مزایای جراحی طبیعی بینی استخوانی چیست؟

ژیوار

امروزه عمل بینی به یکی از دغدغه‌های افراد به‌ویژه آن‌ها که دارای بینی استخوانی هستند تبدیل شده است. بینی‌ دارای قوز یا غضروف سفت، استخوانی بوده که البته می‌تواند به آسیب‌هایی مانند شکستگی در دوران کودکی یا رشد بیش از حد استخوان و غضروف بینی مربوط باشد. در این موارد برداشتن استخوان و غضروف، نه‌تنها به زیبایی کمک می‌کند؛ بلکه برای تنفس بهتر نیز امری ضروری است. با این حال عمل بینی استخوانی نیازمند پیدا کردن بهترین جراح بینی استخوانی در تهران است تا با ساختار کلی بینی استخوانی، رویکردها و روش‌های مختلف عمل آن آشنا باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی بینی استخوانی، ویژگی‌های آن، مزایای عمل بینی استخوانی همچنین احتمال بازگشت برآمدگی دوباره پس از جراحی می‌پردازد.

آشنایی با بینی استخوانی و ویژگی‌های آن

برخی افراد دارای بینی استخوانی از فرم آن ناراضی هستند چراکه فکر می‌کنند فرم و اندازه بینی با صورتشان تناسب ندارد. برجسته‌ترین ویژگی بینی‌ استخوانی، سطوح استخوانی برآمده، کشیده و ناهموار بوده که باعث می‌شود جذابیت چهره‌ی افراد کمتر شود. عدم تقارن بینی نیز معمولا ناشی از تصادف یا آسیب بوده که ترکیب صورت را ناهماهنگ می‌کند. در چنین شرایطی بهترین و دائمی‌ترین راه‌ حل برای اصلاح فرم بینی، عمل بینی با جراح خوب است. بینی استخوانی پوستی نازک با انعطاف پذیری بالا دارد اما به لحاظ بافتی و غضروفی بسیار مستحکم است‌. لایه‌های چربی در آن‌ها بسیار نازک بوده و پره‌های آن کوچک و باریک هستند.

بینی استخوانی - کاماپرس

دریان سفر امید

مزایای جراحی طبیعی بینی استخوانی چیست؟

  • تغییر شکل و اندازه بینی: جراحی طبیعی بینی استخوانی به افراد کمک می‌کند تا شکل و اندازه بینی خود را به اندازه دلخواه و متناسب با چهره‌ خود تغییر دهند.
  • درمان پولیپ بینی: عمل پولیپ بینی همراه با عمل زیبایی بینی استخوانی انجام می‌شود.
  • اصلاح انحراف سپتوم بینی: اگر سپتوم بینی در مرکز قرار نگیرد، باعث اختلال در تنفس و عفونت‌های سینوسی مکرر می‌شود. در این وضعیت باید انحراف سپتوم را با جراحی بینی استخوانی اصلاح کرد.
  • اصلاح پل و نوک بینی: افرادی که از تمام‌ رخ یا نیم‌ رخ بینی خود ناراضی هستند یا پل بینی‌شان قوز داشته و نوک آن به سمت پایین متمایل است؛ بهترین گزینه برای اصلاح این مشکلات عمل بینی با جراح ماهر است.
  • متعادل کردن اجزای صورت: گاهی بینی کج بوده یا باعث عدم تقارن صورت می‌شود. در برخی موارد نیز شکل بینی گونه‌ها را بیش از حد پهن یا چشمان را بسیار به هم نزدیک نشان می‌دهد. در این شرایط نیز جراحی بینی با پزشک خوب تعادل بهتری را در صورت برقرار می‌کند.
  • کوچک شدن بینی: اگر بینی‌ استخوانی خیلی بزرگ یا پهن به نظر می‌رسد با کمک متخصص می‌توان کمی از استخوان و غضروف بینی را برداشت تا بینی‌ ظریف‌تر و باریک‌تر نشان داده شود.
  • اصلاح ناهنجاری‌ها: بهترین جراح بینی استخوانی علاوه بر عمل زیبایی بینی، مشکلات آن را نیز برطرف می‌کند. به عنوان نمونه افرادی که آلرژی دارند و این موضوع باعث التهاب در حفره بینی و مشکل در تنفس‌شان شده است، با کمک دکتر عمل بینی خوب می‌توانند ساختارهای بینی را گشادتر کنند تا تنفس بهتری داشته باشند. 
  • بهبود عملکرد بینی: برخی از افراد ممکن است به دلیل مشکلات عملکردی مانند سرفه، خشکی گلو، سردرد و گرفتگی صدا ناشی از ناحیه بینی رنج ببرند. جراحی طبیعی بینی استخوانی به بهبود عملکرد بینی و رفع این مشکلات منجر می‌شود.
  • بهبود بعد روحی و روانی افراد: بسیاری از افراد دارای بینی استخوانی که از شکل یا اندازه بینی خود ناراضی هستند، ممکن است با افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر خود، حالت روانی بهتر و رضایت بیشتری را تجربه کنند.
  • زمان کمتر بازگشت به فعالیت‌های روزمره: پس از جراحی طبیعی بینی استخوانی، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره معمولا نسبت به جراحی‌های پیچیده‌تر مانند عمل بینی گوشتی کمتر است.
  • تصحیح مشکلات تنفسی: برخی از افراد ممکن است به دلیل آسیب‌های ساختاری بینی، مانند کجی بینی یا آوانس، مشکلات تنفسی داشته باشند. جراحی طبیعی بینی استخوانی به بهبود تنفس و رفع مشکلات تنفسی منجر می‌شود.
  • تصحیح آسیب‌های ناشی از ضربه: در صورتی که افراد دارای بینی استخوانی، آسیب ناشی از ضربه یا حادثه به بینی خود را داشته باشند، جراحی طبیعی بینی استخوانی به بهبود و بازسازی ساختار بینی و رفع آسیب‌های ناشی از ضربه را فراهم می‌کند.

بینی استخوانی

آشنایی با بهترین جراحان بینی استخوانی در مجموعه‌ی “پزشک ۲۴”

مجموعه‌ی پزشک 24 از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. اگر شما تصمیم به جراحی زیبایی دارید اما انتخاب جراح برایتان دشوار است، می‌توانید با کمک پزشک 24 بهترین جراح را با توجه به میزان رضایت مراجعین قبلی و بر اساس بودجه‌ی خود پیدا کنید. پزشک 24 در حوزه‌های جراحی زیبایی بینی، زیبایی صورت، زیبایی بدن، پوست و مو و دندان به مراجعین خود خدمت‌رسانی می‌کند. لازم به ذکر است دریافت مشاوره با کارشناسان پزشک 24 کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. برای ارتباط با مشاوران مجموعه در روزهای کاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می‌توانید با شماره‌های 09934898610 یا 09011552424 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل فرآیند جستجو بهترین پزشک مورد نظر خود می‌توانید به نشانی اینترنتی https://pezeshk24.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پزشک 24
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز