ابرخودرو 1000 اسب بخاری لامبورگینی روئلتو رونمایی شد

ژیوار

کمپانی لامورگینی به تازگی از نخستین ابرخودرو هیبریدی‌اش رونمایی کرده است. لامبورگینی روئلتو جدید در مقایسه با مدل قدیمی 12 سیلندر سریع‌تر و کم مصرف‌تر است و از همیشه هیجان انگیزتر به نظر می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، لامبورگینی روئلتو (Lamborghini Revuelto) هیبریدی مدل 2024 فصل تازه‌ای را از داستان ابرخودروهای لامبورگینی آغاز کرده است. البته این خودرو جدید چیدمان موتور میانی و درهای بال قویی را همچنان حفظ کرده ولی جدیدترین نسل آن چهره‌ای متفاوت از این ابرخودرو ایتالیایی به نمایش می‌گذارد.

لامبورگینی روئلتو 2024 موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری‌اش را همچنان حفظ کرده، ولی این بار این موتور قدرتمند در کنار سه موتور برقی قرار می‌گیرد که نیروی‌شان را از یک باتری لیتیومی کوچک می‌گیرند. به این ترتیب، این ابرخودرو به یک خودرو هیبریدی تبدیل شده است.

موتور 12 سیلندر به تنهایی 813 اسب بخار و موتورهای برقی نیز هرکدام 147 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. البته به خاطر پیچیدگی‌های زیادی که باتری و مبدل دارند، هر سه موتور برقی نمی‌توانند به طور همزمان حداکثر نیروی‌شان را تولید کنند ولی نیروی کل این سیستم هیبریدی به طور رسمی 1001 اسب بخار و گشتاور آن 725 نیوتن‌متر اعلام شده است.

دریان سفر امید

روش چیدمان موتورها نیز برای نخستین بار است که در لامبورگینی به کار گرفته می‌شود؛ به این گونه که یکی از موتورهای برقی بین موتور 12 سیلندر و گیربکس هشت سرعته قرار گرفته و دو موتور باقی مانده هر یک بر روی یکی از محورهای جلو و عقب تعبیه شده‌اند.

وزن لامبورگینی روئلتو 2024 در مقایسه با لامبورگینی آونتادرو حدود 200 کیلوگرم کمتر است و به آن امکان می‌دهد شتاب صفر تا صدی برابر با 2.5 ثانیه داشته باشد و به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست بیابد.

قیمت ابرخودرو 1000 اسب بخاری لامبورگینی روئلتو

قیمت لامبورگینی روئلتو 2024 در بازارهای جهانی 433 هزار پوند اعلام شده است و از هم اکنون قابل خریداری است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز