ایرانیان خارج از کشور برای طلاق توافقی به وکیل نیاز دارند؟

وکیل طلاق-کاماپرس
ژیوار

طلاق توافقی نوعی طلاق است که زوجین با یکدیگر بر سر آن به توافق می‌رسند و نتیجه می‌گیرند که ادامه زندگی مشترک برای هیچ‌یک از آنان مقدور نیست. در چنین طلاقی، زن و شوهر باید بر سر مسائلی مانند اموال، حق حضانت، دیون و امثال آن با یکدیگر توافق کنند. ایرانیان مقیم خارج برای طلاق توافقی نیازی به حضور در کشور ندارد و با کمک یک وکیل طلاق توافقی خوب می‌توانند صفر تا صد مراحل را بدون دردسر طی کنند.

به گزارش کاماپرس، وکیل طلاق توافقی، زن و شوهر را برای رسیدن به تفاهم بر سر مسائل حقوقی یاری می‌دهد و تمام توافق‌ها را همراه با امضای آنان ثبت می‌کند. دادگاه نیز به این توافق‌ها احترام می‌گذارد و تمام جزئیات در رای دادگاه نوشته می‌شود؛ بنابراین مشاوره حقوقی از وکیل طلاق توافقی صرفاً به ایرانیان مقیم خارج از کشور محدود نمی‌شود.

در ادامه این گزارش، جزئیات مربوط به چگونگی طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وکیل طلاق-کاماپرس

نحوه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

اگر زوجین متقاضی طلاق توافقی یا یکی از آنها در خارج از کشور ساکن باشد، می‌توانند تمام مراحل طلاق را بدون حضور در ایران و با کمک وکلای دادگستری انجام دهند. برای این منظور، فرد متقاضی باید با کمک یکی از سه روش زیر به یک وکیل طلاق توافقی وکالت دهد:

دریان سفر امید
  1. زوجین، مرد یا زن ساکن خارج از کشور باید به کنسولگری یا سفارت ایران در آن کشور مراجعه کنند و به یکی از اقوام، آشنایان یا دوستان خود در ایران، وکالت مدنی بدهند. این شخص باید بر اساس همین وکالت‌نامه، به وکیل طلاق توافقی مراجعه کند و وکالت را به او بدهد.
  2. فرد متقاضی یا زوجین می‌توانند به سفارتخانه یا کنسولگردی ایران مراجعه کنند و به صورت مستقیم به وکیل دادگستری وکالت دهند.
  3. اگر یکی از زوجین در خارج از کشور و دیگری در ایران باشد، فردی که مقیم خارج است، باید به سفارتخانه یا کنسولگری ایران در آن کشور مراجعه کند و به طرفی که در ایران حضور دارد، وکالت دهد. هر یک از زوجین که در ایران هستند، بر اساس این وکالت‌نامه می‌توانند به وکیل طلاق توافقی وکالت دهند.

لازم به ذکر است که این شرایط برای اقلیت‌های دینی صدق نمی‌کند و آنها باید مطابق قوانین مذهب خودشان برای طلاق توافقی اقدام کنند.

نکات مهم درباره تنظیم وکالت‌نامه طلاق توافقی

متقاضیانی که قصد تنظیم وکالت مدنی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران دارند، معمولاً متن خاصی برای تنظیم وکالت‌نامه در اختیار ندارند و به همین دلیل به آنها گفته می‌شود که متن وکالت‌نامه خود را مطابق متن موجود در سامانه تاک (سامانه تایید اسناد کنسولی) تنظیم کنند، اما وکلای خبره دادگستری چنین کاری را توصیه نمی‌کنند؛ چرا که متن مذکور، نواقص متعددی دارد که ممکن است توسط دادگاه‌های خانواده مورد پذیرش قرار نگیرد. به همین دلیل، بهتر است برای تنظیم متن وکالت‌نامه نیز از یک وکیل طلاق توافقی با تجربه مشاوره گرفت.

در این متن باید نکات زیر حتماً ذکر شود:

  • اختیار کردن وکیل دادگستری برای انجام طلاق توافقی.
  • اختیار مراجعه به مشاوره، داوری و حضور در جلسات مشاوره و داوری.
  • اگر زن قصد داشته باشد که تمام یا بخشی از حقوق مالی خود مانند نفقه یا مهریه را ببخشد، باید اختیار آن را در وکالت‌نامه به وکیل بدهد. مقدار بذل حقوق مالی زن باید در این متن ذکر شود.
  • اگر مرد قصد اعطای وکالت دارد، باید در این متن، جزئیات مربوط به قبول بذل عین مهریه، بیشتر، کمتر یا معادل آن را ذکر کند. قبول بذل سایر حقوق مالی زوجه نیز باید شرح داده شود.
  • مسئله حضانت، شرایط ملاقات از فرزند و نفقه فرزند باید در وکالت‌نامه ذکر و اختیارهای لازم به وکیل طلاق توافقی اعطا شود.
  • اعطای اختیار و اسقاط اختیار تجدید نظرخواهی، اعتراض به رای و فرجام‌خواهی.
  • اگر هر یک از زوجین بخواهند که وکلای آنها در دفتر طلاق حاضر شده و برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن اقدام کنند، باید اختیار آن را در وکالت‌نامه به وکیل طلاق توافقی اعطا کنند.

انتخاب بهترین وکیل طلاق توافقی

چنانچه به دنبال یک وکیل مجرب در امور حقوقی از جمله دعاوی خانواده، ملکی، کیفری، اداری، مالی و امثال آن هستید، گروه حقوقی “دادارمنش” بهترین گزینه است. گروه حقوقی دادارمنش، متشکل از تیم وکلای دادگستری مجرب در زمینه دعاوی خانواده، آماده ارائه خدمات حقوقی به مراجعان است. جهت دریافت مشاوره حقوقی از وکیل طلاق توافقی دادارمنش و واگذاری وکالت می­توانید به وبسایت https://dadarmanesh.com/ مراجعه کنید یا با شماره تلفن 021284260 تماس بگیرید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : گروه حقوقی دادارمنش
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز