نکته های مهم درباره قیرگونی

تور لحظه آخری-کاماپرس

با شروع فصل سرما بسیاری افراد با آنکه قیرگونی روشی قدیمی برای عایق ساختمان به شمار می‌رود ولی برای محافظت ساختمان از نفوذ رطوبت از این نوع پوشش استفاده می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم ساختمانی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آسان بودن و ارزان‌تر بودن قیرگونی نسبت به دیگر عایق‌ها سبب شده تا بسیاری افراد از این روش که به نوعی ایزوگام سنتی است استفاده کنند که به سبب آن رطوبت در لایه‌های ساختمان نفوذ نمی‌کند و پوسیدگی و تخریبی نیز ایجاد نخواهد شد.

روش مناسب قیرگونی برای عدم نفوذ رطوبت

بهتر است در زمان قیرگونی در لایه اولیه از قیر خالص با درجه نفوذ 60 تا 70 میلی‌تر استفاده شود و سپس بر روی قیرها گونی قرار گیرد.

پس از قرار گیری گونی بر روی قیرها در لایه دوم باید از ترکیب دو نوع قیر استفاده شود که این دو نوع قیر باتوجه به منطقه زندگی متفاوت خواهد بود. نسبت ترکیب قیرها به یکدیگر می‌تواند یک به دو یا یک به یک باشد. مثلا می‌توان از یک سطل قیر شل و دو سطل قیر سفت برای این روش استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

در مناطق سردسیر از ترکیب دو نوع قیر 60، 70 و 85، 25 برای انجام این کار استفاده می‌شود. در بعضی مناطق نیز به جای قیر 85، 25 از قیر 15، 90  استفاده می‌کنند.

رعایت نکات گفته شده و انجام درست آن‌ها در برابر رطوبت و آب محافظت خواهد کرد و دیگر نگرانی برای صاحب ساختمان وجود نخواهد داشت.

ریختن خاک سنگ در نزدیکی مکان قیرگونی نیز دیگر نکته‌ای است که باید هنگام انجام این روش رعایت شود. این نکته سبب نچسبیدن قیر، عدم صدمه دیدن قیر همچنین بلند نشدن قیر از زمین به هنگام تردد خواهد شد.

مزایای قیرگونی برای ساختمان

از مزایای قیرگونی برای ساختمان‌ها می‌توان به اجرای راحت، مصالح و مواد قابل دسترس، مناسب بودن برای فضاهای کوچک همچنین قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

در اکثر اوقات از این روش برای کف سرویس بهداشتی، دیواره‌های حمام، کف حمام، کف آشپزخانه و سقف استفاده می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز