اجاره های میلیونی برای جای‌خواب دانشجویی و کارمندی

همگام با افزایش اجاره بها در پایتخت، تقاضا برای سکونت در خوابگاه های دانشجویی و کارمندی افزایش یافته است، در این میان ودیعه و اجاره ماهیانه این خوابگاه ها هم رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

به گزارش کاماپرس، درحالی که با شیوع کرونا در کشور، مراکز آموزشی و دانشگاهی تعطیل شدند اما استقبال برای سکونت در خوابگاه های دانشجویی افزایش یافته است دلیل آن هم، رشد قیمت اجاره بها در پایتخت است که موجب شده برخی از افراد مجرد که پیش از این توان اجاره واحدهای مسکونی کوچک را داشتند، مجبور به انتخاب خوابگاه شوند.
بررسی میدانی از بازار خوابگاه های دانشجویی و کارمندی نشان می دهد که اجاره ماهیانه یک اتاق 4 متری یک تخته در اطراف میدان ولیعصر یک میلیون و 600 هزار تومان است.
همچنین اتاق تک نفره در مناطق شمالی با امکانات محدود از جمله تلویزیون، کمد اختصاصی، یخچال و تهویه 2 میلیون تومان است .
در خوابگاهی در محله جردن، اتاق دو تخته یک میلیون و 50 تومان و ودیعه آن یک میلیون و 500 هزار تومان است . مبالغ ودیعه برای یک ماه تا سه ماه پیش بینی شده است و در برخی خوابگاه های کارمندی که فضاهای عمومی بیشتری دارند، مانند اتاق مطالعه نرخ ها افزایش پیدا می کند .

سکونت 6 نفر در اتاق 12 متری

به گزارش اقتصادنیوز، یکی از ساکنان خوابگاه کارمندی در محدوده هفت تیر می گوید: «در خوابگاه ما هر طبقه حدود 100 تا 110 متر زیربنادارد و هر طبقه 6 اتاق خواب دارد که متراژ اتاق ها بین 6 تا 15 متر است.»
قیمت‌ها از 450 هزار تومان برای اتاق هشت تخته شروع می شود و برای اتاق یک تخته باید یک میلیون و 800 هزار تومان بپردازیم. اتاق های 6 تخته 12 متری هستند و برای هر تخت باید 500 هزارتومان بپردازیم، البته این نرخ تخت های ردیف پایین است، تخت های ردیف بالا، 20 هزار تومان ارازنتر است.
او با اشاره به ظرفیت این خوابگاه که 120 نفر است می گوید: «برای اتاق های یک تخته، دوتخته، چهارتخته و 6 تخته، هر کدام یک یخچال فریزر درنظر گرفته شده است و تنها اتاق های 8 تخته می توانند دو یخچال فریزر داشته باشند.»

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز