شرایط و هزینه دریافت ویزای ازبکستان

دریافت ویزای ازبکستان-کاماپرس
ژیوار

شهروندان خارجی که به قصد گردشگری، تحصیل، کار، تجارت و امثال آن به ازبکستان سفر می‌کنند، باید به سفارت این کشور پاسپورت معتبر به همراه ویزای ازبکستان به صورت الکترونیکی یا چاپی ارائه دهند. طبق قوانین جدید دولت ازبکستان، ویزای توریستی این کشور برای شهروندان 180 کشور جهان صادر می‌شود که در میان این کشورها، شهروندان 86 کشور بدون نیاز به ویزا یا روادید و 77 کشور همراه با ویزای الکترونیکی می‌توانند به ازبکستان سفر کنند. شهروندان ایرانی می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت ازبکستان، از طریق وبسایت سفارت این کشور برای دریافت ویزای الکترونیکی ازبکستان درخواست دهند.

کاماپرس در این گزارش، چگونگی دریافت ویزای ازبکستان و هزینه‌ و مدارک لازم برای آن را بررسی کرده است.

چگونه برای دریافت ویزای ازبکستان درخواست دهیم؟

ویزای الکترونیکی ازبکستان (E-visa) یک ویزای دیجیتالی است که به صورت آنلاین و غیرحضوری صادر می‌شود. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که افراد بتوانند ویزای ازبکستان یا مجوز سفر به این کشور را در هر مکانی با اتصال به اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت‌ ازبکستان دریافت کنند.

شهروندان 77 کشور دنیا از جمله ایران واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی ازبکستان و استفاده کامل از سامانه الکترونیکی سفارت‌خانه این کشور هستند.

متقاضیان برای درخواست ویزای الکترونیکی ازبکستان می‌توانند با مراجعه به وبسایت E-visa.gov.uz، فرم مرتبط با درخواست ویزای الکترونیکی ازبکستان را به صورت آنلاین تکمیل و همراه با مدارک و اطلاعات خواسته شده بارگذاری کنند.

دریان سفر امید

این افراد برای دریافت سریع ویزای ازبکستان، کاهش احتمال ریجکتی یا رد شدن ویزا و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های خود می­توانند این کار را از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر پیش ببرند.

دریافت ویزای ازبکستان-کاماپرس

انواع ویزای ازبکستان

انواع ویزای ازبکستان بسته به هدف فرد از سفر به این کشور به انواع ویزای تحصیلی، کاری، درمانی، توریستی، سرمایه‌گذاری، تجاری، دیپلماتیک و نظایر آن دسته‌بندی می‌شود. ویزای ازبکستان براساس مدت زمان برنامه‌ریزی شده اقامت فرد، به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت صادر می‌شود.

سفارت ازبکستان براساس تعداد دفعات بازدید مسافران از این کشور، انواع ویزای ازبکستان را به صورت یک بار ورود (Single Entry)، ویزای دوبار ورود (Double Entry) یا ویزای ازبکستان چندبار ورود یا مولتی صادر می‌کند که توضیح آن‌ها در ادامه آمده است.

ویزای ازبکستان یک بار ورود: ویزای ازبکستان یک بار ورود به متقاضیان اجازه می‌دهد که در یک دوره زمانی یک ماهه به عنوان گردشگر در این کشور اقامت داشته باشند. هنگامی که دارنده ویزای ازبکستان از این کشور خارج شود، امکان بازگشت مجدد به آن را نخواهد داشت؛ حتی اگر اعتبار ویزای او به پایان نرسیده باشد. قیمت ویزای ازبکستان در حال حاضر یک میلیون و 610 هزار تومان است.

دریافت ویزای ازبکستان-کاماپرس

ویزای ازبکستان دو بار ورود: ویزای ازبکستان دو بار ورود هم کاملا مشابه با ویزای یک بار ورود است؛ با این تفاوت که این ویزا به گردشگران اجازه می‌دهد که پس از ترک ازبکستان، در محدوده زمانی که از اعتبار ویزا باقی مانده، برای بار دوم به این کشور سفر کنند. در این حالت اگر دارنده ویزا برای بار دوم ازبکستان را ترک کند، دیگر نمی‌تواند برای بار سوم به آن وارد شود؛ حتی اگر مدت زمان اعتبار ویزا تمام نشده باشد. مدت زمان اقامت با این ویزا 30 روز است و متقاضیان برای دریافت آن باید مبلغ دو میلیون و 220 هزار تومان هزینه کنند.

ویزای چند بار ورود: افراد با داشتن ویزای ازبکستان مولتی یا چند بار ورود محدودیتی برای تعداد دفعات ورود و خروج از کشور ازبکستان نخواهند داشت و می‌تواند به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشد. افراد می‌توانند با صرف هزینه‌ای برابر با سه میلیون و 220 هزار تومان، ویزای ازبکستان مولتی دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازبکستان

متقاضیان برای دریافت ویزای ازبکستان به صورت الکترونیکی یا از طریق مراجعه حضوری به سفارتخانه نیازمند ارائه مدارکی همچون فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای ازبکستان، اصل و کپی پاسپورت با اعتبار شش ماهه، عکس پرسنلی، رزرو بلیط هواپیما، رزرو بلیط هتل و دعوتنامه از میزبان هستند.

دریافت ویزای ازبکستان-کاماپرس

آسان­ترین روش دریافت ویزای ازبکستان

یکی از آسان‌ترین روش‌های دریافت ویزای ازبکستان، به ثبت رساندن درخواست اخذ ویزا از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون «قاره پیما» است. متقاضیان ویزای ازبکستان می‌توانند به دو روش حضوری و آنلاین درخواست ویزای ازبکستان را به ثبت برسانند.

در روش حضوری، افراد ضمن تکمیل فرم درخواست ویزای ازبکستان در آژانس قاره پیما، مدارک لازم را به کارشناسان این مجموعه تحویل می‌دهند و منتظر صدور ویزای خود می‌مانند.

در روش آنلاین، متقاضیان می‌توانند از طریق وبسایت، واتساپ یا ایمیل این مجموعه،  مدارک خواسته شده و هزینه‌های لازم را پرداخت کنند و منتظر صدور ویزا بمانند. در این روش پس از صدور ویزای ازبکستان، پیامک صدور آن از طریق راه­های ارتباطی برای افراد ارسال می‌شود.

همچنین کارشناسان مجرب این مجموعه بنا به درخواست متقاضی، از صفر تا صد روند اخذ ویزای ازبکستان را طی مدت زمان کوتاه پنج تا هفت روز انجام می‌دهند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از خدمات متنوع مجموعه قاره پیما می­توانند به وبسایت آن به آدرس www.gharepeyma.com مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن 02191028292  با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : قاره پیما
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان