حراج هر 10 کیلو خاک جنگل های شمال 20 هزار تومان!

ژیوار

خاک اطراف درختان موجود در جنگل هیرکانی، به شدت خریدار دارد و به همین منظور، برخی سودجویان به هر نحوی می‌خواهند این خاک را جمع‌آوری کرده و به فروش برسانند.

به گزارش کاماپرس؛ این سالها که خبر کوه‌خواری و جنگل خواری داغ شده، کمتر کسی است که روایت نگون‌بختی جنگل‌های چندین میلیون ساله هیرکانی را نشنیده باشد. جنگل‌های انبوهی که در میان بی تفاوتی نهادهای بالادستی، بخشی از تاریخ آن به دست مافیای قاچاق چوب نابود شده، حالا با چالشهای تازه‌تری روبرو شده است.

حالا دیگر نه فقط درختان تنومند این جنگل تاریخی، که خاک آن هم توسط افرادی غارت می‌شود. افرادی که شاید بد نباشد نام آنها را «قاچاقچیان یقه سفید جنگل های هیرکانی» بگذاریم. همانهایی که به بهانه مرغوب بودن خاک این منطقه ، گاهی در گردش‌های خانوادگی به غارت این سرمایه ملی می‌پردازند.

تغییر مدل قاچاق در جنگل‌های هیرکانی

اینطور که گزارشها نشان می‌دهد، غارتگران جنگل های هیرکانی حالا از غارت چوب به غارت خاک رسیده‌اند. به نقل از ایسنا قاچاقچیان معتقدند که خاک اطراف درختان موجود در جنگل هیرکانی، به شدت خریدار دارد و به همین منظور، هر فردی به هر نحوی می‌خواهد این خاک را جمع‌آوری کرده و به فروش برساند.
یک قاچاقچی خاک در گفتگو با ایسنا گفته برخی از فروشندگان خاک‌های جنگلی، نامردی می‌کنند و خاک اعماق جنگل که از نظر هوموس و موادآلی در کمترین میزان ممکن است را به خریدار می‌دهند و تنها چند برگ درخت بر روی آن می‌ریزند که این تصور را ایجاد کنند که خاک سطح زمین اراضی جنگلی است.

دریان سفر امید

هر 10 کیلوگرم 20هزارتومان

او می‌گوید این مشتری است که قیمت خاک را تغییر می‌دهد، به عنوان مثال مشتری به دنبال خاک بسیار تیره اراضی جنگلی است که این خاک برای هر ۱۰ کیلوگرم تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد اما اگر مشتری خاک جنگل بدون هیچ شرایط خاصی را بخواهد، می‌تواند تا هر ۱۰ کیلوگرم ۲۰ هزار تومان نیز خریداری کند.
این فروشنده غیرمجاز خاک‌های جنگلی به این نکته اشاره کرد که بیشتر ایستگاه‌های نگهبانی بر روی چوب حساس هستند و خاک برای بسیاری از آنها اهمیتی ندارد، گفت: خرید و فروش خاک‌های جنگلی در چند ماه اخیر رونق مناسبی پید کرده است، البته این موضوع در بهار و تابستان هر سال بهتر از نیمه دوم سال است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حراج هر 10 کیلو خاک جنگل های شمال 20 هزار تومان!

  1. محسن گفته:

    کار این کشور غنی و ثروتمند به کجا رسیده به خاک خوری افتادیم . خیلی از کشورهای جهان ۱۰ درصد ذخائر نفتی و غیر نفتی کشورمان ندارن از ما بهتر زندگی میکنن ولی ما داریم ولی افسوس ؟

  2. احمد گفته:

    همه چیز رو فروختن..برق گاز آب …..حالا هم خاک بیچاره نسل بعد هوا رو هم میفروشن یعنی میخوای نفس بکشی باید پول ودی..
    خدا ازشون نگذره(مسئولین)…ما که میگذریم…چه مملکتی درست کردن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز