برای سرویس آسانسور در تهران از کجا کمک بگیریم؟

سرویس آسانسور-کاماپرس
ژیوار

بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران در 9 ماهه سال 1402 نزدیک به 450 فقره حادثه آسانسور به این سازمان اطلاع داده شده است که  300 مورد از این حوادث، خسارات جانی در پی داشته است. این آمار به خوبی  اهمیت سرویس آسانسور به صورت دوره‌ای را خاطرنشان می‌کند. سرویس و نگهداری دوره‌ای آسانسور به خصوص در مجتمع‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و اماکن اداری و عمومی یک ضرورت محسوب می‌شود و این سرویس باید توسط شرکت‌های معتبر، مجرب و دارای مجوز صورت گیرد.

کاماپرس در این گزارش ضمن اشاره به اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور به صورت دوره ای، شرایط و بایدهای سرویس آسانسور در تهران را بررسی کرده است.

سرویس آسانسور شامل چه مواردی می‌شود؟

متوسط عمر آسانسورها 20 تا 25 سال است، ولی می‌توان با سرویس آسانسور به صورت دوره‌ای و نگهداری صحیح آن تا حد ممکن طول عمرآسانسور را افزایش داد. همچنین سرویس دوره‌ای آسانسور باعث می‌شود که از هزینه‌های هنگفت خرابی آسانسور در آینده نیز جلوگیری شود.

سرویس آسانسور در مرحله اول شامل بررسی و چکاب می‌شود تا نیازهای سرویس، نگهداری و تعمیر پیشگیرانه آسانسور مشخص شود. در هر دوره سرویس آسانسور بخش‌های مکانیکی و الکترونیکی آسانسور به طور کامل بررسی می‌شود تا با در نظر گرفتن هرگونه احتمالات خرابی در آینده، تعمیرات پیشگیرانه انجام گیرد.

سرویس آسانسور-کاماپرس

دریان سفر امید

دوره سرویس آسانسور و مدت زمان آن

دوره سرویس تمام آسانسورها یکسان نیست. بلکه مدت این دوره را نوع آسانسور، میزان استفاده از آن و عمر آسانسور تعیین می‌کند. در بیشتر مواقع و به خصوص در مجتمع‌های پر رفت و آمد، سرویس آسانسور باید به صورت ماهانه صورت گیرد. اما در ساختمان‌های کم جمعیت شما می‌توانید دوره طولانی‌تری برای سرویس در نظر بگیرید. در صورت عقد قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور با شرکت‌های فعال در این حوزه، تکنسین‌های آن شرکت با مراجعه مرتب و بر اساس زمانبندی ارائه شده، آسانسور شما را سرویس و تعمیر خواهند کرد. هر سرویس ممکن است از 2 ساعت تا یک روز بر اساس میزان خدمات مورد نیاز به طول بینجامد.

چک لیست سرویس و نگهداری  آسانسور

چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور شامل یک لیست با بیش از 15 مورد خدمات می‌شود و در هر دوره سرویس باید توسط تکنسین مراجعه کننده بررسی شود. برای نمونه از مهم‌ترین موارد می‌توان به کنترل کلی موتورخانه، بررسی دما و تمیز کردن آن اشاره کرد. همچنین بازدید روغن موتور و گیربکس، سیستم ترمز، سیسم بکسل و روغن‌کاری قطعات نیز در هر سرویس آسانسور انجام می‌شود. بررسی باز و بسته شدن درست درب‌ها و هم سطح بودن با طبقات، بررسی عملکرد کلیدها و شارژ اضطراری و بررسی ایرادات ظاهری نیز در پایان هر دوره سرویس انجام می‌شود.

سرویس آسانسور-کاماپرس

نکاتی که باید در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس آسانسور در تهران رعایت کنیم

اهمیت سرویس آسانسور به صورت دوره‌ای و نگهداری صحیح آن باعث می‌شود که بیشتر مالکان و مدیران‌ ساختمان در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری سانسور مردد باشند. اما با رعایت برخی از نکات شما می توانید شرکت مناسب این کار را به راحتی انتخاب کنید.

سابقه فعالیت و تعداد بالای مشترکین می‌تواند یکی از دلایل خدمات مناسب و رضایت‌بخش هر شرکت باشد. همچنین داشتن کارشناسان و تکنسین‌های مجرب و با سابقه نیز اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است به سراغ شرکت‌هایی بروید که دارای مجوزهای لازم بوده و تکنسین‌های مراجعه کننده برای سرویس و نگهداری آسانسور نیز دارای رزومه و مدارک کافی از سازمان فنی و حرفه‌ای باشند.

همچنین باید توجه کنید که شرکت ارائه دهنده این خدمات نزدیک به شما باشد و یا اینکه دارای اکیپ سیار بوده و خدمات خود را در سراسر تهران ارائه دهد.

هزینه سالانه سرویس و نگهداری آسانسور

شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات سرویس آسانسور، معمولا اقدام به عقد قرارداد یک ساله با مشتریان خود می‌کنند و هزینه دریافتی بر اساس دوره مراجعه و میزان خدمات تعیین می‌شود. برخی از شرکت‌ها خدمات خود را برای مناطق خاصی از تهران ارائه می‌دهند و برای سایر مناطق درخواست هزینه بیشتری دارند اما برای نمونه شرکت آسانسور کیهان گستر مانا خدمات خود را به صورت سیار و با هزینه یکسان برای تمام نقاط تهران ارائه می‌دهد. این شرکت برای مشتریان جدید سرویس آسانسور خود نیز 20 درصد تخفیف در نظر گرفته است.

سرویس آسانسور-کاماپرس

سرویس آسانسور در تهران با شرکت آسانسور کیهان گستر مانا

شرکت آسانسور کیهان گستر مانا یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی، خدمات فروش، تامین قطعات، سرویس و تعمیر آسانسور در تهران است. این شرکت از سال 1384 در این حوزه فعال است و در این مدت توانسته است با بهره گیری از کارشناسان و تکنسین‌های ماهر و دارای مدرک فنی و حرفه ای، تعداد مشترکین سرویس تعمیر دوره‌ای خود را به بیش از 400 مشترک برساند.

شرکت آسانسور کیهان گستر مانا خدمات خود را در تمام مناطق تهران و در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهد. برای مشاوره و درخواست خدمات می‌توانید از طریق سایت این شرکت به آدرس keyhangostarmana.com و یا شماره های 02146130971 و 09125376268 اقدام نمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : کیهان گستر مانا
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز