بهترین زمان سفر با تور تایلند

ژیوار

تایلند، یکی از پربازدیدترین کشورهای آسیای شرقی است و به همین دلیل در تمام طول سال، تورهای متنوع تایلند توسط آژانس‌های گردشگری برگزار می‌شود. آب و هوای تایلند در بیشتر ایام سال مناسب است، اما در برخی از ماه‌ها، شرایط آب و هوای بهتری در این کشور دیده می­‌شود.

کاماپرس در این گزارش بهترین زمان سفر با تور تایلند به مناطق مختلف این کشور جزیره‌­ای را بررسی کرده است.

بهترین زمان برای رزرو تور تایلند

سفر به تایلند در تمام طول سال می‌تواند جذاب و خاطره انگیز باشد؛ با این وجود، در برخی ماه‌ها شاهد شرایط آب و هوایی ایده‌­آل‌­تر است و همین موضوع، انتخاب زمان مناسب برای سفر به تایلند را سخت‌تر می‌کند. از سوی دیگر تورهای متفاوتی برای نقاط مختلف این کشور پیش بینی شده و اینکه گردشگر به کدام بخش از تایلند سفر کند هم در انتخاب زمان سفر بسیار مهم است. در ادامه شرایط آب و هوایی نقاط مختلف تایلند در طول سال بررسی شده است.

تور تایلند - کاماپرس

مناطق شمالی تایلند

مناطق شمالی تایلند از نظر مناظر و جاذبه‌های طبیعی دارای ویژگی‌های بسیار خاص و زیبایی بی نظیری است. این مناطق مملو از جنگل‌های گرمسیری سرسبز و مناطق کوهستانی حیرت انگیز است و به همین دلیل گردشگران علاقه­‌مند به طبیعت گردی و استراحت در آغوش طبیعت، سفر به شمال تایلند را در اولویت قرار می‌دهند.

دریان سفر امید

مناطق شمالی تایلند دارای سه فصل بارانی، خنک و گرم با آب و هوای مختص این فصول است. گردشگرانی که گرمای هوا باعث آزارشان می­‌شود، بهتر است که در فصول سرد که شامل ماه‌های آذر تا اسفند می‌شود، به شمال تایلند سفر کنند. این زمان بهترین فصل برای دیدن زیبایی‌های غروب و طلوع آفتاب مشهور تایلند هم هست.

آب و هوای شمال تایلند از فروردین تا خرداد گرم می‌شود و گرمی هوا در اردیبهشت به اوج خود می‌رسد. از تیر ماه تا آبان نیز فصل بارش در این منطقه از کشور تایلند است و در بیشتر روزها هوا ابری و بارانی خواهد بود.

تور تایلند - کاماپرس

مناطق مرکزی تایلند

مناطق مرکزی بیشتر شامل زمین‌های کشاورزی می‌شود که در تمام طول سال زیر کشت هستند. این منطقه نیز آب و هوای گرمی دارد. آب و هوای این مناطق از مهر ماه تا دی ماه سردتر از دیگر ماه‌های سال است و به همین دلیل بهتر است که گردشگران این ماه‌ها را برای سفر به مناطق مرکزی در تور تایلند انتخاب کنند.

فصل گرم این مناطق از بهمن ماه تا خردادماه ادامه دارد و این زمان برای کسانی که گرمای هوا آزارشان می‌دهد، مناسب سفر نیست. دمای هوای مرکز تایلند در این ماه‌ها معمولا بالاتر از 40 درجه سانتی‌گراد است. بارش‌های این مناطق نیز از تیرماه تا مهرماه انجام می‌شود و در این ماه‌ها تقریبا تمام روزها بارانی است.

تور تایلند - کاماپرس

مناطق جنوبی تایلند

بخش جنوبی تایلند برخلاف دو بخش دیگر، دارای حالت سه فصل نیست. در بخش جنوبی این کشور، آب و هوا به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می‌شود که فصل خشک مناطق جنوبی تایلند از آذرماه آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه می­‌یابد. بخش جنوبی تایلند دارای آب و هوای نسبتا گرم در تمام طول سال است. در دوره خشک، آب و هوای این منطقه به حدود 25 تا 32 درجه سانتی گراد می‌رسد که برای سفر با تور تایلند بسیار مناسب است.

از خردادماه تا دی نیز بارندگی‌های نسبتا شدیدی در این قسمت از تایلند مشاهده می‌شود که شاید برخی از برنامه‌های گردشگری را تحت تاثیر قرار دهد؛ هرچند که بارندگی‌های جنوب تایلند به صورت یکسره نیست و ممکن است با رگبارهای کوتاه مدت در روزهای مختلف همراه باشد.

تور تایلند - کاماپرس

بهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

برخی از شهرهای تایلند بیشتر از سایر مناطق شاهد حضور گردشگران ایرانی هستند و به همین دلیل بهتر است که زمان حضور در این شهرها را قبل از رزرو تور تایلند بررسی کرد. ماه‌های آبان تا اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به بانکوک است. علاقه­‌مندان به بازدید از مناطق شمالی تایلند مانند چیانگ مای می‌توانند مهر تا اسفند را برای سفر انتخاب کنند. بازدید از پوکت و جزایر آندامان نیز در ماه­‌های آذر تا بهمن بهتر است. همچنین برای سفر به خلیج تایلند می‌توان ماه­‌های اسفند تا اردیبهشت را انتخاب کرد.

خرید بهترین تور تایلند از «طاها گشت»

طاها گشت یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری در زمینه برگزاری تورهای خارجی و داخلی است که در زمینه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز فعالیت می‌کند. طاها گشت با تجربه 29 ساله خود در حوزه گردشگری، جامع‌ترین سیستم رزرواسیون آنلاین را در کشور ایجاد کرده است.

علاقه‌­مندان برای رزرو آنلاین تور و تهیه بلیط هواپیما و هتل­ مالدیو می‌توانند به وبسایت طاها گشت به آدرس www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان