مزایای استفاده از تابلو کنواس در دکوراسیون

ژیوار

بسیاری از کسانی که تصمیم می­‌گیرند در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود از تابلو بوم استفاده کنند، به سراغ سفارش تابلو کنواس می­‌روند. این نوع تابلو بوم­‌ها مزایایی همچون قابلیت شست و شو و تمیز کردن بهتر داشته و از نظر نمایش رنگ‌ها نیز زیباتر است.

کاماپرس در این گزارش مزایای سفارش تابلو کنواس و استفاده از آن را در دکوراسیون بررسی کرده است.

تابلو کنواس چیست؟

تابلو کنواس نوعی از تابلو بوم بوده که در آن از پارچه کتان کنواس استفاده شده است. کتان کنواس، پارچه‌ای تشکیل شده از پنبه و کتان است و می‌توان کنواس چاپ شده را با آب 30 درجه شسته یا با پارچه نمدار تمیز کرد. هرچه درصد استفاده از پنبه نسبت به کتان بیشتر باشد، پارچه کنواس استفاده شده در بوم طبیعی‌تر خواهد بود. البته برای داشتن بومی زیبا و بادوام‌تر بهتر است که این درصد متناسب باشد. درصد بالای پنبه ممکن است رنگ را پخش کرده و بر اثر رطوبت و تابش آفتاب، تغییرات رنگ به سمت بور و زرد شدن برود؛ به همین دلیل بهتر است برای سفارش تابلو کنواس، نوعی را سفارش داد که درصد پنبه و کتان در آن مساوی باشد.

نوع دیگری از کنواس نیز در بازار موجود است که به آن کنواس کاغذی با برگه‌ای گفته می‌شود. این کنواس کاغذی فوق‌العاده شبیه پارچه تولید می‌شود و می‌توان از آن نیز برای استفاده در تابلو بوم بهره برد.

دریان سفر امید

چرا سفارش تابلو کنواس؟

قیمت تمام شده چاپ کنواس به مراتب پایین­تر از سایر چاپ­‌های مشابه است. مقرون‌به‌صرفه بودن می‌تواند یکی از دلایل علاقمندی بیشتر برای سفارس تابلو کنواس در بین عموم باشد. علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، این نوع تابلو بوم از عمر طولانی‌تری نسبت به سایر تابلو بوم‌ها برخوردار است. کنواس، پارچه‌ای مقاوم در برابر پارگی و سایش است و جوهر استفاده شده نیز در طولانی مدت رنگ ثابتی خواهد داشت.

کیفیت بالای چاپ کنواس بر کسی پوشیده نیست. چاپ دقیق چزئیات و رنگ‌ها در این روش سرآمد سایر روش‌های چاپ تابلو است. همچنین می‌توان این نوع از تابلو بوم را در اندازه‌های کاملا دلخواه و بر اساس نیاز خود در دکوراسیون سفارش داد.

مشخصات کلاف چوبی تابلو کنواس

در ساخت تابلو کنواس از کلاف چوبی هم استفاده می‌شود. کلاف چوبی استفاده شده در این تابلو باید کاملا خشک باشد؛ چرا که در صورت خشک نبودن، ممکن است در طول مدت خاصی تابلو حالت خود را از دست داده و به اصطلاح خم شود. در ساخت تابلو کنواس‌های با کیفیت از چوب سوپر خشک درجه یک استفاده می‌شود و به همین دلیل باید در هنگام سفارش تابلو کنواس به این موضوع نیز توجه کرد.

همچنین این چوب‌ها باید سطح بسیار صافی داشته باشند؛ چراکه کنواس چاپ شده روی این چوب کشیده شده و به صورت دقیق منگنه می‌شود. کلاف‌های چوبی استفاده شده ضخامتی بین 1.5 تا پنج سانتی متر دارد. انتخاب ضخامت باید بر اساس ابعاد تابلو انجام شود و معمولا کناف پهن برای تابلو‌های بزرگ استفاده می‌شود.

هزینه چاپ تابلو کنواس

هزینه چاپ و سفارش تابلو کنواس بر اساس مواد اولیه استفاده شده و ابعاد تابلو تعیین می‌شود. جنس و ابعاد پارچه کنواس استفاده شده، اصلی‌ترین پارامتر محاسبه قیمت این تابلو است. همچنین مواد استفاده شده برای کلاف و جوهر بر اساس کیفیت، قیمت متفاوتی دارد. مجموع این موارد و هزینه حمل‌ونقل، قیمت نهایی و تمام شده تابلو کنواس را مشخص می‌کند. هرچه مواد اولیه باکیفت­‌تری در تولید تابلو به کار رود، دوام و زیبایی آن نیز به همان اندازه بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : خانه طراحان سامسبحانیووی پرینت
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز