میزان طبیعی ریزش مو چه قدر است؟

ریزش مو-کاماپرس
ژیوار

بسیاری از افراد ممکن است نگران میزان ریزش مو باشند. مردان و زنان روزانه در طی یک چرخه طبیعی به صورت میانگین 50 تا 100 تار موی خود را از دست می‌دهند که جای نگرانی ندارد؛ با این وجود، در بعضی موارد، ریزش مو غیرطبیعی برای افراد رخ می‌دهد و ممکن است منجر به طاس شدن سر آنان شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی پیرامون ریزش مو طبیعی و غیرطبیعی پرداخته است.

ریزش مو طبیعی

هر فولیکول مو یک چرخه طبیعی را طی می‌کند که شامل یک مرحله رشد به نام آناژن و یک مرحله استراحت به نام تلوژن قبل از ریزش مو است. این چرخه تا زمانی که فولیکول مو فعال باشد و موهای جدیدی رشد کند، تکرار می‌شود. افراد سالم بین 80 هزار تا 120 هزار تار مو در سر خود دارند. در حالت عادی 9 درصد از فولیکول‌های مو در حال استراحت هستند؛ به این معنی که آماده ریزش است. افرادی که موهای کوتاه‌تری دارند، ممکن است چندان متوجه ریزش و از دست دادن مو نشوند. در مقابل، افرادی که موهای بلندتری دارند، معمولا متوجه ریزش تارهای موی خود در حمام یا هنگام برس کشیدن مو می‌شوند. همچنین افرادی که بیش از حد، موهای خود را برس می‌کشند یا از حالت‌دهنده‌های مو استفاده می‌کنند، ریزش بیشتری تجربه می‌کنند.

ریزش مو-کاماپرس

ریزش مو هنگام حمام و استفاده از مواد شیمیایی

40 درصد از افراد هنگام شست‌وشو با شامپو در حمام دچار ریزش مو می‌شوند و به همین دلیل انتخاب شامپوی مناسب برای کاهش میزان ریزش مو ضروری است. بعضی از شامپوها، شوینده‌های قوی هستند که ممکن است باعث تحریک فولیکول و ریزش مو شوند. در مقابل، شامپوهای بدون سولفات، شوینده‌های ملایم‌تری هستند و بسیاری از افراد که موهای خشک، رنگ‌شده یا کراتین‌شده دارند، از این شامپوها استفاده می‌کنند. این شامپوها به میزان کمتری کف می‌کنند و ممکن است نتوانند چربی پوست سر را از بین ببرند؛ به همین جهت افزایش چربی باعث افزایش ریزش مو خواهد شد.

دریان سفر امید

همچنین از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های مختلفی برای مراقبت از مو در داخل حمام و بعد از استحمام استفاده می‌شود. این محصولات برای آبرسانی و ترمیم ساقه مو طراحی شده‌ و به هیچ وجه نباید با ریشه مو تماس داشته باشند. سهل‌انگاری و استفاده اشتباه از این محصولات می‌تواند باعث ریزش مو شود.

همچنین استفاده از خدمات آرایشگری رنگ مو و کراتین در صورتی که به صورت اصولی انجام نشده باشد، تا حد زیادی می‌تواند باعث ریزش مو شود.

ریزش مو غیرعادی

در ریزش مو غیرطبیعی، فولکول، تولید مو را متوقف می‌کند. ریزش مو ممکن است به دلیل رویدادهای استرس‌­زا یا تغییرات قابل توجه در بدن رخ دهد. تغییرات هورمونی تا حد زیادی می‌تواند در ریزش مو نقش داشته باشند. تغییرات هورمونی بعد از بارداری، زایمان یا یائسگی می‌تواند عامل اصلی ریزش مو باشد. کاهش هورمون‌های استروژن و پروژسترون باعث می‌شود که فولیکول‌ها وارد مرحله استراحت شوند و امکان رشد مجدد موها فراهم نشود.

مشکلات تغذیه و کمبود ویتامین آ از عوامل داخلی است که در ریزش مو نقش دارد. مصرف داروهای خاص مانند شیمی درمانی نیز می‌تواند باعث ریزش موها شود. رویدادهای استرس­زای طولانی مدت نیز نقش زیادی در از دست دادن موها در یک دوره کوتاه دارند؛ با این وجود، بعد از اتمام دوره استرس‌­زا، موها طی شش تا 9 ماه باید به حالت پرپشتی طبیعی قبلی خود بازگردند.

آلوپسی آندروژن نیز یک بیماری ژنتیکی است که در آن، افراد به صورت ارثی موهای خود را از دست می‌دهند و دچار طاسی می‌شوند. در مردان معمولا افزایش بیش از حد هورمون‌های تستوسترون و دی هیدروتستوسترون عامل ریزش ناگهانی موها محسوب می‌­شود.

ریزش مو-کاماپرس

آکادمی و سالن زیبایی “زینب مولایی”

آکادمی زینب مولایی دارای چندین سال سابقه در ارائه انواع خدمات زیبایی در زمینه ناخن، رنگ مو، زیبایی و احیای مو است. افراد با خیال راحت می‌توانند از خدمات حرفه‌ای زیبایی مو این مجموعه استفاده کنند و نگران عوارضی مانند ریزش مو نباشند. همچنین علاقه‌مندان برای یادگیری حرفه‌ آرایشگری و رنگ مو می‌توانند از آموزش‌های حضوری و مجازی این مجموعه استفاده کنند و جدیدترین متدهای روز را یاد بگیرند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز