افزایش ایمنی با مدیریت دود پارکینگ

شاخص-کاماپرس
ژیوار

با توجه به بسته بودن محیط پارکینگ‌ها، بحث تهویه و تخلیه دود ناشی از تردد خودروها یکی از معضلات همیشگی طراحی و اجرای پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی راهکارهای موجود برای افزایش ایمنی پارکینگ‌ها و مدیریت دود پارکینگ پرداخته است.

کاربرد اگزاست فن‌ها در محیط پارکینگ

اگزاست فن‌ها عموما از طریق مکش گازهای آلوده، اقدام به تهویه هوای پارکینگ می‌کنند. از طرفی جت‌فن‌ها نیز گزینه مناسبی برای این کار هستند و از طریق تبادل جریان هوا و هدایت هوای آلوده به سمت خروجی، سلامت محیط و کاربران داخل آن را تضمین می‌کند.

در کنار اگزاست فن‌ها و فن های هوای تازه، سیستم اطفاء حریق و پرده دود و آتش  جز موثر سیستم تهویه پارکینگ‌ها هستند. با توجه به وجود گازهای سمی حاصل از دود خودروها در محیط پارکینگ، رعایت ایمنی اهمیت فراوانی دارد؛ چرا که پارکینگ‌ها می‌توانند در معرض آتش‌سوزی و بروز حادثه قرار گیرند.

در محیط هایی نظیر پارکنیگ، با توجه به تولید گاز مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن توسط اتومبیل‌ها، وجود اگزاست فن‌ها و سیستم تخلیه گاز سمی از اهمیت فراوانی برخوردار است. این اگزاست فن‌های تهویه با طراحی مناسب خود می‌توانند گازهای سمی را به سرعت به سمت خروجی فن هدایت کنند. عموما سیستم‌ به کار رفته در این فن‌ها به صورت هوشمند عمل کرده و در زمان ازدیاد دود و آلودگی محیطی به صورت اتوماتیک نسبت به تخلیه گازهای سمی اقدام می‌کند. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل و حریق احتمالی، می‌توان از اگزاست فن برای کاهش میزان دود کمک گرفت که این کار سبب حفظ سلامتی افراد حاضر در محیط پارکینگ می‌شود

دریان سفر امید

1-کاماپرس

اهمیت سیستم اطفاء حریق در پارکینگ

در محیطهای بسته مانند پارکینگ که روزانه افراد زیادی با خودرو شخصی در آن تردد می‌کنند، بحث ایمنی حرف اول را می‌زند. در هنگام رخدادهای غیرمترقبه همچون حادثه آتش‌سوزی، این سیستم قابلیت تشخیص سریع آتش سوزی دارد و از این رو به کاهش خسارت ناشی از حادثه کمک شایانی می‌کند. در هنگام حادثه، این سیستم می‌تواند با پاشش آب از طریق اسپرینکلر ها و همین طور سیستم‌های اطفا با ایجاد فوم و  کف شیمیایی، از گسترش آتش‌سوزی و خسارات بیشتر جلوگیری کند.

3-کاماپرس

کاربرد پرده دود و آتش

به منظور کنترل و مدیریت حریق، نصب پرده دود و آتش می‌تواند از اشاعه حریق جلوگیری کند و موجب  کنترل گستردگی دود و آتش در همان منطقه از حریق شود. پرده‌های دود و آتش عموما به حسگرها متصل هستند و در صورتی که حسگرها حریق و حادثه‌ای را تشخیص دهند، به سرعت وارد عمل می‌شوند. این پرده‌ها پس از دریافت سیگنال از حسگر، فضای مورد نظر را شناسایی و محصور می‌کنند. این پرده‌ها از گسترش آتش سوزی جلوگیری می‌کنند. همچنین پرده دود و آتش عملیات اطفای حریق را برای آتش‌نشانان آسان‌تر می‌کند.

4-کاماپرس

خرید سیستم اطفاء حریق و پرده دود و آتش از «بستانچی»

گروه صنعتی بستانچی با سابقه بیش از 50 سال در حوزه تولیدات صنعتی، برای خرید سیستم اطفاء حریق و پرده دود و پرده آتش می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت با بهره‌مندی از دانش مهندسان ایرانی، خدمات متنوعی در زمینه تهویه و تخلیه هوا به کاربران ارائه می‌دهد. بستانچی با پشتیبانی و مشاوره آنلاین، در ابتدا به نیازسنجی کاربر می‌پردازد و پس از آن با ارائه راهکار مناسب، اقدام به پاسخگویی به نیاز مخاطب می‌کند.

با توجه به بیش از 500 مدل فن موجود در خط تولید مجموعه بستانچی، با خیالی آسوده می‌توان تجهیز پارکینگ‌ را به این مجموعه سپرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://bostanchi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 38392000-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بستانچی
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز