۵ جاذبه نفسگیر هرمزگان برای تعطیلات نوروزی

ژیوار

با نزدیک شدن به جشن نوروز، مسافران مشتاقانه به دنبال مقاصدی می‌گردند که نویدبخش طبیعت بکر و منحصر به فرد و غنای فرهنگی آن منطقه باشند. استان هرمزگان که در نواحی جنوبی ایران قرار دارد، با مجموعه‌ای از جاذبه‌های خیره کننده، شگفتی‌های طبیعی، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی زیبا و فراموش‌نشدنی، توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، ۵ جاذبه نفسگیر هرمزگان برای تعطیلات نوروزی را معرفی می‌کند.

1-غار خرسين

غار خرسین که در میان مناظر ناهموار سیاهو قرار دارد، به عنوان شاهدی بر خلاقیت بی‌پایان طبیعت و شگفتی‌های زمین‌شناسی است. این غار شگفت‌انگیز که گستره وسیعی را در بر می‌گیرد، با آبشارهای نمکی، کریستال‌های درخشان و بلورهای درهم پیچیده‌، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. غار خرسین به عنوان یکی از بکرترین غارهای هرمزگان، ماجراجویان را به کاوش در اعماق آن دعوت کرده و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

1-غار خرسين

2-چشمه آب گرم گنو

چشمه آب گرم گنو که در آغوش قله‌های باشکوه کوه گنو قرار گرفته است، پناهگاهی آرام را در میان بیابان ناهموار هرمزگان ارائه می‌دهد. این چشمه‌های آب گرم طبیعی که در دامنه‌های کوه قرار گرفته‌اند، مسافران بسیاری را در طول سال و مخصوصا ایام نوروز جذب می‌کند. با احاطه گرمای درمانی آب‌های غنی از مواد معدنی، بازدیدکنندگان به قلمروی آرامش منتقل می‌شوند و از این رو چشمه آب گرم گنو به یک استراحتگاه ایده آل در طول تعطیلات شلوغ نوروز تبدیل شده است.

دریان سفر امید

2-چشمه آب گرم گنو

3-معبد هندو بندرعباس

معبد هندوی بندرعباس، یک جواهر معماری غرق در سنت‌های چندصد ساله و میراث معنوی است که به عنوان یک جذابیت گردشگری در هرمزگان شناخته می‌شود. این بنای مقدس که در سال ۱۲۷۰ شمسی ساخته شده، زمانی به عنوان پناهگاه معنوی برای جامعه هندوهای بندرعباس عمل می‌کرد. معبد با گنبدی درخشان و جزئیات معماری پیچیده، گواهی بر میراث چندفرهنگی منطقه است.

بیشتر بخوانید:

3-معبد هندو بندرعباس

4-عمارت کلاه‌فرنگی

سفری در زمان را در عمارت کلاه‌فرنگی، یادگاری باشکوه از گذشته درخشان و استعداد معماری هرمزگان می‌توانید داشته باشید. این عجایب دوران صفویه که در اصل مرکزی برای تجارت داخلی و خارجی بوده است، فضایی از ظرافت و عظمت را تراوش می‌کند. طبقه دوم این عمارت که با چوب‌کاری‌های پیچیده و آب انبارهای باشکوه تزیین شده است، یادآور کلاه اروپایی است و نام «کلاه فرنگی» را که نمادی از جذابیت معماری منحصربه‌فرد آن است، به این بنای زیبا می بخشد.

4-عمارت کلاه‌فرنگی

5-قلعه فین

قلعه فین که بر فراز تپه‌ای مرتفع در منطقه فین قرار دارد، به عنوان نگهبانی خاموش از دوران گذشته ایستاده است و مناظری پانوراما از اطراف را ارائه می‌دهد. این دژ باستانی که قدمت آن به دهه‌های اولیه اسلامی بازمی‌گردد، گواهی بر گذشته تاریخی و میراث معماری هرمزگان است. با گشت و گذار در این قلعه می توانید از زیبایی‌های آن لذت برده و در گذشته غرق شوید.

5-قلعه فین

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهویوتوپین
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز