می توان بر روی انواع سطوح بتنی، سیمانی، فلزی، سطوح ایزوگام یا آسفالت شده، موزائیک ها، چوب و … به راحتی اجرا کرد.

عایق نانو ملاتی: این نوع از عایق با ملات مخلوط می‌شود.

انتهای پیام

سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز