پژو پارس گران می شود؟ + قیمت روز خودرو

پژو پارس گران می شود؟ + قیمت روز خودرو-کاماپرس
ژیوار

تعطیلی اخیر خط تولید پژو پارس می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر قیمت و عرضه این خودروی محبوب در بازارهای داخلی داشته باشد. با توقف فعالیت خط تولید، عوامل متعددی مطرح می‌شود که می‌تواند در کوتاه مدت و بلندمدت بر قیمت خودرو پژو پارس تأثیر بگذارد.

کاماپرس در این گزارش یه پیش‌بینی وضعیت بازار فروش پژو پارس و همچنین قیمت روز این خودرو می‌پردازد.

پیش بینی قیمت پژو پارس

توقف تولید پژو پارس احتمالاً یک واکنش زنجیره‌ای را به همراه خواهد داشت که بر عرضه، تقاضا و در نهایت قیمت گذاری این خودرو تأثیر خواهد گذاشت. اولاً، انتظار می‌رود که تأثیر فوری بر بازار قابل توجه باشد. با توقف تولید، عرضه خودروهای جدید پژو پارس کاهش می‌یابد که منجر به کمبود جدید در نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها خواهد شد.

این کاهش عرضه احتمالا منجر به افزایش اولیه تقاضا می‌شود زیرا خریداران بالقوه برای خرید یکی از آخرین خودروهای جدید پژو پارس عجله دارند. در نتیجه کمبود این خودرو ممکن است به دلیل اصل اقتصادی عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را در کوتاه‌مدت افزایش دهد.

در میان مدت تا بلندمدت تاثیر توقف تولید بر قیمت خودرو پژو پارس پیچیده‌تر می‌شود. در حالی که کمبود ممکن است در ابتدا منجر به افزایش قیمت‌ها شود، فقدان عرضه جدید ممکن است در نهایت کاهش تقاضای کلی را در پی داشته باشد، زیرا مصرف کنندگان در غیاب خودروهای جدید خودروهای جایگزین را انتخاب می کنند. این تغییر در تقاضای مصرف‌کننده می‌تواند به کاهش قیمت‌ها منجر شود، زیرا عجله اولیه کاهش یافته و بازار با کاهش دسترسی به پژو پارس سازگار می‌شود.

دریان سفر امید

توقف تولید علاوه بر تاثیر بر قیمت خودرو صفر، می‌تواند بر قیمت خودروهای پژو پارس کارکرده نیز تاثیر بگذارد. با کاهش عرضه خودروهای جدید، تقاضا برای مدل‌های پژو پارس کارکرده به ویژه برای خودروهایی که وضعیت خوبی دارند، احتمالا افزایش می‌یابد. این افزایش تقاضا برای خودروهای دست دوم می تواند به طور بالقوه قیمت خودروهای پژو پارس را افزایش دهد و بازار خوبی را برای کسانی که به دنبال فروش خودروهای دست دوم خود هستند ایجاد کند.

با نگاهی فراتر از اثرات اقتصادی فوری، بسته شدن خط تولید پژو پارس در ایران سؤالاتی را در مورد آینده این مدل ایجاد می‌کند. با توقف تولید، در دسترس بودن قطعات یدکی و خدمات برای خودروهای فعلی پژو پارس ممکن است به نگرانی مالکان فعلی تبدیل شود. این می تواند بر ارزش این خودرو در بازار و به طور بالقوه بر قیمت فروش مجدد آن‌ها اثرگذار باشد.

پژو پارس گران می شود؟ + قیمت روز خودرو-کاماپرس

قیمت روز خودرو پژو پارس در بازار

با توقف خط تولید پژو پارس از 31 خرداد 1403 انتظار می‌رفت قیمت این خودرو به سرعت افزایش یابد، اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در این برهه زمانی تا لجظه تهیه این گزارش افزایش قیمت چشمگیر این خودرو در بعضی مدل‌ها مشاهده نمی‌شود. اما در مقابل برخی مدل‌ها نیز از آغاز تیرماه تا کنون حدودا 50 میلیون تومان گران شده‌اند.

درحال حاضر قیمت پژو پارس معمولی موتور جدید مدل 1403 در بازار خودرو حدودا 630 میلیون تومان برآورد می‌شود که نسبت به پایان خرداد ماه حتی 10 میلیون تومان ارزان شده است.

این در حالی است که پژو پارس  مدل LX با دریچه گاز برقی مدل 1403 که در آغاز تیرماه حدود 808 میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر با قیمت 850 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت پژو پارس LX با دریچه گاز برقی صفر مدل 1402 نسبت به آخر خردادماه تغییری نداشته و این خودرو حدودا 730 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس 1402 معمولی (سفارشی) موتور جدید صفر نیز نسبت به خرداد ماه 10 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به 615 میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو پژو پارس کارکرده

پژو پارس LX (سفارشی) مدل 1401 با 47 هزار کیلومتر کاکرد نیز در بازار حدودا 735 میلیون تومان برآورد می‌شود. قیمت این خودرو نسبت به اواخر خرداد تغییری را تجربه نکرده است.

همچنین پژو پارس دوگانه سوز مدل 1400 با قیمت حدودا 580 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که این خودرو در تیر ماه افزایش قیمت نداشته است.

پژو پارس  LX با دریچه گاز برقی مدل 1402 با 27 هزار کلیومتر کارکرد در تیر ماه گران نشده و با قیمت حدودا 730 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خرید پژو پارس از همراه مکانیک

همراه مکانیک به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات خودرو در کشور انواع مدل‌های پژو پارس به صورت نقد و اقساط به فروش می‌رساند. امکان فروش خودرو نیز در همراه مکانیک وجود دارد.

برای ارتباط با این مجموعه می‌توانید با شماره‌های 02167632000 یا 02191070700  تماس بگیرد یا به آدرس تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 مراجعه کنید. برای تسهیل در انجام امور نیز نشانی اینترنتی  https://www.hamrah-mechanic.com در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز