چگونگی انتخاب ژل شستشوی مناسب صورت

ژل شستشو

آلودگی‌های محیطی، لوازم آرایشی، چربی پوست و تعریق از جمله عواملی هستند که اگر با استفاده از ژل شستشو از پوست پاکسازی نشوند، صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهند داشت. با استفاده از ژل شستشو در روتین مراقبت پوستی علاوه بر پاکسازی از آلودگی‌ها، شادابی و طراوت صورت نیز آشکار خواهد بود. معمولا افرادی که پوست دهیدراته و کم‌آب دارند، بیشتر از ژل شستشو استفاده می‌کنند؛ چراکه تأثیر مثبتی در آبرسانی و حفظ رطوبت دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایای پاکسازی پوست با ژل شستشو، چگونگی انتخاب ژل شستشو براساس نوع پوست، علت برتری ژل شستشو نسبت به صابون و نحوه درست استفاده از آن ‌پرداخته است.

مزایای پاکسازی پوست با ژل شستشو

همه افراد فارغ از جنسیت، باید از ژل شستشو براساس نوع پوست خود و نیازهای آن به صورت منظم استفاده کنند. اگر پوست با انباشت چربی، آلودگی یا سلول‌های مرده مواجه شود، نمی‌تواند نفس بکشد و سلامت خود را از دست می‌دهد. از ژل شستشو باید در شروع روز برای پاکسازی چربی و عرق نشسته بر پوست در طول شب و همچنین برای تمیز کردن صورت از هرگونه غبار، آلاینده‌های شهری و آرایش در هنگام عصر استفاده کرد. در ادامه مزایای پاکسازی پوست با ژل شستشو توضیح داده شده است.

ژل شستشو مناسب انواع پوست: ژل شستشو انتخابی ایده آل برای انواع پوست است؛ چراکه برای پوست‌های حساس کاملا ملایم بوده و در عین حال برای پوست‌های چرب یا مستعد جوش به‌اندازه کافی مؤثر و پاک کننده است. ژل شستشو معمولا حاوی ترکیبات آبرسان و مغذی پوست است و بدون از بین بردن چربی‌های ضروری پوست، آلودگی‌ را از سطح و عمق پوست پاک می‌کند؛ ضمن اینکه اثری از شوینده‌های ژلی پس از شستشو باقی نمی‌ماند و این ویژگی باعث شده که ژل شستشو برای استفاده در هوای گرم نیز گزینه مناسبی باشد. به علاوه فرمول‌های ژلی، غیر کومدون زا بوده که این ویژگی از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری و اجازه تجمع جربی و آلودگی را در پوست نمی دهد و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند.

آبرسانی و عدم احساس خشکی بعد از شستشو: پاکسازی با ژل شوینده به آبرسانی پوست نیز پرداخته و از ایجاد حس خشکی و کشیدگی جلوگیری می‌کند.

دریان سفر امید

ژل شستشوی صورت کاماپرس

انتخاب ژل شستشو براساس نوع پوست

1- ژل شستشو مناسب پوست خشک: پوست خشک معمولا چربی طبیعی کمتری نسبت به سایر انواع پوست تولید می‌کند و این حالت ممکن است پوست را کدر، زبر یا پوسته پوسته نشان دهد. افرادی با پوست خشک اغلب احساس سفت شدن، کشیدگی روی پوست و همچنین کم آبی دارند و ممکن است دچار خارش شوند. استفاده از پاک‌کننده‌هایی مانند ژل شستشو یا فوم شوینده در روتین پوستی برای پاک کردن آلودگی، چربی و آرایش از روی صورت بسیار مهم است. ژل شوینده بر پایه آب بوده و معمولا حاوی ترکیبات آبرسان و تسکین بخش پوست است؛ به همین دلیل افراد دارای پوست خشک بیشتر از این محصولات استفاده می‌کنند.

2- ژل شستشو مناسب پوست حساس: در این حالت، پوست بیشتر مستعد واکنش‌هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و التهاب است. علائم پوست حساس ناشی از ضعیف شدن سد محافظ پوست است و به همین دلیل محصولات پوستی مانند ژل شستشو پوست حساس باید حاوی ترکیباتی برای ترمیم و تقویت این سد باشد. ژل شستشوی پوست حساس از بهترین پاک‌کننده‌ها برای این نوع پوست است و به‌واسطه ترکیبات آبرسان و بافت ملایم و سبک، احتمال تحریک و حساس شدن پوست را کاهش می‌دهد.

3- ژل شستشو مناسب پوست مختلط: پوست مختلط از انواع پوست است که در برخی نواحی صورت دارای ویژگی‌های پوست خشک و در برخی نواحی دیگر دارای ویژگی پوست چرب است و ژل شستشوی پوست مختلط در عین پاکسازی پوست به طور مؤثر، آن را به خوبی آبرسانی می‌کند. معمولا افرادی که پوست دهیدراته و کم‌آب دارند، بیشتر از این نوع ژل شستشو استفاده می‌کنند؛ چراکه علاوه بر پاکسازی، تأثیر مثبتی بر آبرسانی و حفظ رطوبت دارد.

4- ژل شستشو مناسب پوست چرب: پوست در حالت طبیعی چربی تولید می‌کند، اما زمانی که سلول‌های پوستی مقدار زیادی چربی تولید کنند، پوست به نظر چرب و براق می‌رسد و تعادل خود را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی آلودگی‌ها در چربی رخنه کرده و در نتیجه جوش‌های سرسیاه و سرسفید ایجاد می‌شود. اگر پوست  مستعد جوش است، مرحله اول روتین پوستی؛ یعنی شستشوی صورت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه چربی اضافی و باکتری‌ها را از بین می‌برد و در کاهش التهاب پوست مؤثر است.

ژل شستشو

علت برتری ژل شستشو از صابون

پوست در حالت تعادل خود خنثی نیست و اگر سطح PH  آن بین 4 تا 6.5 باشد؛ یعنی در بازه اسیدی قرار گرفته است؛ این در حالیست که ماهیت صابون، قلیایی است و استفاده از آن به‌ صورت مداوم باعث از بین رفتن تعادل پوست می‌شود. صابون می‌تواند باعث خشک شدن پوست و از بین رفتن رطوبت طبیعی به همراه چربی‌های ضروری آن شود و همچنین ممکن است پوست را مستعد مواردی مانند پوسته‌پوسته شدن، خارش یا جوش کند. یک ژل شستشو، در عین پاکسازی چربی‌ها از پوست، چربی‌های طبیعی آن را از بین نمی‌برد و به حفظ تعادل PH  پوست نیز کمک می‌کند.

نحوه درست استفاده از ژل شستشو

قبل از شستشوی پوست، ابتدا باید آرایش را با پاک‌کننده‌ای ملایم پاک کرد. سپس مقدار مناسبی از ژل شوینده پوست را در کف دست ریخته و با ماساژ دست‌ها، کف غلیظ را روی پوست کشید. پس از یک دقیقه ماساژ پوست، باید با آب ولرم پوست‌ صورت را شسته و با یک حوله نرم آن را خشک کرد. پس از شستشو و احساس خشکی در پوست باید از مرطوب کننده استفاده کرد تا در برابر خشکی بیش از حد از پوست محافظت کند.

ژل شستشو

خرید و انتخاب ژل شستشو براساس نوع پوست از «سوراو»

سوراو، فروشگاه تخصصی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال به صورت حضوری و اینترنتی است که مجموعه کاملی از بهترین برندهای لوکس و مطرح دنیا را به صورت مستقیم و بدون واسطه از اروپا و کانادا تامین می‌کند. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه با تضمین و گارانتی ۱۰۰ درصد اورجینال فروخته می‌شود و تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه است. علاقه‌مندان برای خرید حضوری از سوراو می‌توانند به آدرس استان آذربایجان غربی، شهر سردشت، خیابان وحدت، خیابان شهید صالحی، جنب بانک ملت، پلاک 95 یا برای خرید اینترنتی به وب‌سایت  https://suraw.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سوراو
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان