نقش جت فن آکسیال در بهبود تهویه فضاهای صنعتی

شاخص-کاما
ژیوار

برای بهبود کیفیت هوا در محیط­‌های صنعتی، تجهیزات و فرآیندهای مختلف و متنوعی به کار گرفته می‌شود. یکی از این تجهیزات، سیستم‌های تهویه صنعتی است که معمولا در قالب فن‌، فیلتر تصفیه هوا، هود و داکت‌ کاربرد داشته و همگی وظیفه ایجاد فضایی مطبوع و هوایی تمیز را بر عهده دارند.

به گزارش کاماپرس، در این سیستم‌ها با توجه به نیاز محیطی، فن‌های آکسیال یا سانتریفیوژ با جابه‌­جایی هوا، ذرات معلق، آلاینده‌ها و آلودگی‌ها را از بین می­برند. با بهره‌گیری از سیستم تهویه صنعتی مطلوب می‌توان شرایط محیطی و کاری مناسبی را برای کارکنان این گونه محیط­‌ها به ارمغان آورد؛ بنابراین این نوع تکنولوژی می‌تواند ایفاگر نقشی بی بدیل در تهویه فضاهای صنعتی باشد.

این گزارش به معرفی انواع سیستم‌های تهویه صنعتی و بررسی نقش آنها در بهبود تهویه فضاهای صنعتی ‌پرداخته است.

اجزای اصلی سیستم تهویه صنعتی

عوامل متعددی همچون آلایند‌ه‌ها، مقدار حرارت تولیدی، وسعت فضا، تعداد کارکنان شاغل در محیط و مهم‌تر از همه ایمنی کار، طراحی سیستم تهویه صنعتی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در سیستم تهویه صنعتی از داکت‌ها به عنوان کانال‌هایی استفاده می‌شود که وظیفه‌ آنها انتقال هوای تازه به قسمت‌های مختلف محیط است. سیستم کنترل اتوماتیک نیز برای تنظیم عملکرد سیستم تهویه در مدل‌های مدرن آن به کار گرفته می‌شود.

دراین بین فیلترهایی نیز در سیستم تهویه صنعتی تعبیه شده تا ذرات معلق، گرد و غبار و هرگونه آلاینده‌ای از محیط خارج شود. اصلی‌ترین عنصر موجود در این نوع سیستم تهویه، فن دستگاه است. فن‌ها هوای محیط را با سرعت زیادی جابه­جا می‌کنند و در قالب دو نوع محوری (آکسیال) یا گریز از مرکز (سانتریفیوژ) در سیستم‌های تهویه به کار گرفته می‌شوند. کنترل دما و تهویه نیز توسط تابلو برق صنعتی انجام می‌شود.

دریان سفر امید

در واقع تابلو برق صنعتی، با برخورداری از فیوزها، مدارشکن‌ها و رله‌های حفاظتی، وظیقه کنترل دمای سیستم را بر عهده دارد و از گرمای بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

1-کاماپرس

جت فن آکسیال

جت فن‌ آکسیال که با عنوان جت فن محوری نیز شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده‌ که بتواند جریان هوای موثر و قوی را برای هرگونه محیط با هر متراژی ایجاد کنند. این نوع جت فن به دلیل طراحی محوری، طراحی ساده و کم حجمی دارد. جت فن آکسیال از یک پره باریک و بلند ساخته و در فضایی مخروطی شکل جایگذاری می‌­شود.

جریان هوای ورودی به پروانه با اعمال نیروی وارده از سوی جت فن به سمت جلو پیش می‌رود. این جریان هوا با محور پره در یک راستا به سمت جلو هدایت می‌شود و همین موضوع موجب ایجاد جریان هوای قوی می‌شود.

2-کاماپرس

کاربرد جت فن آکسیال

در مجموع جت فن‌های آکسیال با توجه به اینکه در دقیقه حجم بالایی از هوا را جابه­‌جا می‌کنند و این جریان هوای قوی منجر به تهویه سریع و مؤثر محیط می‌شود، در صنایع محتلف کارایی مناسبی دارند. از این مدل جت فن‌ها می‌توان برای خروج دود و گازهای مضر از پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی سرپوشیده استفاده کرد. همچنین در تونل‌های جاده‌ای و ریلی برای بهبود کیفی هوا و افزایش ایمنی از جت فن آکسیال می‌توان بهره برد. البته صنایع معدنی نیز به واسطه وجود گازهای مضر، یکی از کاربران این نوع جت فن‌ها هستند.

3-کاماپرس

خرید جت فن آکسیال از «بستانچی»

برای خرید انواع ملزومات جت فن آکسیال، گروه صنعتی بستانچی با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات صنعتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایران، خدماتی بی نقص در زمینه تهویه محیط­های صنعتی و استراتژی‌های مناسب برای این منظور به کاربران ارائه می‌دهد و در این زمینه با پشتیبانی و مشاوره آنلاین و با ارائه راهکار مناسب، سعی در پاسخگویی به نیاز جامعه هدف با حداکثر بازدهی دارد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت جت فن آکسیال می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 3839200-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی بستانچی
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز