نگاهی به بازار خرید و فروش خودرو

ژیوار

تحلیل‌های بازار خرید و فروش خودرو در مقیاس جهانی نشان می‌دهد که اندازه بازار خودروهای دست دوم رو به گسترش است. عوامل مختلفی از جمله گران شدن خودروهای صفر، موجب این تغییر شده است. بازیگران فعال نیز تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این بازار در دو سال اخیر نشان داده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، آمارها نشان می‌دهد که کره جنوبی، هفتمین صادرکننده بزرگ خودرو و یکی از برترین سازندگان اتومبیل در جهان است. تعداد صادرات و واردات خودروهای دست دوم در این کشور نیز قابل توجه است. یکی از فاکتورهای مهم رونق خرید و فروش خودرو دست دوم در این کشور، شیوع ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به حمل و نقل شخصی است. ایران کمابیش با این روند جهانی همسو بوده‌ است. تصویب لایحه  واردات خودرو دست دوم به کشور، گواهی بر این ماجرا است.

بازیگران بزرگ صنعت خودرو چه کسانی هستند؟

امتیاز راه‌اندازی صنعت خودروسازی را باید به کارل بنز داد؛ چرا که او اولین کسی بود که توانست نخستین خودروی موتور بنزینی را در سال 1885 بسازد. هر چند که اولین خودرو در آلمان ساخته شد؛ اما امروزه، کشورهای زیادی در حال سبقت در این عرصه هستند.

دریان سفر امید

هم‌اکنون، چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان شناخته می‌شود. حدود 28 درصد کل خودروهای تولید شده به این کشور اختصاص دارد. پس از چین، کشورهای دیگری چون آمریکا، ژاپن، کره و آلمان به عنوان تولیدکنندگان بزرگ در صنعت خودرو شناخته می‌شوند. ارزش بازار خرید و فروش خودرو در سال 2022 حدود 2.7 تریلیون دلار ثبت شد. این آمار نشان می‌دهد که این صنعت، یکی از ارزش‍مندترین صنایع اقتصادی جهان است. به علاوه، بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان در این بازار مشغول به کارند که در این میان بیش از 8 میلیون نفر در چین شاغل هستند.

نقاط قوت و ضعف بازار خرید و فروش خودرو

یکی از بزرگترین نقاط قوت صنعت خودرو، مصرف کننده گسترده آن است. در سال 2021، حدود 79.1 میلیون وسیله نقلیه موتوری تولید شد. بنابراین، طبیعتاً چنین تقاضای بالایی به صنعت خودرو کمک می‌کند تا سود بیشتری کسب کند.

هزینه بالای تولید و بودجه زیاد مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو نقطه ضعف محسوب می‌شود. این هزینه‌های بالا گاهی حاشیه سود خودروسازان را کاهش می‌دهد. گاهی هم موجب کاهش توان خریدار می‌شود.

فرصت‌ها و تهدیدها

پیشرفت‌های جدید فناوری را می‌توان فرصتی برای شرکت‌های فعال در صنعت خودرو در نظر گرفت. با کمک فناوری، تولیدکنندگان می توانند خودروهای سازگار با محیط زیست و کم مصرف تولید کنند. این می‌تواند تقاضا و سهم بازار آنها را افزایش دهد. ضمن اینکه با گسترش و توسعه تجارت الکترونیک، معاملات خودرویی با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

با این حال، صنعت خودرو به طور مداوم با تهدید جریمه‌های سنگین مواجه است؛ چرا که خودرو یکی از عوامل مهم انتشار گاز CO2 است. اعمال جریمه باعث کاهش حاشیه سود و آسیب به صنعت خواهد شد.

کارشناسی، خرید و فروش خودرو در کوتاه‌ترین زمان

گسترش تجارت الکترونیک در صنعت خودرو به کاهش هزینه‌های اضافی در این صنعت منجر می‌شود. همچنین، مشتریان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، معاملات خودرویی خود را با اطمینان انجام بدهند. همراه مکانیک، اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین فروش خودروهای کارشناسی شده در کشور است که خدمات خود را با کیفیت بالا و در سریع‌ترین زمان به مشتریان ارائه می‌کند. شما می‌توانید ماشین دلخواه خود را با گارانتی جبران خسارت از همراه مکانیک خریداری کنید، خرید قسطی انجام بدهید، از ابزار محاسبه افت قیمت استفاده کنید و یا از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز