دستور پوتین برای ساخت مجدد پیشرفته ترین جنگنده روسیه

ژیوار

سوخو اس‌یو-۵۷ در سال ۱۹۸۳ و در پی نیاز اتحاد جماهیر شوروی به یک جنگنده رادارگریز نسل پنجم طراحی شد و ساخت آن تا پس از فروپاشی این حکومت به طول انجامید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، پس از فروپاشی شوروی روسیه به طور کامل بر روی اجرای این پروژه متمرکز شد و ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌ای را به آن اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین پرواز این هواپیما تا ۲۹ ژانویه ۲۰۱۰ به تاخیر افتاد و با وجود ساخت ۱۰ نمونه آزمایشی پروژه به دلیل شکاف‌های عملیاتی با شکست مواجه شد.

دریان سفر امید

مسائل و حوادث گوناگون در حین آزمایش و مهم‌تر از همه هزینه‌های بالای ساخت، معرفی سوخو اس‌یو – ۵۷ را تا سال ۲۰۱۹ به تعویق انداخت. با این‌حال ولادیمیر پوتین اعلام کرد قصد دارد ۷۶ فروند از این جنگنده را تا سال ۲۰۲۸ به نیروی هوایی روسیه تحویل دهد.

لازم به ذکر است روسیه از به کار بردن این هواپیما در جنگ تردید دارد، چرا که نگران است فناوری‌های حساس و محرمانه آن به دست غرب بیفتد.

مشخصات کلی این جنگنده به شرح زیر است؛

خدمه: یک نفر

طول: ۱۹ متر

طول بال‌ها: ۴ متر

ارتفاع: ۴ متر

وزن: ۱۷ تن

حداکثر سرعت: ۲ ماخ

دامنه: ۳ هزار و ۵۳۹ کیلومتر

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “دستور پوتین برای ساخت مجدد پیشرفته ترین جنگنده روسیه

  1. میراحسان گفته:

    نگرانی روسیه از افشای فناوری محرمانه این هواپیمای سوخو ۵۷ نیست ! بلکه نگران این است که مشخص شود این جنگنده در مقابل رقیب آمریکایی خود F35 حرفی برای گفتن ندارد و مانند بسیاری از تسلیحات روسی نمایشی است و نهایتاً در حد جنگنده چینی جنگدو ۲۰ ظاهر خواهد شد.!!!!
    در ضمن چندی پیش هزارمین جنگنده F35 از خط تولید خارج شد و تعداد جنگنده جنگدو ۲۰ در حال سه رقمی شدن ولی هنوز روسیه تعداد سوخو ۵۷ های عملیاتی خود را دو رقمی نکرده…

    • Reza.mirnam گفته:

      عزیز دلم یکم از تعصب امریکاییت کم کنی و یکم تحقیق کنی میفهمی اون جی ۲۰ چینی خیلی بهتر از اف ۳۵ ظاهر شده . نه اینکه بگی از سو ۵۷ هم پایین تره

    • علی گفته:

      پسرِ خوب، بدون فکت و استدلال و احساسی که به آمریکا داری لطفأ نظر نده. سوخو ۳۵ در کلاس جهانی جنگنده‌های نسل ۴ با اف ۳۵ در یک رده قرار دارد البته از اف ۳۵ کمی ضعیف تر است.

    • سید نورالدین زیدان گفته:

      دوست عزیز حالا که توی گوگل میچرخی یه سرچی بکن و ببین کارشناسان آمریکایی درمورد مقایسه سوخو ۳۵ و اف ۳۵ چه نظری دارن ، در ضمن کارشناسان نظامی آمریکایی سوخو ۳۵ رو به خوبی میشناسن چون از این جنگنده در ناتو استفاده شده ، و قطعا سوخو ۵۷ از سوخو ۳۵ بهتره و این رو هم در نظر داشته باش که سوخو ۳۵ و سوخو ۵۷ ساخت شوروی هستن، شاید کم سن و سالی و چیزی یادت نیست ولی شوروی در زمان خودش از نظر علم مخصوصا علم نظامی و فضایی ده‌ها سال از بقیه کشورها جلو بود.

    • علیرضا گفته:

      روس ها هیچ وقت اطلاعات حساس خود را فاش نمی‌کنند با توجه به اینکه روسیه مانند آمریکا در جای جای جهان پایگاه نزده و نیازی به جنگنده اضافی هم ندارد .
      درمورد این جنگنده هم که شما به دیده تحقیر به آن پرداختید باید بگویم اینطور نیست و خود آمریکایی آن را هم تراز هواپیماهای نسل پنجم خود می‌دانند.
      در دکترین نظامی روسیه هم به موشک ها بیشتر از هواپیما اهمیت داده شده است ضمن اینکه از نظر تعداد و تنوع تولید جنگنده روسیه سابقه درخشانی دارد و رکورد تولید هواپیماهای جنگی در دنیا به یک نوع از جنگنده( میگ ۲۳ یا میگ ۲۷ ) روسی تعلق دارد.

  2. حامد گفته:

    همیشه ثابت شده که جنگده های غربی خیلی بهتر از جنگنده های روسی هست نمونش جنگ ایران و عراقf14تامکت کل جنگنده های روسی عراقو نابود کرد حالا هم f22ربتور آقایی میکنه تو دنیا

  3. حامد گفته:

    همیشه ثابت شده که جنگده های غربی خیلی بهتر از جنگنده های روسی هست نمونش جنگ ایران و عراقf14تامکت کل جنگنده های روسی عراقو نابود کرد حالا هم f22ربتور آقایی میکنه تو دنیا که حالا حالا ها روسها باید بدون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز