نحوه انتخاب اگزاست فن برای سرویس بهداشتی

شاخص-کاماپرس
ژیوار

محیط‌­هایی همچون سرویس بهداشتی عمومی مستعد رشد انواع قارچ‌ها، باکتری‌های مضر و همچنین تجمع بوی نامطبوع هستند. در چنین جاهایی به واسطه رطوبت بالا، روند تهویه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل از اگزاست فن استفاده می­‌شود.

به گزارش کاماپرس، برای انتخاب اگزاست فن مناسب سرویس­‌های بهداشتی عمومی باید ظرفیت هوادهی، میزان صدای تولیدی، بازده انرژی، نوع نصب و همین طور میزان اثرگذاری آن با دقت مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. البته این کار فقط محدود به سرویس بهداشتی‌های عمومی نیست و در ساخت‌وساز ساختمانی نیز مساله تهویه سرویس بهداشتی منازل مسکونی با وسواس زیادی اجرا می‌شود.

این گزارش به معرفی انواع اگزاست فن‌ سرویس بهداشتی و بررسی معیارهای انتخاب بهترین نوع اگزاست فن با توجه به شرایط سرویس بهداشتی ‌پرداخته است.

اگزاست فن مناسب سرویس بهداشتی

در مکان­‌هایی همچون سرویس بهداشتی، با توجه به فضای موجود می‌توان یکی از انواع اگزاست فن‌های دیواری، سقفی، پنجره‌ای و توکار را انتخاب کرد. اگزاست فن دیواری میزان هوادهی بالایی دارد و معمولا در مکان‌هایی مانند سرویس بهداشتی، حمام و استخرها کارایی دارد. اگزاست فن سقفی نسبت به اگزاست فن دیواری جابه­‌جایی هوای بیشتری دارد و در لحظه حجم بیشتری از هوا را به بیرون از محیط هدایت می‌کند.

در مورد سرویس‌های بهداشتی که امکان ایجاد محفظه جهت قراردهی اگزاست فن دیواری یا سقفی وجود ندارد، اگزاست فن پنجره‌ای با امکان نصب در گوشه‌ای از پنجره می‌تواند کارساز باشد.

دریان سفر امید

1-کاماپرس

اصول انتخاب اگزاست فن سرویس بهداشتی

ظرفیت هوادهی (CFM): با توجه به مساحت سرویس بهداشتی، میزان هوادهی از اهمیت بالایی برخوردار است تا جریان هوا به صورت متناوب تهویه و تصویه شود. به عنوان مثال در صورتی که حجم سرویس بهداشتی 2000 فوت مکعب باشد، میزان هوادهی باید با ظرفیت حدود 33 CMF در نظر گرفته شود.

میزان صدای تولیدی: بحث تولید صدا، به­ویژه در مورد سرویس­های بهداشتی محیط منزل، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال فن‌های با صدای کمتر از 1.5 سون، گزینه‌های بسیار مناسبی برای سرویس بهداشتی منزل هستند.

بازده انرژی: در مکان‌های عمومی به واسطه استفاده مکرر از اگزاست فن، مقدار مصرف انرژی حائز اهمیت است؛ بنابراین بهترین گزینه، چه برای مصرف خانگی و چه برای کاربرد عمومی، استفاده از اگزاست فن‌هایی با رتبه‌بندی بالای انرژی است. معمولا اگزاست فن‌های مرغوب و کم مصرف، با برچست انرژی استار عرضه می‌شوند.

تناسب با محیط سرویس بهداشتی: فضای محیطی سرویس بهداشتی نقشی اساسی در تعیین نوع اگزاست فن ایفا می‌کند. چنانچه این فضا به گونه‌ای باشد که امکان نصب اگزاست فن روی دیوار یا پنجره وجود نداشته باشد، اگزاست فن سرویس بهداشتی سقفی گزینه مناسبی است.

2-کاماپرس

خرید اگزاست فن سرویس بهداشتی از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات اگزاست فن سرویس بهداشتی، گروه صنعتی بستانچی با سابقه بیش از 50 سال در زمینه تولیدات صنعتی گزینه مناسبی است. این شرکت، با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه محیط­های صنعتی با استفاده از سیستم‌های تهویه مناسب، تهیه و نصب اگزاست فن به منظور تهویه سرویس بهداشتی و استراتژی‌های مناسب برای این کار ارائه می­‌دهد. بستانچی در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، در ابتدا به نیازسنجی کاربر می‌پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، اقدام به پاسخگویی به نیاز مخاطب می‌کند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز