آشنایی با مراحل اخذ ویزای کوبا

ژیوار

کوبا از دیرباز مقصد گردشگری جذابی برای مسافران بوده است؛ با این حال، این کشور در سال‌های اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری و تجاری پیشرفت زیادی داشته است و با جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر خود مکانی عالی برای ماجراجویی و گردش به حساب می‌آید.

به گزارش کاماپرس، اکثر اتباع کشورهای خارجی باید پیش از ورود به کوبا برای دریافت ویزای آن اقدام کنند. انواع ویزای این کشور با اهداف مختلف صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند بر اساس شرایط خود برای دریافت آن درخواست دهند. به طور معمول برای درخواست انواع ویزاهای کوبا باید به صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه کرد.

در این گزارش مراحل دریافت انواع ویزای کوبا بررسی شده است.

انواع ویزای کوبا

انواع ویزای موقت و دائم کوبا با مقاصد مختلف برای متقاضیان واجد شرایط صادر می‌شود که در ادامه به آن پرداخته شده است.

ویزای موقت کوبا: این ویزا انواع مختلفی مانند ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای دانشجویی، ویزای روزنامه‌نگاری و ویزای درمانی را شامل می‌شود. به عنوان نمونه، برای دریافت ویزای روزنامه‌نگاری کوبا متقاضیان باید درخواست خود را به دفتر مطبوعاتی سفارت این کشور ارسال و مجوز سفر دریافت کنند. در صورتی که اتباع خارجی نیاز به درمان در بیمارستان‌های کوبا داشته باشند، می‌توانند از ویزای درمانی این کشور استفاده کنند.

دریان سفر امید

ویزای دائم کوبا: کوبا در سال‌های اخیر به مکانی عالی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و به همین منظور اتباع خارجی می‌توانند با وارد کردن سرمایه به این کشور یا ثبت شرکت، برای دریافت ویزای دائم کوبا اقدام کنند. در صورت ازدواج با فرد کوبایی، افراد می‌توانند ویزای این کشور را دریافت می‌کنند. هم‌چنین کسانی که با ویزای تحصیلی کوبا به آن سفر کرده باشند، می‌توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

آشنایی با کارت توریستی کوبا

این کارت همانطور که از نامش پیداست، برای افرادی که به قصد تفریح و گردش به کشور کوبا سفر می‌کنند، صادر می‌شود. کارت توریستی تا شش ماه پس از صدور اعتبار دارد و افراد با استفاده از آن می‌توانند 90 روز در کوبا اقامت داشته باشند. افرادی که این کارت را دریافت می‌کنند، باید هنگام ترک خاک کوبا آن را به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهند.

مراحل اخذ انواع ویزای کوبا

برای دریافت انواع ویزای کوبا در ابتدا متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست به سفارت ارسال و هزینه آن را پرداخت کنند. هم‌چنین برای اخذ ویزای این کشور، اثبات توانایی مالی، ارائه گواهی سلامت و سوء پیشینه الزامی است. تمامی افرادی که با اهداف گوناگون به کوبا سفر می‌کنند باید بیمه نامه مسافرتی به همراه داشته باشند.

در کنار مدارک اصلی بسته به ملیت و نوع ویزا افراد می‌بایست اسناد دیگری را برای تایید درخواست خود به سفارت کوبا ارائه دهند. متقاضیان ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش از دانشگاه کوبا و متقاضیان ویزای توریستی کوبا می‌بایست بلیط رفت و برگشت خود را به سفارت این کشور ارائه دهند. برای متقاضیان ویزای دائم این کشور، ارائه مدارکی مانند گواهی ازدواج الزامی است. هم‌چنین این افراد باید دلایل درخواست خود را در قالب نامه برای سفارت کوبا ارسال کنند.

چند نکته مهم برای دریافت ویزای کوبا

اعتبار ویزای کوبا به عواملی مانند نوع ویزا و هدف فرد از سفر به این کشور بستگی دارد. افرادی که به کوبا سفر می‌کنند، باید بیمه مسافرتی به همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت باید این بیمه را از فرودگاه کوبا تهیه کنند. هزینه ویزای این کشور بسته به عوامل متعدد بین 20 تا 75 دلار است.

پیدا کردن یک شغل خوب در کوبا برای اتباع خارجی کار دشواری است. به دلیل اولویت داشتن کارگران محلی، این کشور برای نیروی کارگر مناسب نیست؛ با این حال، مکان مناسبی برای اشتغال متخصصان ماهر به حساب می‌آید. به طور کلی اثبات تخصص و ارائه مدارکی که نشان دهنده تجربه کاری فرد متقاضی باشد، در به دست آوردن شغل مناسب تاثیر به­سزایی دارد.

عواملی مانند نوع ویزا و محل سفارت در تعیین زمان رسیدگی به درخواست ویزا موثر است. به طور متوسط درخواست متقاضیان دریافت ویزای کوبا تا 30 روز بررسی می‌شود.

دریافت ویزای کوبا با «تکماه تراول»

تکماه تراول، یک مجموعه تخصصی در زمینه اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف و اقامت تحصیلی است و بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه می‌دهد. متقاضیان دریافت ویزای کوبا می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره به تکماه تراول مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای کوبا و دریافت اقامت کوبا می­‌توانند به وبسایت https://takmahtravel.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های 02188581915 و 09912015862 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تکماه تراول
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز