حل مشکل خروپف در خواب با دستگاه سی پپ

ژیوار

برخی تصور می‌کنند که آپنه خواب یا همان خروپف کردن در موقع خواب صرفا یک مورد آزار دهنده است؛ در حالی که این وضعیت می­تواند بسیار خطرناک بوده و سرآغاز بیماری‌های مختلف باشد. استفاده از دستگاه سی پپ به بیماران مبتلا به آپنه خواب کمک می‌کند که خواب راحتی داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی دستگاه سی پپ و کارکرد آن ‌پرداخته است.

کارکرد دستگاه سی پپ

اختلال آپنه تنفسی باعث می‌شود که تنفس فرد در طول خواب دچار مشکل شود و این کمبود اکسیژن، زمینه را برای بیماری‌هایی مختلف از جمله سکته مغزی و فشار خون بالا فراهم می­‌کند. دستگاه سی پپ پس از تصفیه و فیلتر هوای اطراف، آن را از طریق لوله و ماسک به فرد منتقل می‌کند. این دستگاه با انتقال مداوم هوا از طریق بینی و دهان، به باز نگه داشتن راه هوایی کمک می­‌کند و باعث تنفس راحت­تر و در نتیجه خواب با کیفیت فرد می‌شود.

معرفی و خرید دستگاه سی پپ

به طور کلی ماسک و پمپ، دو بخش اصلی دستگاه سی پپ را تشکیل می‌دهند. دستگاه سی پپ از فشار هوای ملایم برای باز نگه داشتن مجاری تنفسی استفاده می‌کند که این فشار هوا به دو نوع ثابت و خودکار تقسیم می‌شود. سی پپ‌های ثابت با فشار هوای ثابت، به فرد در هنگام خواب اکسیژن رسانی می‌کنند، اما سی پپ‌های خودکار، فشار هوا را با توجه به نیاز متغیر فرد در طول شب به صورت خودکار تنظیم می‌کنند. پیش از انتخاب ماسک مناسب، توجه به الگوی خواب و اندازه ماسک اهمیت زیادی دارد. هم‌چنین توجه به عادات تنفسی هنگام خواب و نوع اختلال آپنه در انتخاب درست ماسک نقش به ­سزایی دارد.

دریان سفر امید

به طور کلی سه نوع مختلف ماسک سی پپ وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. ماسک بینی سی پپ برای افرادی که در طول خواب زیاد حرکت می‌کنند، مناسب است و تمام سطح بینی را می‌پوشاند. ماسک دوم نیز ناحیه بینی را با شاخک‌ها می‌پوشاند. ماسک سوم سی پپ به طور کامل بینی و دهان را پوشانده و برای کسانی که حین خواب از دهان تنفس می‌کنند، مناسب است.

اهمیت استفاده از دستگاه سی پپ

استفاده از این دستگاه مزیت‌های بسیاری دارد و باعث بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به آپنه انسدادی می‌شود. استفاده از دستگاه سی پپ باعث افزایش سطح انرژی بدن می‌شود؛ به طوری که با بهبود کیفیت خواب، افراد انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه خواهند داشت. این دستگاه هم‌چنین در بهبود خلق و خو و سلامت روان تاثیر به­سزایی دارد. یک خواب با کیفیت و آرام باعث کاهش خطر تحریک پذیری مربوط به کم خوابی می‌شود.

دستگاه سی پپ به بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته کمک می‌کند. به طور کلی این دستگاه با بهبود کیفیت خواب باعث کاهش خواب آلودگی در طول روز می‌شود.

دستگاه سی پپ برند FORAS

برند FORAS ترکیه، یک مجموعه‌ تخصصی در زمینه تولید تجهیزات کمک تنفسی است. برندهای Yel و SleepAs به عنوان زیرمجموعه‌های این شرکت، انواع دستگاه‌های سی پپ، بای پپ و ماسک NIV را تولید می‌کنند. دستگاه سی پپ این برند دارای رطوبت ساز است که با مرطوب کردن تنفس، از خشک شدن بینی و لب‌ها جلوگیری می‌کند. این دستگاه 15 هزار ساعت عمر مفید دارد و به طور خودکار بر دم و بازدم فرد تاثیر می‌گذارد. دستگاه سی پپ برند FORAS با تشخیص خودکار، نفس کشیدن را برای بیمار راحت می‌کند.

خرید انواع دستگاه سی پپ از «افراطب»

افراطب، یک مجموعه تخصصی در تولید و فروش انواع تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی پپ است. این مجموعه انواع کالا و تجهیزات پزشکی را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار داده و به صورت 24 ساعته برای خرید مشاوره می‌دهد.

متقاضیان برای خرید تجهیزات پزشکی معتبر از افراطب می­توانند با شماره تلفن 02191035543 تماس بگیرند یا به وبسایت https://afrateb.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز