ترن های هوایی شگفت‌ انگیز آمریکا

ژیوار

ترن‌های هوایی یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های شهربازی‌ به شمار رفته و می‌توانند هیجان بازدیدکنندگان را به اوج برسانند. با این حال برخی از ترن‌های هوایی با ظاهر وحشتناک خود، حتی شجاع‌ترین مدعیان را فراری می‌دهند. کاماپرس در این مطلب به شگفت‌انگیزترین ترن‌های هوایی ایالات متحده می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

مونتو، باغ بوش تمپا

ترن هوایی مونتو واقع در باغ بوش تمپا در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین موارد این لیست به شمار می‌رود. نام این ترن از خدای جنگ مصری الهام گرفته شده و از زمان تأسیس تاکنون طرفداران زیادی در میان عاشقان هیجان و آدرنالین پیدا کرده است. با وجود سرعت باورنکردنی ۹۶ کیلومتر در ساعت و مسیر حرکت ۱.۲ کیلومتری، بعید است جانشین درخوری برای طرفداران مونتو پیدا شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

امپراتور، سی ورلد سن دیگو

امپراتور، یکی از سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن‌های هوایی کالیفرنیا و‌ در کنار همه این‌ها یک شاهکار معماری چشمگیر به شمار می‌رود. پارک تفریحی سی ورلد، در زمینه ترن‌های هوایی بسیار جدی عمل کرده و مسیر حرکت را از روی لغزش پنگوئن‌های امپراتور طراحی کرده است. لازم به ذکر است که کابین‌ها پس از بالا رفتن تا ارتفاع ۴۶ متری با سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و زاویه ۹۰ درجه به سطح بازمی‌گردند.

انتقام فانتوم، کنی وود

فانتومز ریونج یا انتقام فانتوم در سال ۲۰۰۱ به‌عنوان جانشینی برای یک نسخه قدیمی کمتر محبوب و در شهربازی کنی وود افتتاح شد. بلندترین نقطه این ترن در فاصله ۴۸ متری از زمین قرار داشته و به غافلگیر کردن سرنشینان با یک شیرجه عظیم ۷۰ متری شهرت دارد. بنابراین کمتر کسی است که حاضر باشد با سرعت ۱۳۶ کیلومتر در طول یک مسیر غیرقابل پیش‌بینی یک کیلومتری حرکت کند.

آیرون گوازی، باغ بوش تمپا

باغ بوش تمپا سواری‌های هیجان‌انگیزی را به مهمانان ارائه می‌دهد که ترن آیرون گوازی یکی از محبوب‌ترین آنهاست.این ترن پس از کشمکش‌های فراوان در دوره شیوع ویروس کرونا، بالاخره در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد. شیرجه ۹۰ درجه از ارتفاع ۶۲ متری با سرعت ۱۲۲‌ کیلومتر بر ساعت، اولین سرنشینان این ترن را به شدت غافلگیر کرد. بنابراین می‌توان گفت این سواری سطح جدیدی از هیجان را برای عاشقان شهربازی فراهم می‌کند.

هالک کوستر، جزایر ماجراجویی یونیورسال در اورلاندو

هالک کوستر با نام کامل «هالک کوستر شگفت‌انگیز» از زمان افتتاح در سال ۱۹۹۹ یکی از جاذبه‌های اصلی این پارک تفریحی به شمار می‌رود. هیجان سرنشینان این وسیله از همان ابتدای مسیر با پرتاب شدن به ارتفاع ۳۳ متری آغاز شده و با وارونگی‌ها، پیچ‌ها و شیرجه‌های وحشتناک ادامه پیدا می‌کند. هالک کوستر قادر است با سرعت حداکثر ۱۰۷ کیلومتر در ساعت حرکت کند که کندتر از بسیاری از ترن‌های ایالات متحده است. با این حال مسیر ترسناک باعث می‌شود بازدیدکنندگان اغلب این موضوع را فراموش کنند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز