کاهش خرید موبایل به ماهانه یک میلیون دستگاه

ژیوار

یک مقام مسئول در صنف دستگاه های مخابراتی از کاهش تقاضای خرید گوشی موبایل در ماه های اخیر خبر داد و اظهار کرد: خرید گوشی موبایل به ماهانه یک میلیون دستگاه کاهش یافته است.

به گزارش کاماپرس، گرانی گوشی موبایل موجب بی رغبتی اقشار گوناگون به خرید این وسیله مخابراتی شده است و به بیان دیگر پایین بودن توان خرید نسبت به قیمت گوشی، متقاضیان را از خرید گوشی های جدید منصرف می کند.

به نظر می رسد سیاست گذاران گوشی موبایل را جزو کالاهای لوکس قلمداد کرده و ارز دولتی تخصیصی به این وسیله ارتباطی را به حداقل ممکن رسانده اند و از این که گوشی موبایل قیمت های بالاتری را هم تجربه کند، چندان رویگردان نیستند.

در این شرایط رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی، از افت ۲۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشی تلفن همراه خبر داده است.

مهدی محبی افزود: تعداد خرید موبایل توسط مردم از یک میلیون و دویست هزار دستگاه در ماه، به یک میلیون دستگاه کاهش یافته است.

دریان سفر امید

بیشترین تقاضا برای گوشی های زیر 5 میلیون تومان

این مقام مسئول صنفی با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای گوشی‌های کمتر از ۵ میلیون تومان است گفت: با بازگشایی مدارس و احتمال برگزاری کلاس‌های درس غیرحضوری، دانش آموزان نیاز به تلفن همراه بیشتر خواهند شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی وارتباطی در خصوص وضعیت تامین گوشی تلفن همراه در بازار ادامه داد: طبق قانون شرکت‌های قدیمی در واردات گوشی تلفن همراه تا سقف یک و نیم میلیون یورو امکان واردات این کالا را دارند و شرکت‌های جدید تا ۵۰۰ هزار یورو مجوز واردات تلفن همراه را دریافت کرده اند که این سقف در شش ماه گذشته پرشده است.

محبی با اشاره به انتظار وارد کنندگان گوشی تلفن همراه برای تعیین تکلیف سقف فعلی گفت: برای تامین نیاز بازار، سقف واردات تلفن همراه باید تا دو برابر افزایش یابد که در این خصوص بانک مرکزی و سازمان صنعت و معدن درحال تصمیم گیری هستند.

وی افزود: افزایش نرخ دلار در کشور، واردات بدون برنامه ریزی مناسب و همچنین افزایش ۱۰ درصدی قیمت ic از سوی شرکت‌های تولید کننده، سبب پرشدن سقف واردات در کشور شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان