تفاوت قیمت آهن در  بورس کالا و بازار ؛ از کدام یک بخریم؟

ژیوار

در سال‌های اخیر مقاطع فولادی و آهن آلات فقط در بازار آزاد به فروش نمی‌رسد و متقاضیان امکان خرید این محصولات را از بورس کالا نیز دارند. حتی به دلیل تفاوت قیمتی بین آهن آلات بازار آزاد و بورس، افراد زیادی به خرید از بورس تمایل پیدا کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، بازار آزاد آهن آلات در گذشته فقط محدود به فروشندگان حضوری این محصولات بود، اما اکنون روش عرضه بازار آزاد متنوع شده و خرید و فروش آهن آلات از طریق درگاه‌های معتبری مانند «آیرومارت» نیز فراهم است. البته با وجود تنوع روش‌های تولید و عرضه آهن آلات در بازار آزاد، همچنان بورس آهن آلات رقیب اصلی این بخش محسوب می‌شود.

در این گزارش مزایا و معایب خرید آهن از بورس کالا و بازار آزاد بررسی شده تا متقاضیان راحت‌تر برای خرید اقدام کنند.

مزایا و معایب خرید آهن از بورس کالا

خرید آهن از بورس کالا به دلایل مختلفی برجسته شده است؛ از جمله اینکه قیمت‌ها و آمارها با دقت کافی در این فضا در دسترس هستند. متقاضیان به راحتی می‌توانند در بورس کالا برترین تولیدکنندگان آهن آلات را بشناسند و آمارهای مربوط به معاملات آن‌ها را ببینند. در کل این بستر با شفافیت زیاد، اطلاعات مربوط به آهن آلات را در اختیار متقاضیان می‎‌گذارد.

از دیگر مزایای عرضه آهن آلات در بورس کالا، کشف نرخ این محصولات براساس عرضه و تقاضا در این بخش است. کشف قیمت، فرآیندی است که از طریق آن خریداران و فروشندگان یک کالا به یک نرخ معاملاتی برای میزان مشخصی از کالا با کیفیت معین در زمان و مکان خاص دست پیدا می‌کنند.

دریان سفر امید

دیگر مزیت خرید آهن آلات در بورس کالا این است که این قبیل محصولات در یک سامانه مشخص عرضه می‌شوند که امنیت لازم را داشته و باعث انجام معاملات در یک روند مناسب و درست می‌شود. در واقع تمام معاملات این بستر در چارچوب مشخص و درستی بوده و معامله گران، خریداران و فروشندگان، با در نظر گرفتن این چارچوب خرید و فروش انجام می‌دهند.

البته معامله آهن آلات در بستر بورس کالا معایبی دارد؛ از جمله اینکه همه نوع آهن آلات با هر ابعاد و اندازه‌ای و از هر برندی در این نوع فضا عرضه نمی‌شود. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تیرآهن سایز 24 برند بنگاه اصفهان در بورس کالا موجود نباشد.

ضمن اینکه عرضه در بورس کالا محدود است و متقاضی این امکان را ندارد در هر زمان و شرایطی برای خرید اقدام کند. چه بسا متقاضی برای خرید محصول با یک مشخصات ویژه فرصت چندانی نداشته باشد و باید پیش پرداخت بپردازد.

مزایا و معایب خرید آهن آلات از بازار آزاد

خیلی از متقاضیان انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، محصولات خود به دلیل امکان خرید راحت‌تر، از بازار آزاد تهیه می‌کنند. خرید هر مقطع آهنی و فولادی از هر برندی از طریق بازار آزاد فراهم است؛ ضمن اینکه طی چند سال اخیر برخی از عرضه کنندگان آهن آلات و فولاد در بازار آزاد، وبسایت خود را راه­اندازی کرده و به صورت آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز به مشتریان خدمت رسانی می‌کنند. تحت چنین شرایطی مشتری می‌تواند در هر زمان و مکانی که مایل بود، با چند کلیک به یکی از این درگاه‌ها مراجعه کرده و پس از بررسی دقیق قیمت و ویژگی‌ها، محصول مورد نظر خود را سفارش دهد.

همچنین خریداران آهن آلات و مقاطع فولادی از بازار آزاد این امکان را دارند که با فروشندگان به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و درباره محصول مد نظرشان اطلاعات لازم و کافی کسب کنند و حتی برای خرید مشاوره بگیرند.

اما خرید از بازار آزاد معایبی دارد؛ از جمله اینکه معمولا قیمت مقاطع آهنی و فولادی عرضه شده در این درگاه گران‌تر از بورس کالا است و در واقع در این بخش کشف قیمت به درستی انجام نمی‌شود.

بررسی قیمت آهن در بازار

با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد، بازار آزاد و بورس همچنان در جذب مشتریان بیشتر در رقابت با یکدیگر هستند. فعالان آهن آلات و فولاد در بازار آزاد همواره تلاش می‌کنند با متنوع سازی روش خرید از بخش بورس کالا پیشی بگیرند. وبسایت‌هایی که به صورت آنلاین قیمت انواع محصولات آهنی و فولادی را در تمامی ساعات شبانه روز در اختیار مشتریان می‌گذارند، یکی از روش‌هایی است که توان رقابت بازار آزاد را نسبت به بورس کالا بیشتر کرده است.

چگونگی قیمت گرفتن از یک سایت معتبر داخلی

یکی از این سایت‌ها که از اعتبار زیادی نیز برخوردار است، «آیرومارت» نام دارد. این درگاه به عنوان نماینده بازار آهن و فولاد همواره تلاش کرده‌ که نرخ آهن آلات و فولاد تولیدی برندهای معتبر داخلی و خارجی را در اختیار مشتریان بگذارد و مردم را از بررسی تک به تک قیمت آهن آلات و فولاد موجود در بازار بی‌نیاز کند.

آیرومارت، برند تجاری شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا است که با تکیه بر توان فنی و تخصصی و سال‌ها تجربه پیشکسوتان فولاد در این بخش فعالیت می‌کند. این مجموعه تمامی خدمات مربوط به بازار آهن و فولاد نظیر ارائه قیمت دقیق و به‌روز، انبار کردن محصولات مختلف، خدمات پشتیبانی، تامین و بازرگانی را انجام می‌دهد. کاربران این درگاه به راحتی و به شکل آنلاین می‌توانند سفارش‌های خود را ثبت کنند و به صورت آنلاین پیگیر آن باشند.

در واقع این درگاه، یک بستر کلی برای مشاهده و مقایسه نرخ انواع آهن آلات و فولاد از برندهای مختلف و حتی خرید آن‌ها است. علاقه‌مندان برای استفاده از خدمات آیرومارت می‌توانند به وبسایت  https://iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز