خودروهایی که بزرگترین موتورهای دنیا را دارند

ژیوار

سوپر اسپرت‌های فعلی به‌خاطر ظرفیت بالای موتور خود معمولا مورد استقبال و توجه زیادی قرار می‌گیرند. این درحالیست که خودروهای دیگری با ظرفیت‌های شگفت‌انگیز وجود دارند که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. کاماپرس در این مطلب به معرفی خودروهایی با بزرگترین موتورهای دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

دِ بیست

این خودرو با ظرفیت باورنکردنی ۲۷ لیتر در دهه ۷۰ میلادی عرضه شد و بیشتر بخاطر ظاهر بسیار عجیبش مورد توجه قرار گرفت. البته کاپوت عظیم و غیر معمول آن برای پوشاندن همین موتور ۲۷ لیتری طراحی شده بود که همچنین قدرتی برابر با ۱۰۰۰ اسب بخار داشت.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

نپیر-نیلتون

سازندگان این خودرو در سال ۱۹۳۶، برای دستیابی به رکورد ۲۴۱ کیلومتر در ساعت از یک موتور با ظرفیت ۲۳.۹ لیتر استفاده کردند. این موضوع طبیعتا در آن زمان باعث ابعاد غیر معمول این خودرو شد، به‌خصوص که یک مخزن ۶۵ لیتری نیز درست در پشت سر راننده تعبیه شده بود.

کادیلاک سیکستین کانسپت

کادیلاک در سال ۲۰۰۳ برای ساخت خودروی مفهومی سیکستین از سبک طراحی خود در دهه ۲۰ میلادی الهام گرفت و توجه زیادی را به سوی ظاهر این خودرو جلب کرد. اما جاذبه واقعی موتور ۱۳.۶ لیتری ۱۶ سیلندر آن بود که با وجود ۲۲۶۵ کیلوگرم وزن می‌توانست تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

بوگاتی رویال

موتور ۱۲.۷ لیتری بوگاتی رویال باعث شده بود همه اجزای آن لزوما عظیم و غیر معمول باشند. این خودرو در اصل برای وزارت هوانوردی فرانسه طراحی شده بود اما هرگز مورد استفاده قرار نگرفت، بنابراین بوگاتی آن را به عنوان یک خودروی لوکس به مردم معرفی کرد. سرعت بوگاتی رویال می‌توانست به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و قدرت آن برابر با ۳۰۰ اسب بخار بود.

دوج وایپر

موتور ۸.۴ لیتری ده سیلندر باعث شده هیچ چیز ظریفی در مورد دوج وایپر وجود نداشته باشد. این توسعه به آزادسازی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ پوند فوت گشتاور کمک کرد و حتی باعث حضور نسخه قدرتمندتر آن در مسابقات و کسب عنوان قهرمانی شد.

دوج رم

دوج رم یک پیک آپ با موتور ۸.۳ لیتری ده سیلندر است که مدل اس‌آر‌تی-۱۰ آن با سرعت ۲۴۷ کیلومتر در ساعت و قدرت ۵۰۰ اسب بخار رسما در سال ۲۰۰۴ طوفان به پا کرد‌. رانندگان در صورت استفاده از مدل سبک‌تر با کابین معمولی، می‌توانند سرعت صفر تا ۹۶ کیلومتر را در عرض ۴.۹ ثانیه طی کنند.

کادیلاک الدورادو

الدورادو در سال ۱۹۵۳ رسما برای اولین بار معرفی شد و پس از آن با پیشرفت در دهه ۷۰ میلادی، ظرفیت موتور آن نیز به ۸.۲ لیتر افزایش یافت. این موضوع قدرت این خودروی ۸ سیلندر را به ۴۰۶ اسب بخار رساند، اما به دنبال قوانین آلایندگی دوران اوج الدورادو نیز مانند بسیاری از خودروهای کلاسیک دیگر به پایان رسید.

دیگر خودروهای این لیست عبارت‌اند از:

شورولت سابربن – ۸.۱ لیتر

بوگاتی ویرون – ۸ لیتر

بنتلی ۸ لیتری – ۸ لیتر

رولز رویس فانتوم ۲ – ۷.۷ لیتر

لینکلن کانتیننتال – ۷.۶ لیتر

پاگانی زوندا اس – ۷.۳ لیتر

استون مارتین یک-۷۷ – ۷.۳ لیتر

دوج چارجر آر/تی – ۷.۲ لیتر

پلیموث باراکودا – ۷.۲ لیتر

لستر استورم – ۷ لیتر

مرسدس بنز ۴۵۰ اس‌ای‌ال ۶.۹ – ۶.۸ لیتر

رولز رویس سیلور شدو – ۶.۷۵ لیتر

لامبورگینی اونتادور – ۶.۵ لیتر

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز