افزایش قیمت میلگرد، تحت‌ تأثیر چه عواملی است؟

قیمت میلگرد
ژیوار

میلگرد در ساختمان‌سازی باعث استحکام‌ سازه می‌شود؛ به طوریکه در مقابل فشار خرد نشده و وظیفه انتقال نیروی وارد شده را نیز بر عهده دارد. میلگرد مهم‌ترین مکمل بتن در ساختمان‌سازی است و به‌ همین‌ دلیل قیمت میلگرد در حوزه ساختمانی اهمیت زیادی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل موثر بر قیمت میلگرد به طور عام و میلگرد بناب به طور خاص ‌پرداخته است.

میلگرد بناب؛ جزو برترین تولیدکنندگان میلگرد در بازار داخلی کشور

میلگرد بناب دارای استانداردها و اندازه‌های مختلفی بوده که در کارخانه‌‌ میلگرد ظفر بناب استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود. کیفیت بالای محصولات تولید شده در این کارخانه باعث استعلام مداوم قیمت میلگرد بناب در بازار شده است. میلگرد بناب اولین سری محصولات خود را از سال 1386 عرضه کرد و فاز دوم این واحد تولیدی نیز در سال 1390 افتتاح شد.

عوامل موثر بر افزایش قیمت میلگرد

قیمت میلگرد به قیمت ماده اولیه، هزینه تولید و هزینه حمل و نقل آن بستگی دارد. شمش فولادی، ماده اولیه تولید انواع میلگرد است. کارخانه‌هایی با توانایی تهیه و تولید شمش، به جای خرید شمش آماده و پرداخت هزینه بالا، با پرداخت هزینه کمتر برای آماده‌سازی این ماده اولیه، قیمت میلگرد را تعدیل می‌کنند. تجهیزات مورد استفاده نورد برای تولید میلگرد در برخی کارخانه‌ها وارداتی است؛ بنابراین خرید و تعمیر آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود. به علاوه، تامین انرژی اولیه برای راه‌اندازی خط تولید، قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتقال بار از محل تولید میلگرد به محل مصرف با استفاده از کامیون و تریلی انجام می‌شود، اما هزینه حمل‌ و نقل بار به فاصله میان مبدا و مقصد بستگی خواهد داشت. گاهی در انتقال بار از مسیرهای آبی یا شبکه‌های ریلی نیز استفاده می‌شود که این انتقال از طریق این راه‌ها بعضا باعث افزایش قیمت میلگرد می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت میلگرد در بازار تحت تاثیر عوامل دیگری دچار نوسان می‌شود که میزان عرضه و تقاضا جزو این موارد است.

دریان سفر امید

هنگامی که بازار با کمبود عرضه مواجه شود و هم‌ زمان تقاضا افزایش می‌یابد، قیمت میلگرد بالا می‌رود و بالعکس، اگر بازار با افزايش عرضه مواجه شود و هم‌ زمان تقاضا کاهش یابد، قیمت میلگرد کاهش می‌یابد. کیفیت، برند، استاندارد ساخت، نوسانات نرخ ارز و مواردی از این دست هم بر قیمت میلگرد در بازار تاثیرگذار است.

قیمت میلگرد

عوامل موثر بر قیمت میلگرد بناب

قیمت میلگرد بناب در بازار مانند سایر مقاطع فولادی دچار افزایش یا کاهش قیمت بسیاری است که این نوسانات قیمت از عوامل داخلی و خارجی نشأت می‌گیرد. نرخ ارز، هزینه‌های حمل‌ و نقل، میزان عرضه‌ و تقاضا و عطش بازار برای خرید میلگرد از عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد است. پیش از آنکه قیمت هر محصول متأثر از شرایط بازار تغییر کند، عواملی مانند قیمت ماده اولیه یا شمش فولادی برای تولید مقاطع فولادی در تعیین قیمت میلگرد بناب تاثیرگذار است. شمش فولادی مورد نیاز برای تولید محصولات کارخانه ظفر بناب، توسط کارخانه‌های شمش‌سازی دیگر تأمین می‌شود و خودش توانایی تولید ماده اولیه ندارد. این موضوع بر قیمت میلگرد بناب موثر خواهد بود؛ به طوریکه حتی ممکن است قیمت میلگرد بناب از دیگر کارخانه‌هایی که خودشان توانایی شمش فولادی دارند، بیشتر باشد.

قیمت میلگرد

اطلاع از آخرین قیمت میلگرد با «آیرومارت»

مجموعه آیرومارت با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان