پارکت بهتر است یا سرامیک؟ مقایسه مزایا و معایب

کفپوش-پارکت-سرامیک
ژیوار

کفپوش‌های پارکت یا سرامیک با وجود تنوع بالای مدل که در بازار دارند، قیمت‌های مختلفی را هم به خود اختصاص می‌دهند که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. اما اگر بخواهیم عمده‌ترین تفاوت پارکت و سرامیک را بررسی کنیم، میزان عایق بودن آنان در رتبه نخست قرار می‌گیرد.

کاماپرس در این گزارش به طور کامل این تفاوت‌ها را به همراه قیمت هر کدام مورد بررسی قرار می‌دهد.

پارکت، سرامیک یا سنگ؟

کفپوش هر خانه‌ای تاثیر به سزایی در زیبایی آن فضا دارد. پارکت، سرامیک و سنگ جزو پر مخاطب‌ترین انواع کفپوش هستند. البته کفپوش سنگ به دلیل قیمت خیلی بالا مخاطب کم‌تری دارد و پارکت هم چون از جنس چوب طبیعی است، بسیاری برای جلوگیری از قطع درختان و حمایت از محیط زیست به سراغ آن نمی‌روند. اما از نوع صنعتی، یعنی پارکت لمینت استفاده می‌کنند که قیمت مناسب‌تری هم دارد.

کفپوش-کاماپرس

اهمیت عایق بودن کفپوش

یکی از تفاوت‌های پارکت و سرامیک، در عایق بودن آنها است. در واقع پارکت‌ها عایق بسیار بهتری در برابر صدا و حرارت هستند. همین موضوع کمک به سزایی در کاهش مصرف انرژی مخصوصا در زمستان دارد. چون نیاز کم‌تری به سیستم گرمایشی و سرمایشی به وجود می‌آید. همچنین به دلیل نرمی بیشتر پارکت نسبت به سرامیک، در برخورد با آن آسیب کم‌تری به بار خواهد آمد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

کفپوش بهتر؛ وزن کم‌تر

وزن پارکت‌ها نسبت به انواع سرامیک کم‌تر است و این موضوع اهمیت بسیاری در کاهش بار ساختمانی دارد. موضوعی که همیشه برای مهندس‌های ساختمانی اهمیت دارد و معمولا به دنبال راهی هستند تا از بار اضافی ساختمان کم کنند.

جذابیت بیشتر با کفپوش‌های طرح چوب

نمای پارکت، حتی پارکت‌های صنعتی فضای داخلی را گرم می‌کند. حتی بسیاری از طرح‌های جدید سرامیکی هم با الگوبرداری از نمای پارکت‌ها، رو به سمت طرح‌های تیره رفتند.

اهمیت سرعت نصب کفپوش

یکی از موضوعات مهم برای سازندگان ساختمان، سرعت نصب کفپوش است. بنابراین  نصب پارکت نسبت به سرامیک در زمان کم‌تری انجام می‌شود و نسبت به نصب سرامیک کثیف کاری کم‌تری هم خواهد داشت.

امکان استفاده مجدد از کفپوش

افرادی که قصد بازسازی خانه و یا ساختمان خود را دارند، معمولا از پارکت‌های خود استفاده مجدد می‌کنند چون امکان باز و بسته کردن آن وجود دارد. در صورتی که سرامیک را نمی‌توان از زمین جدا کرد، زیرا می‌شکند و قابل استفاده مجدد نیست.

قیمت‌های متنوع در دنیای سرامیک و پارکت

تنوع در دنیای سرامیک و پارکت باعث شده تا شاهد قیمت‌های بسیار متنوع آن باشیم. در بسیاری موارد سرامیک‌های خاصی می‌بینیم که چند برابر پارکت قیمت دارد و به عکس گاهی قیمت انواع پارکت بسیار بیشتر است. بنابراین برای خرید هر کدام باید زمان کافی صرف شود تا بهترین خرید صورت گیرد. در زیر قیمت برخی از پر مخاطب‌ترین انواع کفش پوش ذکر می‌شود.

قیمت پارکت

پارکت لمینت ارتا از حدود 464 هزار تومان قیمت دارد. قیمت کفپوش رولی پشت نمدار هم در سایت‌های خرید کفپوش تقریبا 110 هزار تومان اعلام شده است. نوع دیگری از کفپوش که به تازگی در خیلی جاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کفپوش تایل ترموود ضد آب با لاک محافظ پلی اورتان است که 95 هزار تومان قیمت دارد. پارکت محبوب دیگر برای منازل، پارکت لمینت کلیک استپ است که حدود 567 هزار تومان است. نوعی از پارکت هم وجود دارد که به دلیل کیفیت پایین‌تر قیمت کم‌تری دارد، آنهم فوم سایلنت تایلی ترک که با مبلغ 90 هزار تومان می‌توان خریداری کرد.

قیمت سرامیک

در یکی از سایت‌ها، کاشی پورتو ۳۰ در ۶۰ سرامیک چیتا البرز طوسی سفید حدودا 155 هزارتومان قیمت دارد. همچنین مدل دیگری مثل سنگ تراورتن ابیانه هم از 90 هزار تومان شروع می‌شود. کاشی مدل آلومینیومی 30 سانتی هم از 64 هزار و 300 تومان قیمت دارد. نوع دیگر محبوب، سرامیک انیکس پولیش 100 تکسرام است که در بسیاری از ساختمان‌ها دیده می‌شود و معمولا قیمتش از 618 هزار تومان شروع می‌شود. سرامیک گلکسی طوسی تیره هم جزو سرامیک‌های است که جدیدا مخاطب بسیاری پیدا کرده و قیمت آن هم از 574 هزار تومان شروع می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز