رکوردشکنی شگفت انگیز بی وای دی ؛ 2 هزار کیلومتر با یک شارژ

ژیوار

بی‌ وای‌ دی چین از کم مصرف‌ترین خودروها با برد 2 هزار کیلومتر بدون شارژ مجدد یا سوخت‌گیری رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، آخرین نسل خودرو هیبریدی بی‌ وای‌ دی چین در کاهش مصرف سوخت رکورد زد. به طوری که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۹ لیتر با باتری‌های خالی بنزین مصرف می‌کند. در حال حاضر، این طرح ارتقاء برای خودروهای ساخت چین در نظر گرفته شده است.

خودرو هیبریدی بی‌ وای‌ دی توانسته بیش از 2 هزار کیلومتر را بدون شارژ مجدد یا سوخت‌گیری پیمایش کند. این خبر سهام BYD در بازار بورس هنگ کنگ را تا ۴ درصد افزایش داد.

برخی از خودروهای پلاگین هیبریدی دو حالته بی‌وای‌دی می‌توانند برد طولانی‌تر به اندازه مسافت بین نیویورک تا میامی، سنگاپور تا بانکوک، مونیخ تا مادرید را با یک بار شارژ و یک باک پر بنزین طی کنند. این خودروساز ادعا می‌کند که در آزمایش‌ها، هیبریدی‌های دوگانه‌مدل این شرکت به بردی تا ۲۵۰۰ کیلومتر هم دست یافته‌اند.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

قیمت بی وای دی هیبریدی

این خودروساز اعلام کرده که خودرو کم مصرفش با فناوری ارتقاء یافته با قیمت پایین ۱۳۸۰۰ دلارعرضه خواهد شد.

بی‌ وای‌ دی از اوایل سال ۲۰۲۲ تنها خودرو برقی و هیبریدی تولید می‌کند و در همیت راستا صادرات خودرو هیبریدی به بازارهای خارجی را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای پلاگین هیبریدی قیمتی در محدوده 11 هزار دلار آمریکا دارند. این شرکت توانسته با ورود به بازارهای جدید در سه سال گذشته حدود ۳.۶ میلیون دستگاه از خودروهای برقی خود را صادرات کند. این خودروساز تا ماه آوریل امسال نزدیک به ۱ میلیون خودرو تحویل داده، به همین دلیل  بازار خودرو چین را با کاهش گسترده قیمت‌ها روبرو کرده است.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان