پژو پارس های پیش فروش شده به موقع تحویل می شوند؟

جدیدترین آمار وزارت صنعت از رشد 21 درصدی تولید خودرو و رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان در 5 ماهه ابتدایی سالجاری حکایت می کند اما بررسی های میدانی نشان می دهد قیمت انواع پژو پارس و پژو 405 در بازار رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش کاماپرس، بررسی های میدانی از بازار خودرو حکایت از افزایش قیمت 5 تا 10 میلیون تومانی پژو پارس و پژو 405 طی هفته های اخیر است و این درحالیست که قیمت اغلب خودروهای پرتیراژ و پرتقاضای بازار از جمله انواع پژو 206، سمند و پراید با ثبات قیمت یا کاهش هر چند اندک مواجه است.

افزایش تولید و تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده و رشد ایفای تعهدات یه عاملی است که می تواند نرخ خودرو را در بازار تحت تاثیر قرار دهد و با توجه به افزایش تولید و رشد نرخ ایفای تعهدات مشخص نیست چرا افزایش قیمت دامن گیر برخی خودروها همچون پژو پارس و پژو 405 شده است.

تفاوت آمارهای تولید خودرو وزارت صنعت

آمار رشد تولید خودرو که توسط وزارت صنعت در سایت این وزارتخانه اعلام شده نیز درصدی با آمار اعلام شده توسط معاون صنایع این وزارتخانه متفاوت است.

آریاک سفر

بر اساس آمار اعلام شده معاون صنایع وزارت صنعت تا روز شنبه ۲۵ مرداد، تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند اما وزارت صنعت آمار رشد تولید را 21 درصد می داند.

در واقع اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معتقد است از ابتدای سال ۹۹ تا ۳۰ مردادماه، کل تولید تجمعی دو شرکت ایران خودرو و سایپا، ۳۶۰ هزار و ۵۹۹ دستگاه بوده که در مقایسه با تولید 298 هزار و 307 دستگاه خودرو در سال ۹۸، افزایش ۲۱ درصدی در تولید ثبت شده است.

طبق این گزارش تعداد خودروهای تحویلی دو شرکت بزرگ خودروسازی در مجموع ۲۸۶ هزار و ۳۶۳ دستگاه بوده که در مقایسه با تعداد ۲۶۳ هزار و 537 خودروی تحویلی، افزایش ۹ درصدی حاصل شده است.

وزارت صنعت در گزارش خود این را هم قید کرده که در ۵ ماه نخست امسال، تعداد تحویلی تعهدات جاری با 34 هزار و 148 دستگاه رشد ۲۳۹ درصدی در این بخش را ثبت نموده است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز