3 خودرو هیبرید محبوب در بازار ایران + قیمت

ژیوار

تقاضا برای خرید خودرو هیبرید با افزایش ایستگاه‌های شارژ بالا گرفته است. بررسی بازار حکایت از این دارد که 3 خودرو محبوب هیبرید در سال 1403 شامل تویوتا CHR هیبریدی، کمری هیبریدی و لکسوس NX هیبرید هستند.

به گزارش کاماپرس، با ورود خودروهای برقی به بازار ایران کم‌کم مشکل شارژ این خودروها حل می‌شود. در شرایط کنونی بسیاری از مردم به دلیل اینکه نمی‌توانند از این خودروها در مسافت‌های بین شهری استفاده کنند، ترجیح می‌دهند خودرو هیبرید بخرند، زیرا این خودروها علاوه بر دارا بودن مزیت‌های خودرو برقی، از طرف دیگر در پیمایش بین شهری نیز می‌توانند از موتور بنزینی استفاده کنند.

بر همین اساس در این گزارش به معرفی 3 خودرو محبوب هیبرید در بازار ایران پرداخته شده‌است.

بیشتر بخوانید:

خودرو هیبرید تویوتا CHR

این خودرو که در دو نسخه عرضه شده، با قیمتی بیش از 5 میلیارد تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. یکی از این نسخه‌ها پیشرانه 1.8 لیتری با 122 اسب‌بخار قدرت دارد. دیگری با پیشرانه 2 لیتری با 184 قدرت اسب بخار در بازار وجود دارد. این کراس اوور کوچک به دلیل مصرف سوخت پایین، برای شهرهای پرجمعیت مانند تهران مناسب بوده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

دریان سفر امید

مشخصات تویوتا CHR هیبریدی شامل گشتاوری 142 نیوتن‌متر، شتابی 11 ثانیه‌ای است. همچنین این خودرو می‌تواند 170 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و به صورت ترکیبی 3.9 لیتر بنزین مصرف کند که بسیار پایین است.

کمری هیبریدی

کمری هیبریدی در حال حاضر سه تیپ SE و LE و XLE آن در بازار ایران وجود دارد. ارزان‌ترین مدل آن تیپ SE بوده که  حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد. تیپ XLE کمری هیبریدی به عنوان فول آپشن‌ترین تیپ کمری هیبرید در بازار ایران حدود 5 میلیارد تومان قیمت دارد. XLE دارای سراگزوزهای کرومی و دی‌لایت‌های ال یی دی در سپر جلو بوده و به همین دلیل متفاوت از سایر تیپ های کمری است.

مشخصات کمری هیبریدی شامل محور محرک دیفرانسیل جلو با گیربکس E-CVT است. این خودرو پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی با حجم 2.5 لیتر دارد. 200 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور از ویژگی‌های موتور این خودرو است. کمری هیبریدی شتابی 7.8 ثانیه‌ای و سرعت 195 کیلومتر بر ساعت دارد. همچنین مصرف ترکیبی کمری هیبریدی به 5.9 لیتر در صد کیلومتر می‌رسد.

خودرو هیبرید لکسوس NX

این خودرو دارای یک موتور بنزینی 2.5 لیتر و همچنین یک موتور الکتریکی است که باعث شده تا در 100 کیلومتر حدود 5.2 لیتر بنزین مصرف کند. این خودرو در بازار ایران بین 7 تا 8 میلیارد تومان خرید و فروش می شود. این خودرو دو دیفرانسیل با گیربکس E-CVT است. پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی و با حجم موتور 2.5 لیتری دارد.

از نظر عملکرد فنی قدرت آن شامل 194 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر است. همچنین شتاب 9.2 ثانیه‌ ای دارد و 180 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان