بهترین دوره‌ های آمادگی برای آزمون تیزهوشان را بشناسید

ژیوار

انتخاب مدرسه خوب و مناسب پس از پایان مقطع ابتدایی، یکی از دغدغه‌های مهم والدین و دانش‌آموزان است. ممکن است اولویت‌های خانواده‌ها برای انتخاب مدرسه با یکدیگر متفاوت باشد، اما کیفیت و امکانات آموزشی بالا جزو اولویت‌های اول همه والدین است. در بین مدارس مقطع متوسطه، مدارس برتر از جمله تیزهوشان، بهترین مراکز آموزشی کشور از لحاظ سطح علمی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، حدود 77 درصد رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزان مدارس نیمه دولتی و تیزهوشان هستند. برای قبولی در این مدارس، دانش‌آموزان باید در پایان سال ششم و پایان سال نهم در آزمون ورودی شرکت کنند. اما چرا آمار موفقیت دانش‌آموزان مدارس برتر تا این حد بالا است و چگونه می‌توان در آزمون تیزهوشان قبول شد؟

مقایسه مدارس برتر و مدارس عادی

مدارس عادی همان مدارس دولتی هستند که به صورت رایگان، خدمات آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. در این مدارس، دانش‌آموزان سخت‌کوش، با استعداد و پرانگیزه در کنار دانش‌آموزان معمولی درس می‌خوانند و به همین دلیل، سطح رقابت در مدارس دولتی چندان بالا نیست و ممکن است پس از مدتی، دانش‌آموزان با استعداد هم به دام تنبلی بیفتند. همچنین مدارس دولتی از امکانات آموزشی معمولی و بعضاً سطح پایین برخوردارند.

دریان سفر امید

در مقابل، مدارس برتر، امکانات آموزشی بسیار بالایی دارند. این مدارس تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان فعالیت می­کنند. دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی این مدارس قبول می‌شوند، بهره هوشی و پشتکار خوبی دارند؛ بنابراین رقابت بین دانش‌آموزان بالا بوده و برنامه‌ریزی تحصیلی به صورت اختصاصی برای هر فرد انجام می‌شود. ساعت درسی در مدارس برتر بیشتر است و والدین باید مبلغ مشخصی را بابت شهریه بپردازند. به علاوه، معلمانی که در مدارس برتر مشغول به کار هستند، اغلب تخصص و تجربه بیشتری در امر آموزش دارند.

رتبه‌بندی مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه اول

مدارس تیزهوشان پسرانه با نام مدارس علامه حلی شناخته می‌شوند. در جدول زیر، رتبه بندی مدارس تیزهوشان تهران قابل مشاهده است:

نام مدرسه ظرفیت پذیرش منطقه
علامه حلی 1 130 11
علامه حلی 2 130 4
علامه حلی 3 104 1
علامه حلی 5 130 5
علامه حلی 4 104 14
علامه حلی 7 78 16
علامه حلی 6 130 2
علامه حلی 9 52 17
علامه حلی 10 104 13

مدارس تیزهوشان دخترانه نیز با نام مدارس فرزانگان شناخته می‌شوند که رتبه‌بندی آنها در جدول زیر قابل مشاهده است:

نام مدرسه ظرفیت پذیرش منطقه
فرزانگان 1 130 6
فرزانگان 2 130 1
فرزانگان 5 104 2
فرزانگان 4 130 13
فرزانگان 6 130 18
فرزانگان 8 130 7
فرزانگان 7 104 12

 

راهکارهای قبولی در تیزهوشان

برنامه‌ریزی دقیق: قبولی در مدارس برتر بدون یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی ممکن نیست. این برنامه‌ریزی باید بر اساس توانایی‌های دانش‌آموز و حجم منابع انجام شود.

مطالعه خودخوان: دانش‌آموز باید بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌رو به مطالعه کتاب‌های درسی، جزوه‌ها و منابع موجود در بازار بپردازد. در این مرحله، به کارگیری روش‌های مطالعه می‌تواند تاثیر قابل توجهی در یادگیری دانش‌آموز داشته باشد.

شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون: سوالات آزمون ورودی مدارس برتر تنها از کتب درسی استخراج نمی‌شود و به همین دلیل، شرکت در کلاس‌های رفع اشکال و دوره‌های آمادگی آزمون به موفقیت دانش‌آموز کمک زیادی خواهد کرد.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی: آزمون‌های شبیه‌سازی شده، دانش‌آموز را در محیط آزمون قرار می‌دهد و او ضمن آن که با مدیریت زمان، بیشتر آشنا می‌شود، می‌تواند از نقاط قوت و ضعف خود نیز مطلع شود.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که قصد ورود به دوره متوسطه اول دارند، معمولاً چندان با فضای مطالعه جدی و روش‌های مطالعه اصولی آشنا نیستند و به همین دلیل، اگر تنها به مطالعه خودخوان اکتفا کنند، ممکن است نتیجه دلخواه را به دست نیاورند یا در نیمه راه از تلاش برای رسیدن به هدف، صرف نظر کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان و آزمون‌های شبیه‌سازی شده برای این دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از طرف دیگر، معمولاً سطح رقابت در آزمون تیزهوشان مقطع دوم متوسطه بسیار بیشتر از مقطع اول متوسطه است؛ در نتیجه، دانش‌آموز باید به خوبی از پس برنامه‌ریزی، مطالعه کتب و جزوات و روش‌های تست‌زنی بربیاید. شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان می‌تواند روند پیشرفت آنها را تسریع کند.

مدارس تیزهوشان-کاماپرس

برای قبولی در تیزهوشان کدام آموزشگاه برویم؟

موسسات مختلفی در زمینه برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون تیزهوشان فعالیت می‌کنند. ممکن است برای شما سوال باید که برای قبولی در تیزهوشان به کدام موسسه برویم؟!

یکی از بهترین موسساتی که توانسته آمار قبولی قابل توجهی داشته باشد، موسسه فرهنگی آموزشی “موفقیت” است. این مجموعه به لحاظ دسترسی راحت و آسان تمام دانش‌آموزان با استعداد در سراسر کشور، دوره‌های خود را به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین به علاقه­مندان ارائه می‌کند. بهره‌مندی از اساتید برتر، مشاوران مجرب، برگزاری کلاس‌های تحلیل آزمون، برگزاری آزمون‌های شبیه‌سازی و نظایر آن از دیگر ویژگی‌های موسسه موفقیت است.

علاقه­مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوره‌ها و آزمون‌ها می‌توانند به وبسایت موفقیت (www.amoozeshcenter.com) مراجعه کنند یا با شماره تلفن 021-22891840 تماس بگیرند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : آموزش سنتر
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز