5 نکته مهم برای دریافت مشاوره حقوقی

ژیوار

استفاده از مشاوره حقوقی یک وکیل می‌تواند بهترین روش برای مطمئن شدن از روند یک پرونده حقوقی و تصمیم‌گیری بهتر در زمینه دعاوی باشد.

به گزارش کاماپرس، اگرچه استفاده از خدمات یک وکیل پایه یک دادگستری همیشه بهترین روش برای پیشبرد پرونده‌های حقوقی است، اما مشاوره‌های حقوقی نیز می‌تواند به عنوان یک پیش نیاز برای تصمیم‌گیری و انتخاب وکیل مناسب مطرح شود.

این گزارش به ارائه نکات ضروری برای دریافت مشاوره حقوقی بهتر پرداخته است.

تعیین دقیق موضوع و مساله حقوقی مورد نظر

زمان مشاوره حقوقی معمولا محدود است و به همین دلیل بهتر است که از قبل، موضوع دقیق مشاوره تعیین و به وکیل اطلاع داده شود. در هنگام مشاوره نیز نباید وقت خود را به مسائل جانبی و حاشیه‌ای خارج از پرونده اختصاص داد؛ چرا که این موارد فقط وقت را هدر داده و امکان نتیجه‌گیری درست از مشاوره را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، تمرکز روی یک موضوع حقوقی در هنگام مشاوره، بازدهی مشورت با وکیل را بالاتر خواهد برد. اینکه بخواهید چند موضوع را به صورت همزمان با وکیل یا مشاور حقوقی‌ خود مطرح کنید، جز اتلاف وقت و پراکنده کردن مشاوره، عایدی دیگری نخواهد داشت.

دریان سفر امید

به وکیل خود اطمینان کنید

اگر به وکیل مورد نظر خود اطمینان کامل ندارید، بهتر است قید مشاوره حقوقی را بزنید؛ چراکه هر نوع پنهان‌کاری، مطرح نکردن تمامی جوانب و احتیاط کردن در طرح موضوع به ضرر موکل خواهد بود. معمولا پرونده‌های حقوقی ارتباط مستقیمی با مسائل مالی و حریم خصوصی طرفین دعوا دارند و اینکه موکل بخشی از قضیه را تنها به دلیل علاقه نداشتن به فاش شدن مسائل مالی و خصوصی با وکیل مطرح نکند، باعث می‌شود که مشاوره بدون نتیجه یا ناقص بماند.

در مشاوره‌های حقوقی بهتر است که با وکیل خود روراست و صادق باشید. وکلا می بایست رازدار و امانتدار پرونده موکلین خود باشند و معمولا نیز به لحاظ حرفه‌ای تمام صحبت‌های صورت گرفته در زمان مشاوره، مخفی باقی می‌ماند.

اهمیت انتخاب نوع مشاوره

مشاوره حقوقی می‌تواند به روش‌های مختلف صورت گیرد. برای نمونه، خیلی از افراد علاقه دارند که به صورت حضوری و رو در رو مسائل خود را با وکیل مطرح کنند، اما برخی نیز مشاوره تلفنی یا اینترنتی را ترجیح می‌دهند. معمولا وکلا برای تمام این نوع از مشاوره‌ها زمان و انرژی یکسانی صرف می‌کنند، اما بازدهی هر کدام از آنها بسته به نوع پرونده و شخصیت موکل و وکیل می‌تواند متفاوت باشد.

برخی از موکلان به دلایلی همچون شرم یا ترس از به خطر افتادن امنیت خود ترجیح می‌دهند که مشاوره خود را به صورت ناشناس و تلفنی انجام دهند یا این مشورت را از طریق روش‌های آنلاین پیش ببرند، اما بر اساس تجربیات بیشتر وکلا، مشاوره حضوری کارایی بیشتر و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

هزینه‌های مشاوره را از قبل بپرسید

برای اینکه با خیال راحت در یک مشاوره حقوقی شرکت کنید و حداکثر استفاده از آن را ببرید، باید با فکری آسوده و بدون دغدغه مسائل را با وکیل مطرح کنید. به این منظور بهتر است که از قبل هزینه‌های مشاوره را از وکیل بپرسید و موضوعات مالی را به انتهای مشاوره موکول نکنید.

از وکیل متخصص مشاوره بگیرید

برای بازدهی بیشتر مشاوره حقوقی بهتر است که به سراغ وکلایی بروید که در زمینه موضوع پرونده شما تجربه بیشتری دارند. برای این منظور بهتر است که از وکلای متخصص در آن حوزه استفاده کنید.

همچنین موسسات حقوقی و گروه وکلا نیز در این زمینه می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. این موسسات معمولا بهترین و متخصص‌ترین وکیل را بر اساس موضوع پرونده انتخاب و معرفی می‌کنند و حتی ممکن است بتوان بسته به پرونده خود از مشاوره چند وکیل به صورت همزمان نیز استفاده کرد.

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی «دادپویان»

موسسه حقوقی دادپویان شامل مجرب‌ترین وکلای تهران در حوزه‌های مختلف وکالت است. بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری با تجربه در زمینه‌های حقوقی مختلف این امکان را می‌دهد که از خدمات و مشاوره‌های یک یا چند وکیل متخصص بر اساس موضوع پرونده بهره‌مند شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02191690950 تماس بگیرند یا به وبسایت dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز