آشنایی با دو پمپ شیمیایی پرکاربرد

ژیوار

 

صنایع حساس و دقیق مانند صنایع شیمیایی، تولید دارو و مواد معدنی نیازمند انتقال آب و سیالات هستند. البته به مرور زمان و با انتقال بیشتر این مواد، لوله‌های انتقال دچار پوسیدگی شده و ناخالصی زیادی را به محصول نهایی منتقل می‌کنند که رسیدگی به این لوله‌ها و تعویض هر باره آن‌ها هزینه زیادی می‌برد. استفاده از پمپ شیمیایی مخصوص که انتقال سیالات خورنده را برعهده دارند و دارای متریال مقاوم در برابر خورندگی هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای صنایع شیمیایی حساس و دقیق باشند.

کاماپرس در این گزارش به معرفی و بررسی دو نوع پمپ شیمیایی پرکاربرد پرداخته است.

پمپ شیمیایی چیست؟

پمپ شیمیایی، یک محصول کاربردی برای لوله‌های انتقال سیالات است که از پوسیدگی و خرابی زودتر از موعد آن‌ها جلوگیری می‌کند. در واقع پمپ شیمیایی روند پوسیدگی و خرابی لوله‌ها را به تعویق می‌اندازد و باعث کاهش هزینه نهایی تولیدات می‌شود.

این محصول که به نام پمپ ضدخوردگی یا اسیدشویی نیز شناخته می‌شود، از انواع پمپ‌های پرکاربرد برای جلوگیری از پوسیدگی لوله‌ها است.

دریان سفر امید

اما یک مجموعه به نام آبتین صنعت در داخل کشور وجود دارد که تولیدکننده پمپ‌های شیمیایی از نوع متفاوت هستند. در واقع پمپ‌های شیمیایی این مجموعه با متریال مقاوم در برابر خورندگی روانه بازار می‌شوند. پمپ‌های عرضه شده توسط مجموعه مذکور بدون هیچ مشکلی انواع سیالات خورنده را هدایت کرده و تا سالیان سال عمر می‌کنند.

انواع پمپ‌های شیمیایی

در ادامه دو مدل از پمپ‌های شیمیایی پرکاربرد موجود در بازار معرفی خواهد شد.

الکتروپمپ سانتریفیوژ بزرگ آ ام پی- اچ

پمپ گریز از مرکز که با نام سانتریفیوژ شناخته می‌شود دستگاهی مکانیکی است که با انتقال انرژی دورانی به حرکت درآمدن سیال را رقم می‌زند. این دستگاه از یک یا چند روتور محرک با نام پروانه تشکیل می‌شود. سیال در امتداد محور خود وارد پروانه‌ای که به سرعت می‌چرخد شده و با نیروی گریز از مرکز از طریق نوک پره‌های پروانه به بیرون پرت می‌شود تا پمپ عمل کند.

پمپ سانتریفیوژ بزرگ آ ام پی- اچ یکی از پمپ‌های پرکاربرد و رایج سانتریفیوژی است. این الکتروپمپ به صورت کوپل مستقیم بوده و سیل مکانیکی دارد. این الکتروپمپ‌ها که از متریال پی پی – اچ و اچ دی پی ای و پی وی دی اف ساخته می‌شوند، فشار زادی را تحمل می‌کنند. معمولا تمام اجزای نوع پمپ با رنگ اپوکسی پوشانده می‌شود تا از خوردگی آن جلوگیری به عمل آید. این نوع پمپ کاربردی در بخش معادن، شیمیایی و نفت و گاز است.

الکتروپمپ سانتریفیوژ عمودی AMP-V

یکی دیگر از انواع الکتروپمپ‌های ضداسید، سانتریفیوژ عمودی نام دارند که کوپل مستقیم هستند. متریال‌های پی پی- اچ، پی پی جی اف، اچ دی پی ای و پی وی دی اف مواد اصلی شکل دهنده این نوع الکتروپمپ محسوب می‌شوند. بیشترین کاربرد این نوع پمپ‌ها مربوط به انتقال انواع سیالات است. این نوع پمپ‌ها مکش منفی ندارند و به همین جهت برای جابجایی آب یا دیگر سیالات باید سیال روی این نوع پمپ‌ها سوار شود. لازم به ذکر است تمامی پمپ‌های سانتریفیوژ عمودی از یک تا 10 اینچ و با حداکثر فشار 35 مرتبه تولید می‌شوند.

خرید انواع پمپ شیمیایی از «آبتین صنعت»

نهادها و ارگان‌هایی که مایل به خرید این نوع پمپ برای کار خود هستند، باید به مجموعه معتبر تولید و عرضه کننده آن مراجعه کنند. آبتین صنعت، یکی از مجموعه‌هایی است که انواع پمپ شیمیایی را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

شرکت آبتین صنعت از سال 1356 تاکنون در زمینه نگهداری، انتقال، تصفیه و میکس سیالات خورنده و اسیدی با استفاده از انواع پمپ، فیلتر و تجهیزات پلیمری فعالیت می­کند. تولیدات این شرکت در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، معادن و فلزات، آب و فاضلاب، نیروگاه‌ها، صنایع شیمیایی، آبکاری، مکانیکی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و دیگر صنایع مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود توانسته انواع گواهینامه و افتخارات را به دست آورد و نظر صاحبان صنایع مختلف را به خود جلب کند.

علاقه‌­مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره تولیدات این مجموعه می­‌توانند به وبسایت www.abtinsanat.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن­‌های 02166811655، 02166811656 و 09031182955 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آبتین صنعت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان