پی اس فور یا ایکس باکس سری اس؛ کدام بهتر است؟

بیشتر علاقمندان و حرفه‌‌ ای‌های بازی‌های رایانه‌ای علاقمند هستند تا بازی‌های روز دنیا را روی کنسول‌های بازی انجام دهند. لذت بازی روی کنسول و قدرت این دستگاه‌های بازی سبب شده است که بازار فروش همه برندهای سازنده کنسول بازی‌ها همیشه مورد توجه باشد. یکی از مشکلات خرید کنسول، سخت بودن تصمیم گیری برای انتخاب بین برندهای اصلی از جمله پی اس فور و ایکس باکس است.

کاماپرس در این گزارش دو کنسول بازی پی اس فور و ایکس باکس سری اس را برای خرید بهتر، مقایسه کرده است.

پس اس فور و ایکس باکس سری اس از نظر سخت افزاری

اولین موردی که باید در بررسی بین دو کنسول پی اس فور و ایکس باکس سری اس به آن توجه کنیم، امکانات و ویژگی‌های سخت افزاری دو کنسول است. کنسول‌های بازی همانند سایر دستگاه‌های رایانه‌ای بر اساس سخت افزار خود طبقه بندی می‌شوند و داشتن سخت افزار قوی‌تر، به روزتر و بهتر به منزله اجرای سریعتر بازی است.

هر دو کنسول از پردازنده هشت هسته‌ای در ساختار خود بهره برده‌اند. تنها تفاوت بین دو کنسول را باید در پردازنده Zen2 کنسول XBOX سری اس و پردازنده AMD کنسول پی اس فور دانست. در مقایسه فنی مشخص می‌شود که فرکانس پردازنده‌های ایکس باکس به مراتب بیشتر است. در مورد پردازنده‌های گرافیکی نیز در حالیکه کنسول مایکروسافت از کارت گرافیکی RDNA2 بهره می‌برد، پردازنده گرافیکی مورد استفاده سونی همان پردازنده AMD است.

ایکس باکس دارای رم 10 گیگابایتی است و در مقابل رم 8 گیگابایتی کنسول پس اس فور، قدرت بیشتری را نصیب کنسول می‌کند. در عوض بیشتر کنسول‌های پی اس دارای حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی هستند ولی ایکس باکس از حافظه 500 گیگابایتی بهره برده است و رد بعضی از مدل‌های خاص شاهد حافظه ذخیره سازی یک ترابایت هستیم.

دریان سفر امید

پی اس فورها هنوز هم از درایو دی وی دی و بلو ری بهره می‌برند و این نیز یک مزیت سونی نسبت به رقیب خود که دارای درایو نوری نیست، محسوب می‌شود.

سونی و بازی‌های انحصاری بیشتر

بررسی کنسول‌های بازی بدون بررسی تعداد و تنوع بازی‌ها در هر دو دستگاه امکانپذیر نیست و بیشتر گیمرها به دنیال کنسول‌هایی هستند که بازی‌های مورد علاقه خود را روی آن اجرا کنند. در بررسی کلی تنوع، تعداد بازی و عناوین بازی‌های اختصاصی، کفه ترازو به سمت پی اس فور سنگینی می‌کند.

البته ورود به جزئیات در این زمینه می‌تواند برای انتخاب بین دو کنسول موثر باشد. برخی از بازی‌ها به صورت مشترک روی دو کنسول قابل اجار هستند. اما اگر شما علاقمند به انجام بازی‌هایی مانند God of War، Last of Us، Persona، Prince of Persia و The Last Kingdom هستید بدون شک باید پی اس فور را برای خرید انتخاب کنید. اگرچه علاقمندان به بازی‌هایی چون Halo و Forza Horizon نیز کم نیستند و باید به دنبال خرید ایکس باکس سری اس باشند.

مقایسه دسته‌های دو کنسول

استفاده از دسته‌های بازی معمولا با عادت کردن به آن دسته بسیار آسان و لذت بخش می‌شود اما اگر بخواهیم از دید حرفه‌ای‌ها به این موضوع نگاهی داشته باشیم، باید بدانیم که دسته‌های تولید شده توسط مایکروسافت به مراتب راحتتر و بهتر از مدل‌های مشابه سونی است. اگر علاقمند به کنسول‌های سونی هستید، بهتر است که از دسته‌های دوال شاک استفاده کنید.

ابعاد کوچکتر XBOX  نسبت به PS4

ماسکروسافت از نظر ظاهری نیز کنسول زیباتر و ظریف‌تری را به بازار عرضه کرده است. به خصوص اینکه مدل سری اس این کنسول در بین سایر ایکس باکس‌ها نیز ظریف‌تر و زیباتر است. دلیل این موضوع را باید در پورت‌های به روزتر ایکس باکس نیز دانست.

مقایسه دو کنسول از نظر قیمت

با بررسی سایت ایمالز مشخص می‌شود که کنسول بازی پس اس فور به مراتب ارزان‌تر از ایکس باکس سری اس است. اگرچه قیمت کنسول PS4 بر اساس سخت افزارهای متفاوت بین 14 تا 15 میلیون تومان متغیر است اما قیمت کنسول XBOX سری اس بالاتر از 21 میلیون تومان است. این کنسول نیز بسته به کانفیگ‌های مختلف به قیمتی حدود 21 تا 22 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

مقایسه قیمت روز کنسول‌های بازی در «ایمالز»

ایمالز اولین سایت مقایسه قیمت کالا در ایران است که خدمات خود را به صورت مقایسه دائمی قیمت روز و لحظه‌ای انواع کالاها در سایت‌های مختلف فروش آنلاین و فروشندگان حضوری ارائه می‌دهد. جستجو در این سایت باعث می‌شود که شما بتوانید کالای مورد نظر خود را بهتر و ارزان‌تر خریداری کنید.

برای بهره‌مندی از خدمات جستجو، مقایسه و قیمت کالاهای مورد نیاز خود می‌توانید به سایت ایمالز در آدرس emalls.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان