حل مشکل کاهش فشار آب با بوستر پمپ

بوستر پمپ - کاماپرس
ژیوار

بحران کم‌آبی و مشکلات مربوط به آن سبب شده که فشار آب در مناطق شهری، صنعتی، کشاورزی و نظایر آن با مشکل مواجه شود و به همین دلیل از پمپ برای افزایش فشار آب استفاده می‌شود. البته در برخی موارد، فشار آب با پمپ معمولی زیاد نمی‌شود و برای انتقال بهتر این مایع باید از بوستر پمپ استفاده کرد.

کاماپرس در این گزارش اجزای بوستر پمپ را به تفکیک بررسی کرده است.

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

عملکرد بوستر پمپ به میزان حجم و فشار آبی که قرار است پمپاژ شود، بستگی دارد. به عنوان مثال در ساختمان‌هایی با ارتفاع کم، انتقال آب با پمپ معمولی انجام می‌شود، اما برای ساختمان‌های مرتفع و برج‌ها، این محصولات جوابگو نیست که در چنین شرایطی استفاده از بوستر پمپ ضروری است.

این محصول، گذشته از افزایش فشار آبرسانی در بخش شهری و خانگی، به منظور افزایش فشار آب در بخش صنعتی و حتی کشاورزی نیز کاربرد دارد. بوستر پمپ با اجزایی مانند الکتروموتور، پمپ، تابلو برق، مکش و دهش، مانومتر، پرشر سوئیچ و امثال آن باعث افزایش فشار آب می‌شود.

اجزای بوستر پمپ

الکتروموتور: الکتروموتور، یکی از اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ است که به نوعی عامل محرک محور و پروانه پمپ محسوب می‌شود. الکتروموتور انرژی مورد نیاز خود را از سوخت‌های فسیلی یا برق تامین می‌کند.

دریان سفر امید

پمپ: گردش و انتقال سیال در بوستر پمپ با پمپ اتفاق می‌افتد. هد، دبی، جنس پروانه و بدنه و قطر مناسب، از قسمتهای اساسی پمپ است که مستقیما بر عملکرد کل بوستر پمپ اثر می‌گذارد.

مکش: مکش، یکی دیگر از اجزای بوستر پمپ است که به واسطه اتصالات و شیرآلات به مکش الکتروپمپ و خروجی مخزن متصل می‌شود.

دهش: دهش نیز یکی دیگر از اجزای بوستر پمپ است که همانند بخش مکش توسط شیرآلات و اتصالات از خروجی الکتروپمپ به شبکه مصرف متصل می‌شود.

تابلو برق: به منظور عملکرد درست بوستر پمپ باید تابلو برق وجود داشته باشد که کنترل و هماهنگی میان اجزای مکانیکی و الکتریکی این محصول را برقرار کند. تابلو برق مناسب در این محصول سبب کارکرد مطلوب آن خواهد شد.

مانومتر: فشار ورودی و خروجی سیال بوستر پمپ و همچنین نمایش میزان فشار هر پمپ با مانومتر اندازه‌گیری می‌شود.

پرشر سوئیچ: کنترل حداقل و حداکثر فشار عملکرد مورد نیاز و مشخص کردن محدوده فشار مجاز کاری در بوستر پمپ‌ها برعهده پرشر سوئیچ است. علاوه بر پرشر سوئیچ، این محصولات دارای پرشر ترانسمیتر هستند تا بتوانند فشار آب را به طور ثابت کنترل کنند.

کوپلینگ: کوپلینگ بوستر از دیگر اجزای این محصول است که برای اتصال پمپ به الکتروموتور به یک عامل کوپلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندازه این بخش متناسب با قطر شافت الکتروموتور و پمپ تعیین و اندازه آن طبق این دو عامل مشخص می‌شود.

شاسی: تمامی اجزایی که از آن سخن به میان آمد، باید روی یک شاسی یکپارچه و محکم قرار داشته باشند تا علاوه بر یکپارچه کردن سیستم، تا حد امکان ارتعاش آن را بگیرند.

مخزن دیافراگمی: به منظور ثبات فشار آب در سیستم باید از یک مخزن دیافراگمی استفاده کرد. این مخزن باعث خواهد شد که آب با فشار معینی ذخیره شود.

بوسترپمپ - کاماپرس

بوستر پمپ مناسب از کجا بخریم؟

شرکت «پایا گسترش خورشید تابان»، یکی از عرضه کننده‌های معتبر انواع بوستر پمپ در ایران است. همچنین این مجموعه نماینده رسمی پمپ ابارا است و این محصولات را با گارانتی اصالت و اطمینان به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این مجموعه بالغ بر دو دهه انواع پمپ برای ماشین آلات صنعتی، سیستم‌های آبرسانی و آتش نشانی، تجهیزات استخر، سونا و جکوزی و مواردی از این دست را ارائه می‌دهد و تاکنون توانسته محصولات پمپی را با بهترین قیمت و کیفیت اصلی به دست مشتریان خود برساند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و خرید بوستر پمپ عرضه شده در این مجموعه می‌توانند به وبسایت ابارا به نشانی اینترنتی https://ebara-co.ir مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 02188306250، 02188306773 و 02188864047 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابارا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز