خرید بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

ژیوار

اگر به دنبال دو رمزارز اصلی بازار هستید، باید بین خرید بیت کوین و خرید اتریوم، انتخاب خود را انجام دهید. بیت کوین اولین رمزارز به وجود آمده است و ارز اصلی بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که بیشترین حجم بازار را نیز به خود اختصاص داده است. در میان آلت کوین‌ها  (ارزهای غیر از بیت کوین) نیز اتریوم در راس هرم قرار دارد و اصلی‌ترین رمزارزی است که سرمایه‌گذاران بعد از بیت کوین به سراغ آن می‌روند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب خرید بیت کوین و اتریوم پرداخته است.

مزایای خرید بیت کوین

بیت کوین بیشترین حجم بازار رمزارزها را در اختیار دارد و همین موضوع می‌تواند اصلی‌ترین دلیل خرید بیت کوین باشد. در حال حاضر بیت کوین بیش از 50 درصد معاملات رمزارزی را به خود اختصاص داده و همین موضوع باعث می‌شود که دستکاری در این بازار و پامپ و دامپ‌ یا همان نوسان قیمت بدون دلیل باعث از دست رفتن سرمایه افراد نشود.

این رمزارز توسط جامعه بزرگی از برنامه نویسان و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود و وابسته به یک شرکت یا فرد خاصی نیست؛ به این ترتیب می‌توان به رشد و توسعه دائمی آن در سال‌های آتی نیز امیدوار بود. تجربه ثابت کرده است که رشد قیمتی بیت کوین مستمر است و اگرچه این ارز نیز فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، ولی در کل روند بلند مدت آن صعودی بوده است.

علاوه بر این، بیت کوین از آن دسته رمزارزهایی است که نگهداری آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال آسانتر است و نقل و انتقال آن نیز چندان پرهزینه نیست. تمام کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در بازار از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود که با امنیت کامل و در هر کیف پول دلخواهی، امکان نگهداری و نقل و انتقال آن وجود داشته باشد. بیت کوین در تمام صرافی‌های ریز و درشت جهان نیز وجود دارد و در هر زمان می‌توان ظرف چند ثانیه آن را نقد کرد.

دریان سفر امید

از نظر سرمایه‌گذاری نیز خرید بیت کوین یک اقدام عقلانی است؛ چراکه این ارز قدرتمند و با ارزش، هزینه استهلاک ندارد و برخلاف مواردی مانند کالا یا خودرو، از ارزش آن بر اثر گذر زمان کاسته نمی‌شود. ارزش بیت کوین بر اساس شرایط بازار تعیین می‌شود و معمولا کاهش ارزش آن موقتی است.

خرید بیت کوین - ارز هشت

مزایا و معایب خرید اتریوم

خرید اتریوم نیز مانند خرید بیت کوین می‌تواند یک تصمیم عقلانی باشد؛ به­‌ویژه اینکه این روزها ای تی اف‌ یا همان صندوق قابل معامله اتریوم نیز همانند بیت کوین مورد تایید قرار گرفته و این ای تی اف‌ها در کشورهای مختلف جهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. فعالیت این صندوق‌ها می‌تواند نویدبخش رشد و توسعه مستمر اتریوم باشد.

اتریوم برخلاف بیت کوین توسط یک شرکت و شخص خاص هدایت می‌شود که این موضوع می‌تواند معایب و مزایایی داشته باشد؛ ولی در نهایت به دلیل حجم بالای بازار اتریوم، این رمزارز نیز از پامپ و دامپ‌های عجیب و سرمایه‌بر مصون است و با خرید اتریوم می­توان سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام داد.

اتریوم نیز این روزها در تمام صرافی‌ها و کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود و نگهداری آن بسیار آسان است. تنها مشکل اتریوم، هزینه بالای نقل و انتقال آن بوده که افراد زیادی را با مشکل مواجه کرده است؛ اگرچه در به روزرسانی‌های جدید، هزینه نقل و انتقال آن در حال کاهش است. اتریوم نیز همانند بیت کوین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بدون استهلاک محسوب شود. همچنین با داشتن اتریوم می‌توان در بسیاری از پروژه‌ها از جمله ان اف تی‌ها و بازی‌های رمزارزی مشارکت کرد.

خرید اتریوم - ارز هشت

کدام رمزارزها را بخریم؟

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، فقط خرید بیت کوین یا خرید اتریوم نمی‌تواند کار درستی باشد. بیشتر سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند که سبد خرید خود را متنوع کنند. خرید این دو رمزارز به نسبت‌های خاصی می‌تواند منطقی باشد، ولی این رمزارزها جزو رمزارزهای کم ریسک بازار هستند و هرچند که سود آنها مستمر و بدون ریسک است، اما نسبت به رمزارزهایی همچون میم کوین‌ها و شت کوین‌ها (ارزهای بدون پشتوانه) که بعضا با رشد‌های انفجاری چند صد درصد همراه هستند، بسیار پایین است.

روش منطقی، اختصاص بخش عمده‌ای از سرمایه به رمزارزهای کم ریسک مانند بیت کوین و اتریوم و بخش کمی از آن به ارزهای پرریسک است. ارزهای پرریسک در صورت رشد احتمالی می‌توانند سرمایه شما را چند برابر کنند، اما در زمان کاهش شدید قیمت نیز با توجه به درصد پایینی که در سبد شما دارند، به سرمایه اصلی لطمه زیادی نخواهند زد.

خرید بیت کوین و اتریوم از «ارز هشت»

ارز هشت یکی از مورد اعتمادترین صرافی‌های ایرانی است. این وبسایت از سال 1397 فعالیت خود را با خرید و فروش ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. این سایت با به‌­روزرسانی و افزایش امکانات به یکی از پلتفرم‌های بزرگ معامله ارز دیجیتال در کشور تبدیل شده است. امنیت بالا و کارمزد پایین از ویژگی‌های سایت ارز هشت است.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌­توانند به وبسایت arz8.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 021284299 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ارز هشت
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز