میزبانی اجلاس ACD فرصتی برای تقویت سطح روابط بین‌الملل

ژیوار

رییس اتاق اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو ACD بالغ بر 56 درصد جمعیت و 35 درصد از GDP جهان را تشکیل می‌دهند، گفت: این مجمع، جایگاه مهمی در تبادلات بین‌المللی دارد.

به گزارش کاماپرس، امیر کشانی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط بین‌المللی، گفت: باید از فرصت‌ها، بهترین بهره را برده و نشان دهیم که ایران کشوری زنده و آماده پذیرش سرمایه‌های خارجی است.

وی با بیان اینکه ACD با عنوان مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی در سال 2002 و به پیشنهاد تایلند ایجاد شد، اظهار کرد: ایران سال 2004 به این مجمع پیوست و در سال 2024 به عنوان رئیس دوره‌ای مجمع، نشست‌های آن را برگزار کرد.

کاماپرسوی افزود: نشست اتاق‌های کشورهای عضو با حضور 22 کشور و 27 نفر از روسای اتاق‌های استانی کشور و همچنین هیات رئیسه اتاق ایران در 5 محور سرمایه‌گذاری، فناوری، گردشگری، کشاورزی و امنیت غذایی و توسعه پایدار برگزار شد. در این نشست‌ها مقرر شد سایتی به همت دبیرخانه و برای بارگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشورهای عضو، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط مستمر و نهادینه بین اتاق‌های کشور با اتاق‌های عضو ACD، بیان کرد: با وجود تحریم‌ها باید فرصت‌های اندک به دست آمده را جدی گرفته و بهترین بهره را از آن ببریم. چراکه جامعه جهانی باید بداند که ایران کشوری زنده بوده و برای برداشتن گام‌های جدی در مسیر توسعه اقتصادی آمادگی کامل دارد.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، کشانی درباره اجلاس بعدی ACD، عنوان کرد: برای دوره بعد تایلند و کویت اعلام آمادگی کردند که درنهایت دبیرخانه مجمع، یکی از این دو کشور را به عنوان میزبان دوره بعد، معرفی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز