نکات کلیدی هنگام خرید دستگاه اکسیژن‌ ‌ساز

دستگاه اکسیژن ساز-کاماپرس
ژیوار

خرید دستگاه اکسیژن ساز مناسب، با توجه به اهمیت حیاتی آن برای بیماران تنفسی ضرورت دارد. امروزه استفاده از دستگاه اکسیژن ساز به‌ویژه برای بیمارانی که توانایی مراجعه و حضور در مراکز درمانی را ندارند، رواج بسیاری پیدا کرده است.

دستگاه اکسیژن ساز به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در مراکز درمانی برای اکسیژن رسانی به افرادی استفاده می‌شود که به‌واسطه ابتلا به بیماری‌های مختلف با کاهش اکسیژن خون رو‌به‌رو هستند. این دستگاه با تغلیظ اکسیژن هوا، اکسیژن رسانی به بخش‌های مختلف بدن را آسان کرده و موجب تسهیل تنفس می‌شود. با این حال خرید اکسیژن ساز خانگی باید با دقت و حساسیت بالایی صورت گیرد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه راهنمایی‌های لازم هنگام خرید اکسیژن ساز خانگی ‌پرداخته است.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

اکسیژن ساز، یکی از تجهیزات مهم پزشکی است که وظیفه تولید اکسیژن و خالص کردن آن از طریق تصفیه و پردازش هوای محیط را برعهده دارد. این دستگاه برخلاف کپسول اکسیژن نیازی به دردسرهای پر کردن نداشته و تنها با اتصال به برق کار می‌کند. نحوه کار دستگاه اکسیژن ساز به این صورت است که پس از دریافت هوای موجود در محیط، آن را از مخزن زئولیت عبور داده و خلوص آن را به بیش از 90 درصد می‌رساند.

این دستگاه برای افرادی که به بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی مبتلا بوده و نیازمند اکسیژن تراپی هستند – از جمله بیماران COPD – بسیار ضروری است. مهم‌ترین مزایای خرید دستگاه اکسیژن ساز شامل بهره‌مندی از اکسیژن با خلوص بالا، صدای بسیار کم، جابه‌جایی راحت و قیمت مناسب است.

دریان سفر امید

نکات ضروری برای خرید دستگاه اکسیژن ساز

با توجه به این‌که اکسیژن ساز یکی از تجهیزات تخصصی پزشکی است، خرید آن باید با دقت صورت گیرد. برخی از نکات مهم برای خرید دستگاه اکسیژن ساز در ادامه بررسی شده است.

انواع دستگاه اکسیژن ساز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز باید در نظر داشته باشید، نوع دستگاه موردنظر است که این انواع در ادامه معرفی شده است:

اکسیژن‌ ساز‌ ثابت: دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی غالبا از نوع ثابت بوده و به‌صورت پالسی و مداوم اکسیژن تولید می‌کنند. کارکرد پالسی به‌معنی تولید اکسیژن در فواصل زمانی مشخص است. این نوع اکسیژن‌ سازها معمولا در قسمت زیرین خود دارای چرخ برای جابه‌جایی هستند.

اکسیژن ساز-کاماپرس

اکسیژن ساز قابل حمل یا پرتابل: این نوع دستگاه‌ها دارای وزن بسیار کمی بوده و جابه‌جایی آن‌ها بسیار راحت است. کارکرد این دستگاه‌ها تنها به‌صورت پالسی بوده و خروجی آن به‌صورت دستی قابل تنظیم است.

اکسیژن ساز-کاماپرس

مدت زمان شارژ باتری دستگاه‌های پرتابل

در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز پرتابل حتما به طول عمر باتری دستگاه دقت کنید. میزان طول عمر شارژ این باتری‌ها در هر بار استفاده از یک تا هشت ساعت متغیر است. این مدت را با توجه به نوع کاربری خود انتخاب کنید.

ظرفیت تولید اکسیژن دستگاه

در هنگام خرید حتما به ظرفیت تولید اکسیژن دستگاه توجه کنید. برای بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم حاد و مزمن و همچنین اختلالات غیرحاد تنفسی، دستگاه‌هایی با ظرفیت تولید سه یا پنج لیتر گزینه مناسبی است. این در حالی است که بیماران سرطانی یا افرادی که ریه‌های آن‌ها درگیر شده، بهتر است دستگاه‌های با ظرفیت هفت تا 10 لیتر خریداری کنید.

صدای دستگاه در زمان کار

از دیگر موارد اثرگذار در خرید دستگاه اکسیژن، میزان صدای دستگاه در هنگام کار است. با توجه به این‌که بیماران تنفسی معمولا به‌صورت پیوسته از این دستگاه استفاده می‌کنند، صدای زیاد آن می‌تواند بسیار اذیت‌کننده بوده و حتی مانع خواب راحت بیمار در طول شب شود.

اجزا و کیفیت دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز از اجزای مختلف از جمله فیلتر ورودی هوا، کمپرسور هوا، دریچه متحرک، مخزن اکسیژن، فلومتر، لیوان مرطوب کننده و نبولایز تشکیل شده است. کیفیت هر یک از این اجزا در کارکرد دستگاه اکسیژن ساز بسیار اهمیت دارد. با این حال بهترین راه برای اطمینان از کیفیت دستگاه اکسیژن ساز، خرید از برندها و مراکز معتبر است.

اکسیژن ساز-کاماپرس

خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی با افراطب

شرکت تجهیزات پزشکی “افراطب” یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه تولید و عرضه انواع تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات پزشکی تنفسی خانگی مانند دستگاه اکسیژن ساز است. مجموعه افراطب با بهره‌مندی از نیروهای متخصص در این حوزه، تمامی تجهیزات تنفسی را با قیمت بسیار مناسب، گارانتی و تضمین کیفیت به‌دست مشتریان می‌رساند؛ ضمن این‌که با خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی از این مجموعه، می‌توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان افراطب بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز