قیمت عرشه فولادی و ورق شیروانی چگونه تعیین می ‌شود؟

عرشه فولادی
ژیوار

عرشه فولادی، شکل خاصی از ورق گالوانیزه است که با هدف خاصی به این صورت فرم داده می‌شود. در سازه‌های بتنی، برای اجرای سقف و کف طبقات از تیرچه بلوک استفاده می‌شود که عرشه فولادی در اسکلت فلزی، حکم تیرچه بلوک برای یک سازه بتنی را دارد. ورق شیروانی نیز ورق‌ فلزی گالوانیزه شده‌ای است که از جنس آهن یا فولاد تولید می‌شود. ورق شیروانی شکل نسبتا مدرنی برای پوشش سقف بوده که استحکام و طول عمر بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه تعیین قیمت عرشه فولادی و ورق شیروانی ‌پرداخته است.

عوامل موثر بر قیمت ورق شیروانی

قیمت ورق شیروانی مانند سایر مقاطع فولادی دچار نوسانات بسیاری است. ورق شیروانی از جنس آهن و فولاد بوده و با روش‌های گالوانیزه تولید می‌شود؛ بنابراین تغییرات بازار آهن‌آلات بر قیمت ورق شیروانی نیز موثر است. هزینه مواد اولیه مانند ورق روغنی و نوسانات نرخ ارز نیز بر قیمت تمام شده‌ این کالا موثر است.

ورق شیروانی

عوامل موثر بر قیمت عرشه فولادی

  • نوسانات بازار ارز: برای تولید عرشه فولادی از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. این ورق‌ها گاهی از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود و به همین دلیل تغییرات قیمت ارز باعث می‌شود که این ورق‌ها با قیمت‌های متفاوتی به کشور وارد شود. از سوی دیگر برای گالوانیزه کردن ورق‌های فلزی به مواد دیگری هم نیاز است که هزینه تامین آن‌ها نیز تحت تاثیر قیمت دلار و یورو متغیر است؛ به همین خاطر نوسانات نرخ ارز را می‌توان از علل تغییرات قیمت ورق گالوانیزه و در نهایت محصولات تولید شده با آن مانند قیمت عرشه فولادی و قیمت ورق شیروانی دانست.
  • میزان تقاضا: هر چه تقاضای بازار افزایش یابد، قیمت عرشه فولادی نیز بالا خواهد رفت. افزایش تقاضای بازار می‌تواند باعث تجمع هزینه و نیروی تولیدکننده شود. به علاوه، تقاضای بازار بر قیمت دیگر پروفیل‌ها هم اثرگذار است. به عنوان مثال، عرشه فولادی از ورق گالوانیزه تولید می‌شود، اما ممکن است بخش دیگری از بازار برای تولید کالای خود به ورق‌های گالوانیزه نیاز داشته باشد. این موضوع در بازار عرضه و تقاضای آهن و فولاد اثرگذار است و می‌تواند باعث نوسانات قیمت کالاها شود.
  • کارخانه تولیدکننده: عرشه فولادی در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود و هر کدام از آن‌ها بر مبنای نیاز بازار و ویژگی‌های خود، محصولاتی مانند عرشه فولادی را وارد بازار می‌کنند. کیفیت، تنوع و شیوه ارائه این محصولات در تغییرات قیمت عرشه فولادی موثر است.
  • انبارداری و نگهداری: به دلیل شکل خاص برخی از مدل‌های عرشه فولادی، نگهداری آن فضای کمتری را نسبت به پروفیل‌های دیگر اشغال می‌کند، اما این ورق‌ها از جنس آهن گالوانیزه بوده که باید دور از رطوبت، آبراهه‌ها و شرایط فسادپذیر قرار گیرند و به همین علت انبارداری عرشه فولادی نیاز به شرایط خاص دارد که در تغییرات قیمت عرشه فولادی هم اثر خواهد گذاشت.
  • زمان خرید: با توجه به عواملی مانند فصل، ماه و وضعیت آب و هوایی ممکن است شاهد تغییرات قیمت عرشه فولادی باشیم. قیمت عرشه فولادی می‌تواند تحت تاثیر نحوه ارسال، هزینه حمل و نقل و مواردی از این قبیل در بازار خرید و فروش قرار گیرد.

دریان سفر امید

اطلاع از آخرین قیمت عرشه فولادی و ورق شیروانی با «آیرومارت»

مجموعه آیرومارت با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت iromart.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز