سمند جدید با گیربکس 6 سرعته به بازار می‌آید؟

ژیوار

مدیرعامل ایران خودرو اخیرا از تولید گیربکس های 6 سرعته با 95 درصد تولید داخلی سخن گفته است که جایگزین گیربکس های 5 سرعته در محصولات ایران خودرو می شود و به نظر می رسد خودروی پرتیراژ سمند گزینه اصلی برای نصب این گیربکس ها خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، با شدت گرفتن تحریم ها و قطع واردات خودرو و قطعات خودرو به کشور ، صنایع و خودروسازان داخلی در تکاپوی بومی سازی قطعات و ارتقای کیفی محصولات خود هستند تا نیازهای بازار خودرو کشور را تا حد امکان جوابگو باشند و معضل نازل بودن کیفیت و عقب ماندگی فناوری خودروهای داخلی را در حد توان حل کنند.

آخرین اخبار در حوزه خودرو حکایت از تولید موتورها و گیربکس های جدید در گروه صنعتی ایران خودرو است که از می تواند ارتقای محصولات این شرکت را از گیربکس های 5 سرعت به گیربکس های 6 سرعته رقم بزند.

با توجه به سرمایه گذاری سنگینی که برای تولید گیربکس های جدید لازم است خودروهای پرتیراژ در صف نخست نصب شدن این گیربکس ها قرار دارند تا هزینه سرمایه توجیه داشته باشد و بر این اساس به نظر می رسد اصلی ترین گزینه برای نصب گیربکس های شش سرعته ، نسل جدید خودروهای سمند است.

پژو پارس و دنا نیز از جمله خودروهایی هستند که با توجه به تیراژ می توانند گزینه های نصب گیربکس 6 سرعته باشند.

دریان سفر امید

گیربکس 6 سرعته مصرف سوخت را تا 2/5 درصد کاهش می دهد

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز روز گذشته در این باره گفت: مطابق با نقشه راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه سیلندر و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در نقشه راه توسعه قوای محرکه ایران‌خودرو، بومی‌سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده ایرانی با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تولید انبوه گیربکس شش سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد که تجهیز محصولات ایران خودرو به این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های پنج سرعته فعلی دست‌کم ۵. ۲ درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است ایران خودرو هنوز درباره خودروهایی که گیربکس های 6 سرعته به صورت قطعی در آنها نصب می شود اطلاعاتی منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سمند جدید با گیربکس 6 سرعته به بازار می‌آید؟

  1. فیصل گفته:

    آقای مقیمی ابتدا ۲۵۰۰۰ خودروی بدون پلاک که پول آنها را از مردم گرفته و قرار تحویل آنها آخر سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ که تاکنون ۵ و یا ۶ ماه تاخیر در تحویل آنها دارد را تحویل مردم بدهد بعد وعده و وعید بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز