آشنایی با مانیتور علائم حیاتی و کاربردهای آن

ژیوار

یکی از ضروری‎‌ترین دستگاه‌ها در بخش آی سی یو و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، دستگاه مانیتور علائم حیاتی است که به صورت مداوم و مستمر اطلاعات ضروری و حیاتی بیمار را نشان می‌دهد. این دستگاه دارای سنسورهایی است که اطلاعاتی مانند ضربان قلب، فشار خون، تنفس و دمای بدن بیمار را اندازه‌گیری می‌کند و نمایش می‌دهد و در صورتی که بیمار دارای شرایط نامطلوبی باشد، به تیم پزشکی هشدار می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره دستگاه مانیتور علائم حیاتی پرداخته است.

مانیتور علائم حیاتی کدام علائم عمومی را نشان می‌ دهد؟

مانیتورهای علائم حیاتی ضروری قادرند میزان زیادی از اطلاعات را ثبت و ذخیره کنند. ماژول‌ ECG/RESP شکل امواج سیگنال‌های قلب، سینگنال تنفس، پارامترهای ضربان قلب و نرخ تنفس را نمایش می‌دهند. ماژول SPO2 برای نشان دادن نرخ ضربان و درصد اکسیژن اشباع‌شده در خون کاربرد دارد. ماژول NIBP برای نمایش دادن فشار سیستولیک، دیاستولیک و فشار میانگین کاربرد دارد. ماژول NIBP فشار خون و فشار میانگین را به صورت غیرتهاجمی می‌سنجد. این ماژول‌ها به صورت دیفالت در همه مانیتورهای علائم حیاتی وجود دارند و سایر ماژول‌ها با سفارش‌های مشتریان روی دستگاه‌ها نصب می‌شوند.

ماژول IBP میزان دما و اختلاف دما بین دو کانال TEMP را نمایش می‌دهد.این ماژول قادر است فشار خون به صورت تهاجمی را بسنجد و همچنین شکل موج آن را نمایش دهد. ماژول co2 میزان درصد کربن دی اکسید در هوا بازدم را اندازه‌گیری می‌کند و حالات آن را نمایش می‌دهد. در صورتی که وقفه تنفسی و یا آپنه خواب وجود داشته باشد، ماژول co2 آن را نمایش می‌دهد.

دریان سفر امید

اجزا دستگاه مانیتور علائم حیاتی

مانیتورهای علائم حیاتی، صفحه نمایش برای نشان‌ دادن اطلاعات ضروری و مورد نیاز دارند. در حال حاضر بسیاری از مانیتورهای علائم حیاتی با صفحه‌های کوچک و لمسی عرضه می‌شوند. صفحه‌ لمسی مانتیورهای علائم حیاتی علاوه بر کاربرد آسان‌تر، باعث کوچک شدن اندازه دستگاه نیز می‌شود.

در مانیتورهای علائم حیاتی صفحه کلید و سلکتور برای انجام تنظیمات مختلف دستگاه وجود دارد. با توجه به این که کدام ماژول‌ها در دستگاه وجود دارند، سنسورهای مختلفی در آن تعبیه شده است که بتوانند اطلاعات حیاتی را برای انتقال به دستگاه ثبت کنند. سنسورهای دما، قند خون، پروب ثبت ECG و پروب پالس اکسی‌متر از پرکابردترین مواردی هستند که در اکثر مانتیورهای علائم حیاتی وجود دارند.

آلارم های مانتیورهای علائم حیاتی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از مانیتورهای علائم حیاتی خانگی، آلارم‌های دستگاه به هنگام ایجاد شرایط اضطراری است. این آلارم‌ها برای هشدار در صورت ایجاد حالت غیرعادی فیزیولوژیکی در بیمار و یا اشکال فنی دستگاه تولید می‌شوند. آلارم‌های مانیتورهای علائم حیاتی در سه نوع فیزیولوژیکی، فنی و پیام‌های اعلان دسته‌بندی می‌شوند.

دستگاه‌های مانیتورینگ علائم حیاتی پیشرفته، در صورتی که لیدها به شکل صحیح متصل نشده باشند، هشدار می‌دهند. افراد می‌توانند در صورت لزوم این قابلیت را در حالت OFF قرار دهند. در صورتی که بیمار ضربان قلب ضعیفی داشته باشد، دستگاه آلارم تولید می‌کند.

دستگاه مانیتور علائم حیاتی CREATIVE

مانیتور علائم حیاتی CREATIVE مدل P900 یکی از پرکاربردترین دستگاه‌هایی است که در اتاق‌های عمل و شرایط اورژانسی استفاده می‌شود. این دستگاه به سیستم سانترال مرکز درمانی متصل شده و شرایط بیماران را نمایش می‌دهد. استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و همه اطلاعات را در قالب عدد و نمودارهای رنگی نشان می‌دهد.

مانیتور علائم حیاتی CREATIVE در مدل‌ رومیزی SP 20 نیز تولید می‌شود که دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی است. این دستگاه برای استفاده کودکان، نوزادان و بزرگسالان مناسب است و جزو تجهیزات پزشکی خانگی شناخته می‌شود. این دستگاه سطح اکسیژن را به صورت عددی و نمودار پیوسته نشان می‌دهد و به مدت 18 ساعت ظرفیت کار مداوم دارد.

خرید بهترین تجهیزات پزشکی از «افرا طب»

شرکت افرا طب گلسار با نام تجاری افرا طب دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت کالاهای پزشکی عمومی و تخصصی است. این مجموع انواع تجهیزات پزشکی خانگی، بیمارستانی، مطلب و اورژانس را تامین می‌کند و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به خرید کنند. کارشناسان مجرب افرا طب مشاوره‌های تخصصی لازم را به افراد ارائه می‌کنند. در صورتی که افراد قصد راه‌اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی، تجهیز کردن مراکز درمانی و یا فعالیت در زمینه بازرگانی تجهیزات پزشکی داشته باشند، می‌توانند از طریق افرا طب اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://afrateb.com مراجعه کنند و یا با شماره‌های 09903308980 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز