صفر تا صد ساخت خانه ویلایی در روستا + هزینه

خانه_کاماپرس
ژیوار

هزینه ساخت خانه در روستا شامل دو بخش قیمت زمین و هزینه مصالح ساختمانی و حمل‌ونقل آن‌هاست. به‌طورکلی قیمت زمین در روستا به دلیل امکانات رفاهی کمتری که نسبت به شهر دارد پایین‌تر است و لذا ساخت خانه در روستا هزینه تمام‌شده کمتری خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، بیشترین مصالحی که برای ساخت خانه در روستا موردنیاز است شامل سیمان، آجر، میلگرد برای سازه‌های بتنی و تیرآهن برای سازه‌های آهنی است. البته که حمل آهن‌آلات مانند حمل‌ونقل میلگرد و تیرآهن که طول زیادی دارند دشوارتر است و به دلیل وزن زیاد آن‌ها، هزینه بیشتری را نیز در برمی‌گیرند.

هزینه ساخت خانه 100 متری در روستا

با توجه به نرخ‌های مصوب سازمان نظام‌مهندسی در سال 1403، قیمت هر مترمربع ساختمان برای سازه‌های یک و دو طبقه حدود 12 میلیون تومان اعلام‌شده است؛ اما به نظر می‌رسد ساخت هر متر خانه در روستا برای سازه یک طبقه حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان هزینه داشته باشد؛ بنابراین، هزینه ساخت خانه 100 متری یک طبقه در روستا حدود 1 میلیارد تومان خواهد بود.

البته باید توجه داشت که هزینه ساخت خانه با اسکلت بتنی ارزان‌تر از خانه با اسکلت فلزی است.

هزینه ساخت خانه 80 متری در روستا

هزینه ساخت خانه 80 متری در روستا در سال 1403 حدود 840 میلیون تومان تخمین زده‌شده است. توجه کنید که متراژ زیربنا تنها یکی از عوامل مؤثر بر هزینه ساخت ساختمان در روستا است. باید عواملی مانند قیمت آهن‌آلات، میلگرد و تیرآهن، سیمان، دستمزد روزانه نیروی کار و هزینه حمل و جابجایی مصالح را نیز در نظر گرفت.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

مراحل ساخت خانه ویلایی

نقشه‌برداری زمین و برآورد هزینه‌ها: اولین مرحله از ساخت هر ساختمان نقشه‌برداری زمین آن است. در این مرحله کارفرما و صاحب زمین باید با نظارت و مشورت مهندس ناظر اقدام به طراحی و پیاده‌سازی نقشه بر روی زمین کنند. برآورد هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد، چراکه نوع اسکلت، مصالح و امکانات ویلا می‌تواند هزینه ساخت ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد.

خانه_کاماپرس

گودبرداری زمین: در این مرحله باید زمینه اجرای فونداسیون ویلا فراهم شود. گودبرداری مرحله بسیار مهمی در ساخت است چراکه میزان استحکام، طول عمر و مقاومت سازه به آن بستگی دارد.

اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی: مرحله سوم ساخت ویلا بتن‌ریزی و اسکلت‌بندی است که در اصل مشخص می‌کند ساختمان به چه شکلی پی‌ریزی شده است. در این بخش از مصالحی مثل آرماتور و بتن استفاده می‌شود.

دیوارکشی: بعد از اجرای اسکلت ساختمان نوبت دیوارکشی است. دیوارکشی در اصل نشان‌دهنده شروع رسمی ساخت‌وساز است. در حقیقت دیوارچینی می‌تواند چارچوب ساختمان را مشخص کند و محدوده تمامی اتاق‌ها، مسیرهای ورودی و خروجی و سرویس‌ها را تعیین می‌کند. برای دیوارچینی می‌توان از مصالح مختلفی استفاده کرد که رایج‌ترین آن‌ها همان مصالح سنتی (آجر، سیمان، چوب ) هستند.

اجرای سقف: اجرای سقف در حقیقت پایان دهنده پروسه ساخت ابتدایی است. شیب بندی سقف و اجرای آن اهمیت بسیار زیادی خصوصاً در ساخت دارد.

نصب چهارچوب و فرم‌ها، لوله‌کشی و سیم‌کشی: بعد از انجام مراحل گفته‌شده نوبت به نصب چهارچوب‌ها، لوله‌کشی و سیم کشی می‌رسد در این مرحله تمامی فرم‌ها، پنجره‌ها، چهارچوب‌ها، تعمیرات سیاه دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شود و بعدازآن تأسیسات برقی و لوله‌کشی انجام می‌شود.

عایق‌کاری کف و دیوارها: از دیگر مراحل ساخت عایق‌کاری کف و دیوارها است. در این مرحله می‌توان از یونولیت دیواری و انواع عایق‌ها برای کف سرویس‌ها، آشپزخانه و دیوارها  استفاده کرد. همچنین سقف با استفاده از چوب، کناف و سقف کاذب عایق می‌شود.

خانه_کاماپرس

گچ کاری و کف سازی: بعد از انجام تمامی مراحل گفته‌شده می‌توان دیوارها را گچ کاری و سفیدکاری کرد. همچنین با استفاده از مصالحی همچون سنگ‌ها، سرامیک، لمینت، پارکت و … کف سازی ساختمان را انجام داد.

اجرای نما: بعد از اتمام فضای داخلی ویلا می‌توان عملیات نما را شروع کرد. نما می‌تواند توسط مصالح مختلفی همچون سنگ، چوب، کامپوزیت انجام شود.

جزییات وام مسکن روستایی

میزان مبلغ وام مسکن روستایی در سال ١۴٠٣ مبلغ 250 میلیون تومان است. بااینکه این عدد زیاد نیست اما می‌تواند گره از کار افراد نیازمند بردارد. نکته مهم نرخ سود وام است. نرخ سود این وام ۵ درصد است و دریافت‌کنندگان وام باید به این موضوع آگاه باشند. زمان بازپرداخت این وام ۱۲ سال است و نباید بازپرداخت از 20 سال بیشتر شود.

انتهای پیام

مرتبط با : پست ملکشیش دنگ
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز