ماسک NIV چیست و چه مزایایی دارد؟

ژیوار

ماسک‌ NIV یا غیرتهاجمی، ابزاری حیاتی برای بیماران تنفسی به شمار می‌آید. این ماسک‌ هوا را با حجم بالا به ریه منتقل می‌کند که باعث افزایش اکسیژن خون و تنفس راحت بیمار می‌شود. ماسکNIV به وسیله لوله خرطومی به طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند بای پپ و سی پپ (دستگاه‌های کمک تنفسی) وصل می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ماسک NIV و انواع آن ‌پرداخته است.

ماسک NIV چیست؟

ماسک NIV یا ماسک تنفسی در افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک هوای تحت فشار را از طریق بینی و دهان به ریه‌ها منتقل کرده و با باز شدن راه هوایی، به تنفس راحت بیمار کمک می‌کند. ماسک NIV در محیط‌های مختلف اعم از بیمارستان و خانه قابل استفاده بوده و به انواع دستگاه‌های سی پپ و بای پپ برای بیماران مبتلا بیماری‌های تنفسی و آپنه (خروپف در خواب) وصل می‌شود.

انواع ماسک‌های NIV

ماسک‌ NIV را می‌توان با توجه به نیاز بیمار، عادت‌های خواب و تنفس در سه مدل مختلف انتخاب کرد.

دریان سفر امید

ماسک فول فیس: این مدل از رایج‌ترین ماسک‌ها برای نارسایی‌های حاد تنفسی به حساب می‌آید. ماسک فول فیس با بندهایی در پیشانی و گونه بسته شده و برای بیمارانی که عادت دارند از دهان تنفس کنند، مناسب است. این ماسک از افت فشار ناشی از نشت هوا از محیط در اطراف ماسک جلوگیری می‌کند و نسبت به مدل‌های دیگر تناسب بیشتری با صورت دارد.

ماسک نازال (Nasal): این ماسک‌ روی بینی قرار می‌گیرد و برای استفاده طولانی مدت مناسب است. توانایی خوردن و آشامیدن و سرفه کردن از مزایای استفاده از این ماسک به حساب می‌آید. با استفاده از این ماسک، افراد محدودیتی در مدل خوابیدن نخواهند داشت. ماسک نازال برای بیمارانی که از کلاسترفوبیا رنج می‌برند، انتخاب مناسبی است.

ماسک نازال پیلو (Nasal Pillowe): این ماسک جریان هوا را مستقیما از طریق بالشتک‌های کوچکی که در بینی قرار می‌گیرد به سوراخ‌های بینی هدایت می‌کند. ماسک نازال پیلو کمتر صورت و چشمان را می‌پوشاند و احتمال آسیب‌های پوستی را به حداقل می‌رساند.

مزایای ماسک NIV

قرار دادن لوله‌های تنفسی درون راه هوایی بیمار به ریه او آسیب می‌رساند و باعث عفونت می‌شود. با استفاده از ماسک NIV دیگر نیازی به استفاده از لوله‌های تنفسی نیست. این ماسک یک ابزار غیرتهاجمی است و به حرکت اکسیژن به داخل و خارج از راه هوایی کمک می‌کند.

استفاده از این ماسک برای افراد مبتلا به آسم، بیماری انسدادی مزمن ریه، آپنه، ذات الریه و نارسایی تنفسی توصیه می‌شود. هم‌چنین با استفاده از این ابزار غیر تهاجمی، بیماران می‌توانند حجم بالایی از اکسیژن را دریافت کنند و اکسیژن خون خود را بالا ببرند.

ماسک NIV برند FORAS

ماسک NIV این برند قابل استفاده در انواع دستگاه‌های سی پپ، بای پپ و ونتیلاتور است. این ماسک قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد و به راحتی به طیف وسیعی از دستگاه‌ها وصل می‌شود. نوارهای سیلیکونی اطراف این ماسک مانع از بروز حساسیت در پوست می‌شود و بند نئوپرن آن دارای حفره‌های تهویه جهت خروج سموم گاز است. ماسک NIV بسیار سبک بوده و در طراحی آن از نگهدارنده پیشانی جهت راحتی بیشتر استفاده شده است. برند FORAS یک مجموعه تخصصی در زمینه تولید تجهیزات کمک تنفسی به شمار می‌آید.

خرید ماسک NIV از «افراطب»

شرکت افراطب، یک مجموعه تخصصی در حوزه کالا و تجهیزات پزشکی است و با بیش از 35 سال سابقه، بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای خرید ماسک NIV یا تجهیزات پزشکی مختلف می‌توان آنها را از افراطب تهیه کرد.

متقاضیان برای خرید و دریافت مشاوره 24 ساعته می‌توانند با شماره تلفن 02191035543 تماس بگیرند یا به وبسایت افراطب به نشانی afrateb.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز