دلایل پرکاربرد بودن ورق گالوانیزه

ژیوار

ورق گالوانیزه نوعی ورق فولادی است که سطح آن با فلز روی پوشانده شده و مقاومت زیادی در مقابل رطوبت و خوردگی دارد. مقاومت بالای این ورق در برابر رطوبت و خوردگی سبب استفاده فراوان آن در صنایع مختلف شده است و به همین دلیل نوسانات قیمتی آن همواره رصد می‌شود.

به گزارش کاماپرس، ورق فولادی در فرآیندی به نام گالوانیزاسیون، با فلز روی پوشانده شده و در نهایت ورق گالوانیزه تولید می‌شود. این فلز در صنایع مختلف مانند خودروسازی، ساختمان سازی و کشاورزی کاربرد دارد که دلیل عمده آن، مقاومت بالای ورق گالوانیزه در برابر عوامل محیطی است. زمانی که فلز روی، ورق فولادی را می‌پوشاند، مقاومت و طول عمر آن را تا حد زیادی بالا می‌برد. اینکه ضخامت فلز روی ورق گالوانیزه چقدر باشد، به کاربرد این ورق، محل به کارگیری آن، ترکیب شیمیایی فولاد و عوامل این چنینی بستگی دارد. در واقع می‌توان گفت که میزان مقاومت ورق گالوانیزه به ضخامت آن بستگی دارد. از سوی دیگر هرچه ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش می­یابد، زیرا فلز روی بیشتری در آن به کار رفته است.

در این گزارش ضمن معرفی مشخصات و عمر مفید ورق گالوانیزه، دلایل کاربرد زیاد آن در صنایع بررسی شده است.

عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

بین 20 تا 30 سال زمان نیاز است تا ورق گالوانیزه از بین برود یا زنگ بزند. در صورت استفاده در محیط‌های خشک و بدون رطوبت، احتمالا این ورق برای همیشه سالم باقی خواهد ماند. معمولا برای محیط‌های باز و در معرض عوامل محیطی از ورق گالوانیزه‌ای استفاده می‌شود که به وسیله نورد گرم تولید شده است، تا مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. برخی صاحبان صنایع و کسب و کارهای مختلف به منظور افزایش عمر این محصولات اقدام به رنگ کردن آن می‌کنند. البته رنگ کردن ورق گالوانیزه باید با دقت زیادی انجام شود تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد. در واقع باید سطح آن کاملا تمیز، خشک و بدون هر نوع آلودگی و محلول کرومات باشد؛ به همین جهت برای رنگ آمیزی آن از دستگاه شوینده و تهویه فلزی استفاده می‌شود.

صنایع استفاده کننده از ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه با توجه به میزان ضخامت و اندازه، برای صنایع مختلفی کاربرد دارد. از جمله صنایع به کارگیرنده این ورق، خودروسازی، ساخت بدنه و قسمت‌های داخلی خودرو، صنایع برق و الکترونیک و همچنین صنعت کامپیوتری، ساختمان سازی و ساخت لوازم خانگی است. گذشته از این صنایع، صنعت ساخت تابلوهای صنعتی، تولیدکنندگان لوله و پروفیل، ساندویچ پانل‌ها، رابیتس گالوانیزه و راهسازی و ساخت گاردریل نیز از ورق گالوانیزه استفاده زیادی می‌کنند.

دریان سفر امید

دلیل استفاده از ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه، گذشته از ویژگی استحکام زیاد در برابر عوامل محیطی، به دلیل پایین بودن هزینه تولید، نگهداری و تعمیر نسبت به محصولات مشابه، جوشکاری آسان، نصب سریع و راحت در هر مکانی، ظاهر زیبا و براق، طول عمر زیاد، ایمنی بسیار بالا و شکل پذیری آسان مورد توجه صنایع قرار دارد.

مشخصات ورق گالوانیزه

ورق‌ گالوانیزه به دو روش نورد سرد و گرم تولید و روانه بازار می‌شود. معمولا این محصولات به دو صورت رول یا فابریک در بازار وجود دارد. ابعاد و ضخامت ورق‌ گالوانیزه با توجه به رول یا شیت بودن آن‌ تغییر می‌کند. معمولا ورق رول در عرض 100 و 125 سانتی متری، ضخامت 0.18 تا شش میلیمتری و وزن پنج تا هفت تنی در بازار وجود دارد. ورق‌های فابریک در ابعاد 1000 در 2000 میلیمتر و 1250 در 2500 میلیمتر در بازار وجود دارد. معمولا ضخامت این نوع ورق‌ها بین 0.18 تا شش میلیمتر و وزن آن‌ها بین یک تا 3.5 تن متغیر است.

ورق‌ گالوانیزه با ضخامت 0.3 تا 2.5 میلیمتر بیش از دیگر انواع این محصول کاربرد دارد و به همین دلیل خرید این قبیل محصولات بیشتر است.

ورق گالوانیزه - کاماپرس

بهترین درگاه برای اطلاع از قیمت و خرید ورق گالوانیزه

شرکت «توان کاوش شکیبا (آهن ملت)»، مجموعه اختصاصی خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است که بالغ بر 15 سال در این زمینه تجربه دارد. این مجموعه انواع خدمات از قبیل قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی، خرید و فروش انواع آهن آلات و ارسال سفارشات را انجام می­دهد. افرادی که مایل به آشنایی بیشتر با انواع ورق گالوانیزه و قیمت آن هستند، بهتر است به وبسایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com مراجعه کنند. این درگاه باسابقه در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات فولادی و آهنی، هر روز قیمت انواع ورق گالوانیزه را به روزرسانی می­کند و اطلاعات خوبی از این محصولات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

علاقه­‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ورق گالوانیزه می­توانند با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز