بررسی تبلت مایکروسافت سرفیس

تبلت

در سال 2012 میلادی بود که شرکت مایکروسافت توانست با رونمایی از نخستین تبلت خانواده‌ی سرفیس خود، فصل جدیدی از دنیای تبلت‌ها را به روی کاربران بگشاید. شاید در ابتدا ایده‌ی این نوع تبلت‌ها ناپخته به نظر می‌رسید، اما ردموندی‌ها توانستند سال‌به‌سال و نسل‌به‌نسل سرفیس‌های خود را بهبود ببخشند و آن‌ها را به الگویی برای تمام سازندگان تبلت‌ها تبدیل کنند.

به گزارش کاماپرس، اولین مسئله‌ای که در ذهن یک خریدار سرفیس ممکن است به وجود آید، این است که آیا واقعا و در عمل می‌توان به جای دیگر لپ‌تاپ‌ها، یک تبلت مایکروسافت سرفیس را جایگزین کرد؟ در ابتدا، به جلوتر بودن کلی نسل یک دستگاه سرفیس نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها اشاره خواهیم کرد. و اینکه دستگاه‌های سرفیس پیشرفته‌ترین کامپیوترهای موجود هستند. با توجه به لمسی بودن دستگاه‌های سرفیس، کاربردهای بسیار وسیعی به نسبت دیگر لپ‌تاپ‌ها به آنها اضافه می‌شود. و در دست بودن آنها، اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند به طوریکه می‌تواند یک انقلاب در هر دستگاهی باشد. موردی که در رابطه با دستگاه‌های سرفیس بسیار قابل توجه است، کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های رایج می‌باشد. لذا در حدود یک سوم قیمت هر دستگاه سرفیس در اصل هزینه صفحه نمایش فوق العاده آن است.
به گزارش ایسنا، وزن این دستگاه‌ها، از هر لپ‌تاپ دیگری کمتر است و درمورد Surface Go حتی به ۵۲۲ گرم نیز کاهش پیدا می‌کند. این درحالی است که وزن اکثر لپ‌تاپ‌های که بیشترین فروش را بین مردم دارند، بین ۱۹۰۰ تا ۲۳۰۰ گرم است. چیزی حدود سه برابر و حتی بیشتر. همین وزن ۲ کیلوگرمی است که باعث می‌شود تا در بسیاری اوقات، شما کامپیوتر خود را همراه نداشته باشید. مسئله دیگر، میزان شارژدهی آنهاست. یک لپ‌تاپ رایج با توجه به دیسک‌خوان نوری و حافظه از نوع HDD پرمصرفی که دارد، نهایتا ۳ الی ۵ ساعت توانایی کار کردن با باتری کامل شارژ شده را خواهد داشت. اما برای مثال، سرفیس بوک ۲ می‌تواند یک ویدئو را در حالت باورنکردنی به صورت مستمر تا ۱۷ ساعت پخش کند. عددی که به سختی بتوان حتی مشابه آن را در دیگر لپ‌تاپ‌ها پیدا کرد. شارژدهی باتری به قدری حائز اهمیت است که کل استفاده شما از کامپیوتر همراهی که دارید، به آن وابسته است.

تمام این عوامل باعث می‌شوند که دستگاه‌های سرفیس به معنای واقعی، کامپیوترهای قابل حمل و پیشرفته‌ای باشند که نسل جدید لپ‌تاپ‌ها را به ما ارائه می‌دهند. در حالیکه دیگر لپ‌تاپ‌های رایج صرفا کامپیوترهای رومیزی هستند که شما می‌توانید با درد کمر آنها را از میزی به میز دیگری انتقال دهید تا دوباره به برق متصل کنید. دیگر چیزی که دارندگان دیگر لپ‌تاپ‌ها از جمله Apple به آن حسرت می‌خورند، وجود قلم در دستگاه‌های مایکروسافت است. قلمی که نه تنها جای ماوس کامپیوتر را گرفته است، بلکه با تشخیص ۴۰۹۶ درجه فشار بر روی نوک و قابلیت فوق العاده تشخیص زاویه اعمالی بر روی نوک آن، تبدیل به وسیله حرفه‌ای برای هنرمندان و طراحان شده است. دستگاه‌های سرفیس ، تولید شده توسط خالق ویندوز، یعنی مایکروسافت هستند و مایکروسافت هم به شما اطمینان می‌دهد که دستگاه‌های سرفیس بهترین اجرا کنندگان سیستم عامل مایکروسافت، یعنی ویندوز باشند. حتی اگر اینطور نباشد، مایکروسافت به گونه‌ای ویندوز را تغییر می‌دهد که باز هم قضیه فوق برقرار شود. به طوریکه دستگاه‌های سرفیس تنها دستگاه‌های موجود در روی زمین هستند که با توجه به سخت افزار هرکدام از آنها، نسخه خاصی از ویندوز برایشان طراحی و خلق شده است؛ این موضوع، ارتقا سطح بازده پردازنده و باتری را باعث می‌شود. و همانطور که ذکر شد، اصلا ویندوز به‌خاطر دستگاه‌های سرفیس از پایه تغییر می‌کند و مناسب سازی میشود، حتی اگر به قیمت نارضایتی دیگر دستگاه‌ها تمام شود. در این راستا، بیشترین تعداد به‌روز رسانی برای دستگاه‌های سرفیس می‌آید تا همانطور که مایکروسافت می‌خواهد، دستگاه‌های سرفیس برترین تجربه را سیستم عامل ویندوز ارائه دهند.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سرفیس ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز