چگونه درب کابینت را رگلاژ کنیم ؟

کابینت- کاماپرس
ژیوار

شاید خیلی وقت‌ها با درب‌های فرسوده و یا ناهماهنگ کابینت‌های آشپزخانه مواجه شویم که حتی لولای آن به کندی حرکت می‌کند. در این شرایط باید درهای کابینت که عمدتا هم از جنس ام‌دی‌اف هستند را رگلاژ کنیم، اما با وجود سادگی، این کار به آموزش نکته‌های جزئی نیاز دارد.

کاما پرس در این گزارش قصد دارد تا روش رگلاژ کابینت و اهمیت این موضوع در ظاهر آشپزخانه را مورد بررسی قرار دهد.

یک ابزار ساده؛ پیچ گوشتی و چارسو

لولای درب‌ بسیاری از کابینت‌ها از جمله ام‌دی‌اف، هایگلاس و ممبران بعد از مدتی شل یا فرسوده می‌شود، در این شرایط نیاز است تا آنان را رگلاژ کنیم. برای شروع کار به یک پیچ گوشتی و چارسوی محکم نیاز است و طبق آنچه متخصص‌های فنی تاکید دارند، در این کار نباید از پیچ گوشتی برقی استفاده کرد، زیرا باعث آسیب به لولای در کابینت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هر پیچ یک وظیفه دارد

چرخاندن هر کدام از پیچ‌ها تاثیر خاصی در ظاهر درهای کابینت دارد. مثلا چرخاندن پیچ‌های بیرونی، در یک‌دست به نظر رسیدن در کابینت اهمیت دارد. حال هنگامی که درب‌ها کاملا صاف نیست، علاوه بر جهت بالا و پایین، در جهت چپ و راست هم باید تنظیماتی صورت گیرد. برای ایجاد یک‌دستی زاویه درب‌ها، باید هر دو پیچ را در محور افقی چرخاند. اما اگر با این حال، بعد از مدتی برخی از کابینت‌ها هنگام باز شدن بیرون زدگی داشت یا بیش از اندازه به داخل چارچوب درب کابینت می‌رفت، باید لولای بیرونی در جهت خلاف کابینت و لولای بالایی را به سمت کابینت تنظیم کرد؛ با این کار مشکل حل خواهد شد.

دریان سفر امید

تفاوت رگلاژ لولاهای ساده و پیچیده

بیشترین کابینت‌هایی که نیاز به رگلاژ دارند، معمولا کابینت‌هایی از جنس ام‌دی‌اف هستند. بنابراین اگر لولای کابینت پیچ‌های زیادی داشته باشد، امکان تنظیم در جهات مختلف بیشتری هم وجود خواهد داشت. از طرفی اگر کابینت لولای قدیمی داشته باشد، به تنظیم خاصی نیازی نیست. لولاهای جدید در سه جهت تنظیم می‌شوند؛ ولی برای رگلاژ لولاهای قدیمی جز تغییر کل آن کار دیگری نمی‌توان انجام داد. به طور مثال لولا های استاندارد در چند مدل مختلف از جمله ساده چهار پیچ، آرام‌بند، مگنتی بدون فنر، مگنتی فنر برعکس، عرضه می‌شود. همچنین لولای زاویه‌دار هم در نوع 90 درجه صامت، 30 درجه بسته صامت، 45 درجه بسته صامت، 180 و 270 درجه صامت وجود دارد.

 رگلاژ درب کابینت؛ آرامش دوباره در آشپزخانه

رگلاژ کردن درب کابینت در زیبایی ظاهر آن تاثیر بسیاری خواهد داشت. بنابراین حتماً در هنگام رگلاژ باید درب‌ها بر یک دیگر دیگر مماس باشند و به‌درستی در جای خود قرار گیرند. چون در غیر این به شکل نامنظمی کنار هم دیده می‌شوند و برای باز و بسته شدن عملکرد خوبی هم نخواهد داشت.

در واقع باز و بسته شدن مطلوب درب‌های کابینت به این معناست که به راحت‌ترین شکل ممکن باز یا بسته شود و علاوه بر این، در میان مسیر مانع و راه‌گیری وجود نداشته باشد.

اصل مهم دیگر این است که لولاها نباید صدا دهند و در هنگام باز شدن در هر زاویه که هستند، حالت خود را حفظ کند. به طور کلی باز و بسته‌شدن درب کابینت نباید به نیرو و فشار زیاد نیاز داشته باشد، بلکه باید با کم‌ترین فشار ممکنه صورت گیرد.

انتهای پیام

مرتبط با : دکوراهومکابینت بازارلینوم فلکس
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان