چگونگی تشخیص بیماری‌ با دستگاه نوار قلب

ژیوار

دستگاه نوار قلب، ابزاری ضروری برای تشخیص بیماری‌ها است که نتایج دقیقی از سلامت و عملکرد قلب را در اختیار بیمار و پزشک قرار می‌دهد. به سبب  قرارگیری الکترودها روی پوست و اندام‌های مختلف بدن و ثبت فعالیت‌ها، این دستگاه قادر است نمایی کامل از عملکرد قلب را ارائه دهد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی دستگاه نوار قلب و کاربرد آن ‌پرداخته است.

کاربرد ECG

دستگاه نوار قلب (ECG) یکی از ابزارهای مفید در تشخیص بیماری‌های مختلف قلبی در مدت‌زمان کوتاهی است. الکترودهای این دستگاه که هرکدام روی قسمت‌های مختلف اندام و قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرند، داده‌هایی در مورد سلامت قلب ارائه می­دهند و در تشخیص انواع بیماری‌ها از جمله حملات قلبی و آریتمی کمک زیادی می­کنند. این دستگاه قادر است که فعالیت‌های الکتریکی قلب را در هر انقباض و انبساط ثبت کند.

اهمیت دستگاه نوار قلب در تشخیص بیماری‌های قلبی

نظارت منظم بر فعالیت‌های قلب افرادی که بیماری‌ قلبی داشته یا به صورت ارثی احتمال ابتلا به آن دارند، اهمیت زیادی دارد. هم‌چنین ممکن است افرادی به دلیل سبک زندگی ناسالم در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار داشته باشند که دستگاه‌ نوار قلب می‌تواند عملکرد قلب را در طول زمان ثبت کرده و با ارائه نتایج دقیق، به پزشک در تفسیر و درمان درست کمک کند.

دریان سفر امید

هم‌چنین دستگاه نوار قلب در پایش فعالیت‌های قلب بیمار قبل از عمل جراحی نقش مهمی ایفا می‌کند. پیش از برخی عمل‌های جراحی سنگین که بیمار در آن باید مدت زیادی بیهوش باشد، ارزیابی سلامت قلب بیمار اهمیت زیادی دارد.

نتیجه تست ECG و تفسیر آن باعث می‌شود که پزشکان بتوانند با توجه به داده‌های ارائه شده توسط این دستگاه، درمان و روش‌های مناسبی برای بیماران خود در نظر بگیرند. هم‌چنین استفاده از دستگاه نوار قلب در تعیین اثر داروهای قلبی و تشخیص گرفتگی رگ‌های کرونر نیز موثر است.

انواع دستگاه نوار قلب

انواع دستگاه نوار قلب تک، دو، سه، شش و 12 کاناله وجود دارد که هرکدام با توجه به تعداد کانال، در موارد خاص استفاده می‌شود. مثلا از دستگاه‌هایی که از سه الکترود برای نظارت بر فعالیت‌های قلب استفاده می‌کنند، معمولا برای معاینه‌های معمول قلب استفاده می‌شود؛ در حالی که دستگاه‌هایی که از 12 الکترود استفاده می‌کنند، دیدی جامع و دقیق از عملکرد قلب بیمار ارائه می­دهند و مناسب بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی هستند. دستگاه‌های چند کاناله امکان مقایسه لیدهای (فعالیت الکتریکی قلب) ثبت شده در همان ضربان قلب را دارند که در نهایت باعث تفسیر ساده نتایج و دقت در تشخیص می‌شود.

آماده شدن برای تست نوار قلب

هنگام آماده شدن برای انجام تست نوار قلب، توجه به نکات مهم باعث می‌شود که نتایج تست از دقت و صحت بالایی برخوردار باشد. پیش از هرچیز لازم است که بیمار هرگونه جواهرات و اشیای فلزی را از خود دور کند و وعده‌های غذایی سنگین مصرف نکرده باشد. برای از بین بردن هرگونه اختلال در نتیجه آزمون، لازم است که بیمار روی تخت دراز بکشد و ساکت باشد. هم‌چنین اگر قسمت‌هایی از بدن که الکترودها روی آن قرار می‌گیرند، پرمو باشد، باید آن‌ها را از بین ببرد. اتاقی که تست نوار قلب در آن انجام می‌شود، ‌باید گرم باشد تا از هرگونه لرزش بیمار جلوگیری کند.

معرفی دستگاه نوار قلب برند CAREWELL

دستگاه نوار قلب کرول انواع مختلفی دارد و به صورت یک، سه، شش و 12 کاناله ارائه می‌شود. این دستگاه با تفسیر عملکرد عضله قلب، در شناسایی بیماری‌های قلبی عروقی تاثیر به­سزایی دارد. نوار قلب کرول با برق و باطری کار می‌کند و در صورت اتمام باطری، آلارم یا هشدار دستگاه فعال می‌شود. این محصول کارت SD برای ذخیره‌سازی نتایج آزمون دارد که ظرفیت آن در هر مدل متفاوت است. دستگاه نوار قلب کرول قابلیت اتصال به کامپیوتر برای نمایش بهتر داده‌ها نیز دارد.

خرید انواع دستگاه نوار قلب از «افراطب»

شرکت افراطب، تامین کننده انواع تجهیزات و کالای پزشکی معتبر از جمله دستگاه نوار قلب است. کارشناسان این مجموعه به صورت 24 ساعته برای خرید تجهیزات پزشکی به مشتریان مشاوره می‌دهند. این مجموعه تخصصی، انواع تجهیزات پزشکی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند.

علاقه­‌مندان برای اطلاع از قیمت‌ها و کسب مشاوره می‌توانند با شماره تلفن 02191035543 تماس بگیرند یا به وبسایت افراطب به نشانی https://afrateb.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز