5 روستای دیدنی کرمانشاه برای نوروز 1403

معرفی 3 روستای دیدنی کرمانشاه برای نوروز 1403 کاماپرس
ژیوار

جاذبه‌های دیدنی شهر کرمانشاه فقط به مجموعه بیستون، مجسمه‌های باستانی، کلیساهای پر رمز و راز و مراکز خرید و مکان‌های مذهبی متعدد محدود نمی‌شود، بلکه روستاهای این استان نیز از مکان‌های دیدنی و مدهوش‌کننده محسوب می‌شوند که حیف است در سفرهای نوروزی به کرمانشاه، تجربه زیست در آن‌ها را از دست بدهید.

کاماپرس در این گزارش، 5 روستای دیدنی کرمانشاه را معرفی می‌کند.

روستای سفیدبرگ کرمانشاه

روستای سفیدبرگ که مردم محلی کرمانشاه به آن « سپئ‌وه‌ر» می‌گویند، قدمتی طولانی دارد. برای رسیدن به این روستا باید از بخش اورامانات کرمانشاه عبور کنید تا به قسمت کوهستانی شهرستان جوانرود برسید. دسترسی مناسب این روستا به 3 شهر روانسر، جوانرود و تازه‌آباد، اهمیت آن را برای مسافران بیشتر کرده است.

حوضچه‌ها یا مزارع پرورش ماهی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در این روستا است که بسیاری از محلی‌ها بازدید از آن را پیشنهاد کرده‌اند. همچنین لذت از رودخانه‌های روان و آرامش‌بخش در حواشی این روستا، از جاذبه‌های دیدنی سفیدبرگ به‌شمار می‌روند.

روستای سفیدبرگ کرمانشاه کاماپرس

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

روستای شمشیر کرمانشاه

اگر روستای ماسوله در شمال کشور از مناطق دیدنی دوست‌داشتنی برای شما است، پس بهتر است تجربه دیدن روستای شمشیر، با حالتی پله‌کانی شبیه به ماسوله و البته همراه با آب و هوای کوهستانی کرمانشاه را از دست ندهید.

محلی‌های کرمانشاه این روستا را با نام « روستای کانی‌ها» می‌شناسند. آیین‌ها و جشن‌های سنتی متنوعی در این روستا، با هدف حفظ فرهنگ و سنت‌های باستانی، همچنان پابرجا است که اگر هنگام برگزاری یکی از آن‌ها به شمشیر سفر کنید، خاطره دلپذیر آن برای همیشه همراه شما خواهد بود.

روستای شمشیر کرمانشاه کاماپرس

روستای گره بان کرمانشاه

معماری روستای گره بان از مهم‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت آن در بین دیگر روستاهای کرمانشاه است. این روستا در خود بناهایی شبیه به بناهای روسی دارد که با سفر به آن درواقع دو سفر را در یک محل، تجربه کرده‌اید.

گره بان که در 64 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است عرقیجات و گلاب‌های کم‌نظیری را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان سوغاتی استفاده کنید. در کنار همه این‌ها، طبیعت بکر، آب و هوای دوست داشتنی و فضای آرامش‌بخش، همه‌ساله گردشگران زیادی را راهی گره بان می‌کند.

روستای گره بان کرمانشاه کاماپرس

روستای سیاه کمر کرمانشاه

دید و بازدید از چشمه‌های طبیعی یکی از اصلی‌ترین دلایل گردشگران برای اقامت در روستاها است. روستای سیاه کمر با داشتن بیش از 70 چشمه طبیعی آب و مناظر زیبا و خیره‌کننده، مقصد بسیاری از طبیعت‌گران، به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است.

سیاه کمر، طبق گفته اهالی آن، حدود 250 سال قدمت دارد و زبان بیشتر مردم آن‌جا، همچون دیگر مناطق کرمانشاه، زبان کردی کرمانشاهی است که گاهی در تلفظ برخی واژگان، از نظر لهجه‌ای با هم تفاوت دارند.

روستای سیاه کمر کرمانشاه کاماپرس

روستای کانی کچکینه کرمانشاه

روستای کانی کچکینه کرمانشاه به معنای چشمه میان سنگ‌ها در ۷ کیلومتری شهرستان روانسر واقع شده است. این روستا که مدت‌های طولانی با تمام تمدن و زیبایی‌اش از چشم‌های خیره به نقشه دور مانده بود، در سال 1394 با کمک احداث اولین اقامتگاه‌های بومگردی با نام « اقامتگاه‌های بومگردی سابات» در آن، جان تازه‌ای گرفت.

این روستا در حال خالی شدن از سکنه بود که با احداث اولین اقامتگاه بومگردی در آن توسط زوجی جوان مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. این زوج ۵ خانه داخل روستا ساخته و چندین خانه و بومگردی دیگر نیز به روستا اضافه کردند؛ با این اقدام خانوارهای زیادی به روستا بازگشته و کارگاه سفال، موزه عروسک بومی، گاوداری بومی،کارگاه لبنیات خانگی و اولین اکوکمپ غرب کشور نیز به دنبال آن احداث شد.

با تلاش این زوج کارآفرین روستای کانی کچکینه به یکی از روستاهای برند گردشگری کشور تبدیل شد. درحال حاضر تاثیر این اقامتگاه‌ها از صرفا زنده کردن روستا نیز فراتر رفته است، به‌طوری که انتظار داریم در سال‌های آینده با افزایش مهاجرت معکوس به کانی کچکینه و توسعه بیشتر فعالیت‌های روستایی، شاهد رشد و پیشرفت بیشتر این روستا باشیم.

کرمانشاه نیز همچون سایر استان‌های کشور سرشار از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دیدنی است که در این مطلب تنها به گوشه‌ای از آن اشاره شده است. شما نیز اگر تجربه‌ای از سفر به این استان زیبا داشته و یا اهل این دیار هستید، پیشنهادات و تجربیات خود از جاذبه‌های طبیعی، روستاها و سایر نقاط دیدنی این استان را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اتاقکاقامت 24جاباما
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “5 روستای دیدنی کرمانشاه برای نوروز 1403

  1. کابوک گفته:

    شوربختانه طبیعت فرا زیبای کرمانشاه و منطقه ی اورامانات (بهشت زمینی خدا) کمتر مورد توجه ایران گردان و طبیعت دوستان قرار گرفته .این منطقه دارای مردمانی بسیار اصیل و نجیب با بن مایه های غنی فرهنگ کوردی ایرانیست
    بنده تابستان گذشته از این مناطق دیدن کردم.با اینکه شمالی هستم و همیشه به ساحل خزر و سر سبزی گیلان زمین میبالیدم . اما به ضرس قاطع بیان میکنم که مناطق یاد شده نه چیزی کمتر که بسیار بیش از زیبایی‌های نگین خزر دارد.تا آنجا که اگر ایرانی هستید و یکبار از کرمانشاه و هورامان و کوردستان دیدن نکرده اید در حقیقت بخش بزرگی از زیبایی‌های ایران را ندیده اید و بقول گفتنی نصف عمرتان بر فناست.این نظر شخصی بنده بعنوان یک ایرانگرد و یک هموطن مقیم از سر سبز ترین نقطه ی ایران یعنی شمال میباشد.

  2. فرزاد حیدری گفته:

    هر بژی شار خاصه گی کرمانشان
    عشق من وطنم جاویدان
    بسیار زیبا و البته ماهم روستایی داریم ب نام چشمه درازه_از کنگاور ک اینم توریستی ه
    خواستید از ایمیل پیام بدید تا ی عکس فوق العاده از روستا براتون بفرستم

  3. هادی گفته:

    این پنج تا رو ول کن داش از یچیز بگو کارت بانک فقط اون لازمه اون که باشه ازاین جاهای قشنگ زیاده مشتی

  4. شادمهرکیا گفته:

    موقعیت‌جغرافیایی‌سیاه‌کمر‌رو‌‌ننوشتی‌ونگفتی‌دقیق‌کجاست‌،شما‌زحمت‌میکشید‌‌دستتون‌درد‌نکنه‌،بزارید‌کامل‌باشه‌گزارشتون

  5. زهرا رضوی گفته:

    باسلام ما در شرق کرمانشاه هستیم و خواستم روستای بسیار زیبا با رودها سرابها و چشمه های آب گرم و کوههای بلند وزیبا از جمله امروله که ۳۰۰۰متر ارتفاع دارد رو به شما معرفی کنم که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد این روستا به نام فش و از بهترین روستای استان کرمانشاه از توابع کنگاور هست که جز روستاهای هدف گردشگری کرمانشاه هم محسوب میشود و همچنین معدن ساخت تارو ستار وتنبور هم‌هست اردیبهشت بسیار زیبا و وصف ناشدنی داره
    چندین سراب وچشمه ی آب گرم هم داره که مهمترینش سراب فش و چشمه ی آب گرم گرمه خانی هست که در چهار فصل سال آب داره

  6. مجید گفته:

    روستای مورد اشاره گره بان در ۴۰ کیلومتری کرمانشاه و جز شهرستان هرسین میباشد بسیار جای دیدنی و جذابی است بسبب آب و هوا و بافت خانه ها که معماری خاص خود را دارد بعلاوه طبیعت زیبای این روستاه

  7. مجید گفته:

    روستای مورد اشاره گره بان در ۴۰ کیلومتری کرمانشاه نه ۶۴ کیلومتری که در سایت نوشته شده و جز شهرستان هرسین میباشد بسیار جای دیدنی و جذابی است بسبب آب و هوا و بافت خانه ها که معماری خاص خود را دارد بعلاوه طبیعت زیبای این روستاه که واقعآ دیدنی است

  8. رضا گفته:

    درود
    حتما از منطقه زیبای کلاش که پس از مسیر روستای سفید برگ میباشد وتا مرز ادامه دارد و دراین مسیر چندین روستا وجود دارد که تعدادی از آنها ثبت جهانی شده نمونه ای از این روستا رویایی شالیگاس(علیا وسفلی)وقتی به آنجا میروید فکر میکنید در سرزمین های جنگلی وکوهپایه ای اروپا هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز